Painonnousu

Hihii, myös mulla tällä viikolla Kela-neuvola, ja olettaisin, että papereiden lisäks hoidetaan seurantamielessä taas painotsekkaus ja luulisin, että nyt otetaan myös ekan kerran sf-mitta vai mikä se oli. Tuntuu, että kuukaudessa maha on kasvanut tosi paljon ja olo on muutenkin jyhkeämpi kuin aiemmin. Oon ollut aina melko hoikka ja urheilullinen, niin nyt olo kaikkea muuta. Jännittää nähdä puntarin lukemat... Vaikka toisaalta kilot nyt on sivuseikka, kunhan vauvalla kaikki hyvin. Ehtiihän sitä sit synnytyksen jälkeen palata ruotuun.

Noista bikineistä. Mä olen käyttänyt samoja biksuja kuin ennen raskautta. Just juhannuksena käytiin uimassa, ja musta oli ihana vetää biksut päälle ja lillua vedessä vauvamaha pullottaen. Pirpana on käynyt masu-aikanaan järvessä jo useamman kerran. :)

Nessu 23+4
 
Mäkin kyllä mielelläni esittelen mun pallo masua bikineissä :) mä olen niin ylpeä mun pallostani :)
 
Mulla on noussu tässä raskaudessa nopeiten paino mitä muista tässä vaiheessa.
Nyt näyttää vaaka jo +5kg, muista ollu tässä vaiheessa vasta +2-3kg.
Viime neuvolakäynnin jälkee kotivaa'an mukaa tullu +3kg.
Vähän kyl karmii jos tulee taas lisää painoa raskauden aikana +20kg. :nailbiting:
 
Mulla oli viime viikolla neuvola ja vielä on -4kg lähtöpainosta. Elikkä noin 1kg tullut 6vkossa. Tässä vaiheessa ainakin viä tuntuu siltä et saan pidettyä painon nousun kurissa, mut tiiä siitä sit miten loppu puolella käy.

Mulle ei tulis mieleenkään vetää bikinejä päälle, vaikka sisko sano juhannuksena et kohtahan sää joudut hommaamaan isomman uimapuvun tai biksut. Maha ei kohta enää tahdo mahtua normiuikkariin.. Vaikka maha alkaa olemaan vauvamasu mut kauhistuttaa se oma olemus, juuri toi virtahepo-look.
 
Täällähän on talviturkkeja heitelty - minäkin eilen heitin turkin ja ylpeästi bikinit päällä. Kotipihalla palloilin kans biksut päällä (ei täällä maalla niin paljoa ole tarkkailevia silmiä). Paino on noussut n. 6 kg ennen raskautta olleeseen painoon. Lähtö BMI 22.
 
:cool01 Neuvolassa vk 22 painoa oli tullut +4 kg. Kysyin, mikä on arvio, paljonko tulee, niin kuulemma ehkä 10 kg. Lähtö BMI 21.
Tuo kuulosti erittäin hyvältä selänkin kannalta. Nyt kun ei liikoja repsahtais kaikkiin kesäherkkuihin.
 
Olen syönyt koko raskauden ajan normaalisti ja viime viikkoina itseasiassa herkutellut normaalia enemmän. Tänään neuvolassa paino oli tippunut kilon viime kerrasta :O Kiloja siis tullut 3,5kg koko raskauden aikana ja nyt menossa on 23+2.
 
mullakin kiloja tullut koko raskauden aikana tasan 1kg ja oon syöny niinku ennenkii ja herkutellu. mulla on kyl ylipainoa ett hyvä vaan että ei oo tullu enenmpää viel toistaseks :D
rv 23+5
 
Jännä miten isoa haarukkaa neuvolassa pidetään normaalina painonnousuna. Mulla on noussut paino paljon enemmän kuin monilla täällä, mutta silti neuvolassa ovat sitä mieltä, että ihan hyvä näin. Viimeksi kysyin erikseen sekä hoitajalta että lääkäriltä, koska itseä hirvittää tämä tahti.
 
Jännä miten isoa haarukkaa neuvolassa pidetään normaalina painonnousuna. Mulla on noussut paino paljon enemmän kuin monilla täällä, mutta silti neuvolassa ovat sitä mieltä, että ihan hyvä näin. Viimeksi kysyin erikseen sekä hoitajalta että lääkäriltä, koska itseä hirvittää tämä tahti.
Ainakin BMI vaikuttaa "sallittuun" nousuun/laskuun.
 
Mulle kiloja tulee myös aika reipasta tahtia ja lähtöpaino oli juuri normaalin rajoissa.Mut mä luotan et ne saa poiskin jos ei helpolla niin sit kovalla työllä :) Olis tietty kiva kun ois tullut vaan vähän kiloja mut ei vaan nyt mennyt niin.Meidän neuvolatäti kyl yleensä on painonnoususta saattanut valittaa mut nyt ei oo puhunu viel mitää ja ens kerralla on sijainen.
 
Eilen käyty neuvolassa ja painoa tullut nyt ensimmäiseen neuvolaan +6kg (26+4). Oikeasti tullut kyllä pari kiloa enemmän, koska jo ennen ensimmäistä neuvolaa mulla mielestäni nousi paino jo melkein 2 kg, kun lopetin polttamisen. Aikaisemmin ei ole neuvolatäti sanonut painosta mitään, mutta nyt oli tullut 600g/vk ja pitäisi vähän tarkkailla mitä syö. Noh, viime viikko oli lomaa joten en olisi ihmetellyt vaikka olisi tullut 5kg viikossa painoa :confused: noh, nyt pitää taas vöhön tsempata :D
 
Mulla myös nousua +6kg.
rv23
Hieman jännittää että kuinkahan paljon sitä painoa tällä kertaa oikein tulee?
Tuntuu että elimistö hamstraa kaiken aina raskaana. Aineenvaihdunta hidastuu ja vatsa kovalla helposti.
Rankka painonpudotus edessä sitten imetyksen jälkeen.

Mä oon käyttänyt bikineitä. En mahdu mun Adidaksen uikkareihin enää.
Voi olla että joudun ostaa uuden alaosan. Takapuoli leventynyt niin että vanhat bikinit kiristää...
Mökillä en kyllä käytä mitään.
 
Mulla oli tänään neuvola, ja painonnousua noin 400 g / viikko. Selvästi kiihtynyt nyt tokalla kolmanneksella, mut kuulemma vielä ihan ok. Yhteensä painoa tullut kans tähän mennessä noin 6 kiloa. En oo koskaan painanut näin paljon. :D 70 kg meni rikki. Toisaalta, pitää muistutella itteään, että raskaana tulee lisäkiloja ja se kuuluu asiaan.

Nessu 24+0
 
Perjantain neuvolapainon mukaan raskauden alusta tullu 4kg, aika maltillinen nousu ollu, vaikka tuntuu että herkutkin kohtuu hyvin maistunu. Onneks ei kumminkaan oo tullu mitään suuria himoja tai ahmimiskohtauksia, sekin varmaan osiltaan vaikuttaa :D
26+5
 
Mulla oli edellisellä neuvolakäynnillä nousua ekaan neuvolaan verrattuna 7,1kg eikä siitä sanottu mitään. Musta toi on aika paljon :D Painosta ei oo muuten puhuttu yhtään mitään muutaku ekalla käynnillä sanottiin että mitä suurempi BMI sitä vähemmän painon olisi syytä nousta. Ja mullahan se oli korkea, 35,2.
 
Mulla on maanantaina neuvola ja nyt jo vaaka näyttää + 3kg edelliseen neuvolaan. Joo, en oo sitten saanut herkuttelua kuriin :sad001 Ja turvotustakin kyllä on. Sormukset ja osa kengistä on haave vain. Rv 26+1 tänään. Viimeksi painoin näin paljon kun menin synnyttämään tuota edellistä!
 
Mulla painoa tullu +6kg ja nyt rv 23+5.
Eniten tähän mennessä mitä muissa raskauksissa tässä vaiheessa tullut.
Painoa oli kyl vaa 49kg ennen raskautta et kai tässä tulee sitä viel kerättyä lähemmäs +15kg niin ku muistakin.
 
Mulla on tullu 7kg ekasta neuvolasta. Kotona ei ole vaakaa, mutta neuvolan puntarilla näin. Eilen punnitessa siis 23+4. Painan reilusti enemmän nyt, kuin mitä juuri ennen vanhempien lasten syntymää. Lähtöpaino oli jo melkein sama, kuin mitä ennen on ollut synnärille mennessä..
Terkka ei kuitenkaan sanonut mitään. Kun itse kauhistelin, niin hän vain totesi, että tähän painonnousuun on hyvä syy.
 
Mulla on tullut painoa nyt 13kg,tosin kilon verran on tippunut kolmessa päivässä kun on pitänyt katsoa syömistä sokerirasituskokeen jälkeen. Mulla oli alkuraskaudessa niin että oli pakko syödä kokoajan tai tuli paha olo,en tietysti liikkunut niin paljoa kuin olisi ollut tarve.Syöminen jäi päälle pahan olon helpottaessa. Ekassa raskaudessa tuli 20kg ja tässä varmaan menee aika samoihin,paitsi että joudun varmaan rajoittamaan syömistä huolella sokeriarvojen takia.Ekassa raskaudessa niissä ei ollut mitään ja enemmän kyllä suolasta oon syönyt molemmissa...Mulla ei painonnousu oo huolestuttanut missään vaiheessa hirveesti kun ekassa raskaudessakin tippui hyvin synnytyksen jälkeen.Mutta nyt tuon sokeri jutskan takia on huono-omatunto painonnoususta...

Nyt rv 28+1
 
Takaisin
Top