Painonnousu

Hih hih! Mulle tuli ekassa raskaudessa kaikkiaan 10 kg, nyt rv 28 painoa tullut 13 kg . Uhkasivat jo aluksi, kun lähtöpaino aika alhainen, että tulee 15 kg nyt; tyypillistä vissiin että toisesta tulee enemmän. Runsas lapsivesi toki osin syynä, mutta aika hassua painaa elämänsä ensimmäisen kerran yli 70 kg.
 
Moikka! Kävin tänään neuvolassa, rv 27. Painoa on tullut nyt 11 kg. Esikoista odotan. Viimeksi neuvolassa käydessä painoa oli tullut maltillisemmin, mutta nyt 800 g viikossa. Voi olla että helteet ja toki kesäherkutkin vaikuttaa... Toivottavasti saan taas kuriin painonnousun, ettei ole niin "tuskainen" loppuodotus. Tsemppiä kaikille! :)
 
Onneks mä en oo ainoa, joka on kerännyt kesäkiloja. :) Itseä vaan ärsyttää, kun reidetkin leviää siitä ahterista puhumattakaan. Meillä töissä pojat (miesvaltainen ala) kyllä lohdutti, että eikö sen lantion kuulukin raskaudessa leventyä, että se vauva mahtuu ulos. Jep, muttei pelkästään läskistä. :) Alkoivat keskustelemaan mun painosta/lihomisesta, kun mä taas jouduin nostelemaan valuvia äitiyshousuja. Lupasivat ostaa mulle henkselit, ja kyselivät, että eikö mulla ole sellaisia kainaloon asti tulevia housuja. Kerroin, että siks ne just valuukin, kun maha ei ole vielä tarpeeksi suuri niihin. Ja lupasivat, että kohta on, sekä maha että perse isoja. :grin Lohduttavaa... ja kannustavaa. Ja olen jo pariin otteeseen saanut palautetta, kun mun normaalisti e tai f-kupit on myös suurentuneet. (kamala kun ne alkaa kuullostaa hirveiltä työkavereilta, mutta ei ne onneksi ole, heitetään hyväntahtoista läppää puolin ja toisin, vaikka on välillä vähän roisiakin huumoria) :wink
 
Mä oon edelleen miinuksen puolella ekasta neuvolapunnituksesta... :) (mulla tosin oli rasvavarastoa alussa jo ihan omasta takaa, joten todella maltillisesti sitä painoa muutenkin sais tulla.)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä rv 26 menossa ja puntari näyttää +15kg lähtöpainoon. Pinkeä on olo vatsasta, muualta huvittavan löllerö mutta mitäpä tuosta, kerkii sit synnytyksen jälkeen kiristellä kropan takaisin timmiksi.
 
Mulla rv27+2 ja reipas 15kg kans tullut.Syy on hyvä mut hiukan silti ahdistaa paljonko ehtii vielä tulla.Syömisten pohja kyl kunnossa mut herkut maistuu liikaa :/
 
Mulla on päinvastainen ongelma... Paino ei tahdo nousta. On laskenut alkupunnituksesta joku 3,5kg. Viime viikolla olin innoissani kun nousi 0,5kg mut tänään aamulla se puol kiloa oli taas kadonnut! :sad001 Ja tänään on ollut niin totaalinen suoliston tyhjennys et varmaan on vähintään puol kiloa vähemmän taas huomenna. Ja aamulla on neuvola. Onneks on sijainen niin toivottavasti ei tuu kauheeta saarnaa.
 
Mullakin edelleen -1kg verrattuna siihen, mitä painoin ennen raskautta. Ja ekasta neuvolakäynnistäkin tullut vain +1 kg, eli suunnilleen sen verran mitä vauva näillä viikoilla taitaa painaa. Mullahan painoa oli jo ennestäänkin ihan tarpeeksi, eli parempi näin.
 
Joo, siis mullakin lähtö-bmi oli 34 niin ei tosiaan tarviis nousta paljoa mut lähtöpainoon edes vois kyllä nousta, lähtee kuitenkin synnytyksessä ja sen jälkeen useampi kilo.
 
Tänään käyty neuvolassa ja mittausten mukaan tullut ekasta käynnistä +6,6kg, nyt 26+0. Ihan samoissa luvuissa mennään kuin esikoisenkin kanssa. Lähtö-bmi oli 21.
 
Tänään neuvolassa (28+4),
+11kg ekasta neuvolan painomittauksesta. +630g/vko painonnousu toukokuun lopusta lähtien. Lähtö-bmi 19.7
 
Täälä 27+2 ja kiloja tullut normipainoon lisää n. 16 kg... Neuvolan täti sanoi että ihan normaalissa mennään... Toivottavasti ei ihan kauheasti enää tule lisää loppuajasta. Herkut kyllä maistuu, mutta olen pyrkinyt hillitsemään. Ruokaa tulee syötyä ehkä hieman enemmön kun normaalisti + kun ei jaksa enää niin paljon liikkua...
Lähtö bmi 21.
 
Rv 29+2 ja painoa tullut nyt 6kg. Radin takia tiukempi ruokavalio on myöskin varmasti auttanut pitämään painon nousun kurissa.
 
Eka lapsi tulossa, nyt oon viikolla 28+6 ja painoa on kaikenkaikkiaan kertynyt +5kg. En oikein ole osannut odottaa mitään suurta painonnousua, muuta kuin sen mitä vauva sitten kerryttää. Ruokavalioon en ole tehnyt muutoksia. Välillä herkutellaan, ja välillä ei.
 
Tiistaina oli neuvola (28+6) ja painonoussut 4 kiloa ekasta käynnistä. Katselin esikoisen korttia ja silloin oli näille viikoille tullut painoa jo 9,5 kg. Tällä kertaa tosin aloituspaino oli korkeampi.
 
25+6 ja painoa tullut lisää aika tasan 5kg. Olen vähän yllättynyt, ettei enempää, sillä maha on kasvanut ihan hurjaa tahtia kahden viikon ajan. Mielenkiintoista nähdä tuleeko vielä 5kg lisää.
 
Mulla taitaa olla viikot 27+ ja painoa on nyt tullut ensimmäiseen neuvolaan 5 kg. Viime raskaudessa tuli 9 kg ja toive on, että yhtä kohtuullisissa lukemissa pysyttäisiin tälläkin kertaa. Toki painoa tulee sen mitä tulee, ainakaan vielä ei ole tullut asiasta stressattua! Mulla tosin maha on aiemmin huidellut omia käyriään käyrien yläpuolella, mutta edellispäiväisessä neuvolassa oli tasoittunut sinne vähän keskiarvon yläpuolelle, että josko tämäkin vatsa pysyisi kuitenkin inhimillisen kokoisena loppuun saakka. :)
 
Huvittavaa ajatella kun monella vaan paino tippuu raskaudessa :grin mulla tuli esikoisesta joku 18kg, toisesta 15kg ja tästä nyt tullut jo 13kg. Saa nähä kuin paljon vielä ehtii tulla. Mä oon aina oottanu just tän kesäajan niin huomannu kyllä et eniten tulee just näitten heltteitten aikaan. Aina se paino kyllä jaksaa säikäyttää ku puntarille astuu mut ei jaksa stressata. Mulla yleensä kuitenki tippunu nopeasti kilot synnytyksen jälkeen et saa toivoa että nytkin :happy:
 
Mulla nyt paino noussut hintsua vaille 10 kg, ens viikolla taitaa mennä raja rikki :eek: nyt 30+6. Ekaan neuvolasn olin kerryttänyt jo pari kiloa eli ekasta neuvolasta vajaa 8 kg nyt tullut.

Tavoite olisi, että paino nousisi yhteensä max. 15 kg, mutta en aio laihduttaa/ vahdata syömisiä, jos menee yli niin menee :D
 
Takaisin
Top