Painonnousu

Aika paljon vaihtelee näköjään eri neuvoloissa, miten tuota painoa seurataan. Mä oon ollu ihan normipainoinen ja aluksi kotivaaka näytti että paino putosi pari kiloa, neuvolakäyntien välissä pysyi kuitenkin samana. Nyt viikolla 19+0 paino ei oo noussu lähtöpainosta kuin 300 grammaa. Eikä neuvolassa puhuttu siitä mitään.. Kai se sitten on tosiaan niin yksilöllistä tuo painnonnousu raskauden eri vaiheissa. Vai pitäisikö tässä jo alkaa huolestua...:confused:

No hyvä.. kiitos enough! Sitä hätääntyy nykyään pienimmästäkin asiasta :rolleyes: Rakenneultrakin alkaa jo jännittää kovasti ja kun ei liikkeitäkään tunnu vielä kovin paljon, niin on sellainen epävarma olo. Pitäis osata ottaa vähän rennommin :)

Mulla on kans joku 30 ylipainoo ja neuvolassa sanottiin että ei sais paino nousta yhtään.. Nyt onki noin -2kg vieläkin.. Onneksi.. Jos onnistuisin pysymään miinuksen puolella kun en haluis ylittä satasta.. Mutta eihän sille sit tietty mirään voi jos niin käy

Miulla nyt pysyny 80,6kg:ssa aika pitkään. Vauvan syke kuuluu dopplerilla mutta liikkeet ei oo vahvistunu yhtään niistä hipasuista.. käypi kaikki mielessä että entä jos pikkunen ei ookkaa kasvanu. :/ei pitäs miettii moisia..

Mulla paino noussut jo 4,1kg! Ruoka maistuu liianki hyvin :bag: Lähtöpaino oli 41,8kg ja nyt jo 45,9kg, en haluais et pano menis yli 50kg, mutta varmaan menee... Nyt siis 19+0
Hyvin hoikilla vissiin painoo tulee aina väistämättäkin se 12 kg + olikohan et 18 kg ois tosi hyvä!!

Ei kerry kyllä vararavintoo. Olin jo tyytyväisenä kilon plussalla, mut nyt siitä tippunu 1,7kg :-( Ihan normaalin rajoissa ollu alkuunsa vaikkakin siellä ylärajan tuntumassa.. Kyllä mä syön. Mutta aina ressaavampana päivänä pomppaa sokerit ja sit siitä ahdistuksesta tiukennan syömistä enkä vissiin syö tarpeeks vaik hyvi pitkälti "oikeita" aineita ja eilenkin 6krt päivässä. Ja tänään viikkoja jo 22. Eikai siinä muuta, mut tiistaina neuvola ja se jo sillon viimeks (monta viikkoa sitten) oli näreissään, kun paino oli hitusen pudonnu alusta. Ei kiva.

Kaveri odottaa poikaa ja hän vaikka syö kokoajan nii laihtuu vaa:D menee vanhat biksutki kuulemma jo päälle mitkä ei oo menny 2 vuotee. Mulla just toisin päin. Alakroppa leviää niin hirveetä vauhtia että oon jo ihan täynnä repeemiä. Just mietin että pitääköhä ostaa uus biksu alaosa ennen ens viikkoo ku meen kylpylään.

Missä vaiheessa raskausarvet ilmestyy jos on ilmestyäkseen? Esikoisesta ei tullu, mut nyt vähän kauhulla oottelen tän toisen niitä tekevän - kahesti ei voi käydä niin hyvin ettei tulis :D

Missä vaiheessa raskausarvet ilmestyy jos on ilmestyäkseen? Esikoisesta ei tullu, mut nyt vähän kauhulla oottelen tän toisen niitä tekevän - kahesti ei voi käydä niin hyvin ettei tulis :D
Eiköhän niitä voi tulla missä vaiheessa vaan, mulla tuli esikoisesta joskus 36+.

Mulla on paino miinuksella alkuun nähden ja vatsa jo täynnä raskausarpia vaikka miten olen rasvaillut ja öljynnyt. Ja koko ajan tulee lisää :sad001 Eipä sille minkään voi, taipumus johtuu ihonalaiskudoksen joustamattomuudesta. Ei hirveesti tee mieli ottaa masukuvia niin että maha olis paljaana.. Nyt siis rv 23+3 mutta arpia on ollu jo viikkoja.

Mulla viikkoja 19+3 ja pari arpea tullut, tosin pieniä. Ei ne pieneksi jää.. öljynnyt olen, mutta ei se auta.

Ihan missä vaiheessa vaan, joillain tulee jo ennenkuin eka kolmannes on ohi, toisilla vasta synnytysessä.

Mulle tuli ekat ja ainoat raskausarvet vasta ihan pari päivää ennen nelosen syntymää tai synnytyksessä, huomasin ne vasta kun kotiuiduin ja pääsin ekaa kertaa kuukauteen omaan suihkuun. Tuntui ihan hullulta, että vasta neljännessä raskaudessa tulee arvet, se kun oli se ainoa joka ei mennyt täysiaikaiseksi asti, eli masukin aika paljon pienempi, kuin vaikka kolmosesta jonka odotus meni 39+2 viikoille.

Täällä kans tuli ekan kolmanneksen aikana lähes 10 kg :P Nyt toivottavasti hidastunu toi painonnousu, ainaki vaikuttaa siltä. Nyt viikolla 19+1.

Mulla merkittävimmät raskausarvet tuli rintoihin silloin kun maito nousi. Muuten tuli vaan muutama pieni reisiin ja vatsan sivuille.

Miulla tuli esikoisen aikaan joka paikkaan raskausarpia, 2 viimesimmän ootusaikana ei mitään :)eli vissiin venyny ekan aikaan äärimmilleen :D

Mulle painoa on tullut n.5-6kg ja nyt on rv23, olen normipainoinen. Mulle on edellisissä raskauksissa painoa tullut helposti 15-20kg ja kaikki lähtenyt aina imetyksen myötä 3-4kk sisällä pois. Raskausarvilta oon välttynyt mutta napa revähti jo ekassa raskaudessa vähän hassun näköiseksi.

Raskauskiloja kertyny nyt 9,5kg. Ensin tuli 7kg ja kaks kuukautta pysyttiin siinä, nyt viimesen kk aikana tullu 2,5kg lisää. 20+4 :) Kyllä taitaa satanen paukkua rikki! Imetyksen myötä alkaaki sitte maltillinen laihdutus...:wink

Mulls pysyny vieläkin paino miinuksella ja toivottavasti muuton jälkeen saisin taas skarpattua ja syömään kunnolla ja siitä seurauksena paino vähä tippuis niinku aiemminki :)

Takaisin