Painonnousu

Kiitos mammat avusta :) yrittänyt nyt tämän viikon seurata minkä vuoksi nuo arvot on noussut, kun tietenkin haluisin niiden pysyvän alle rajojen ja näyttäisi siltä, että vesimeloni (mun suurin herkku nyt raskausaikana) nostaa arvoja ihan sikana. Edes jäätelö (toinen suuri herkku :D) ei nosta arvoja niin pahasti. Nyt loppuviikko melonilakossa ja katotaan miten käy :)
 
O-ou, +7kg lähestyy, saa nähdä mitä huomenna neuvolasta sanotaan. Olen aivan järkyttävä virtahepo viikkoihin nähden (22+5), ja töissä porukka kommentoi joka päivä jotain... Onneksi pullero on lähinnä mahassa, ja kyljet on ihan yhtä hoikat kuin ennenkin. En tiedä miten tähän pitäisi suhtautua, vähän kyllä ahdistaa. Herkkuja uppoaa kyllä täälläkin, ja ruokaa samoin. Itsehillintä, missä olet?
 
Mä olen yrittänyt nyt viikon verran olla vähemmillä hiilareilla ja vähemmillä herkuilla, mutta ei vaan pysy nälkä poissa proteiini + kasvikset -yhdistelmällä. Normaalisti pysyy, mutta jostain syystä mun kroppa kinuaa hiilihydraatteja nyt.

Vesimeloni on munkin suurta herkkua, sitä menis kuinka paljon vaan :D
 
Sama vika. Hiilarit vie nälän. Leipää ja perunaa ja riisiä tekee erityisesti mieli. Sitten jos ei näitä syö aterialla, niin käy ohrasesti suklaahyllyn kohdalla. Itsekuri jäi jonnekkin raskausviikolle 16...
 
Mää en koske enää vesimeloniin, vaikka se ois yks mikä menis alas. Satuin vielä tyhmyyttäni syömään puolikkaan melonin ennen nukkumaan menoa... Yöllä saikin sit ravata pissalla tavallista useammin.

Annin_eka se niiden ruoka-aineiden, jotka nostattaa sitä vs:a, ettiminen on aika haasteellista välillä. Kun toisilla se nostattaja voi olla porkkana kun toisella banaani. Mut tsemppiä seurailuun.
 
Vajaan vuorokauden pikadieetti takana ja -1,5 kg :'D Mut tulee varmaan nopeaa takasi ku nestetasapaino on taas ennallaan.

Mulla kaikkein pahin mahdollinen vs:n nostaja viime raskaudessa (karkkien lisäksi) oli rasvattomat maitotuotteet. Ja niin ku mä oikeen himoitsin rasvatonta piimää, mutta ei. Samoin vaikka rasvaton jogurtti (myös maustamaton), mut sit pystyin turkkilaista jogurttia syömään marjojen kanssa ja hunajalla makeutin. Eli tää on hyvä esimerkki siitä, että välttämättä ne neuvolasta saatavat radi-dieettiohjeetkaan ei käy sellaisenaan, koska niissähän nimenomaan painotetaan rasvattomien maitotuotteiden käyttämistä. Muutenkin, niissä oli mulle liian isot hiilarimäärät eli jos en ois soveltanut rankalla kädellä ja olisin luottanut vaan sokeasti niihin ohjeisiin, niin varmaan olisin joutunut insuliineille. Mut siis toki joillekin ne ohjeet on hyvät just sellasinaan. Radi on kyllä kaikista diabeteksen muodoista mielenkiintoisin kun on kyllä ehdottomasti se "arvaamattomin". Jopa samalla ihmisellä kahdessa eri raskaudessa voi olla ihan eri lailla käyttäytyvä radi kummassakin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on sokerirasituksen uusinta vielä muutaman viikon päästä, kun viimeksi oli arvot ok. Toivottavasti puhtain paperein selviän tälläkin kertaa, ei kuulosta radi hauskalta.
 
Tuonne vähän aiempaan ihmettelyyn, kyllä se paino imetysaikana nousee, jos olettaa että ei se nouse kun kaikki väittää että imetys vie kilot. Mutta: ei se imetys toimi kaikilla samalla lailla. Meillä meni niin, että määrällisesti sitä tuli enemmän kuin tarpeeksi, mutta ei ravinnut tarpeeksi, eli kasvu pysähtyi ilman lisämaitoa. Toisin sanoen annettiin yksi pikkupurkki korviketta sitten päivässä että varmistettiin neidin kasvu.

Ja kun ei homma toimi niin kuin pitää, niin ei ne kilotkaan lähde, vaan niitä tulee lisää jos syö lisäenergiaa varuiksi.
Onneksi havahduin ajoissa ja se jäi pariin kiloon :-)
 
Vähän jänskättää huomenna nousta neuvolan vaa'alle, varmasti on kiloja tullut, vähän tässä ollut plösö olo...on tietty tuo maha-asukkikin kasvanut viime käynnistä josta on reilu 1,5 kk aikaa, sillon ei maha vielä näkynyt. Myönnän että on antanut itselleen luvan syödä lähes joka päivä herkkuja mitä ei ennen raskautta syönyt kuin viikonloppuisin. Työpaikallakin on jatkuvasti kahvipöydässä jotain, ole siinä sitten ottamatta kun makean himo iskee
 
rv23+3 ja +10kg alkupainoon. Nousu ollut nyt +720g/vko ja terkkari laittoi tämän takia sokerirasitukseen.:rolleyes:
BMI ennen raskautta 18 ja ikääkin vain 25, että noiden takia ei kyllä olisi huolta radista, mutta eihän sitä tiedä.
 
Mulla on painonnousu nyt rauhottunut. Rv22+1 oli neuvolassa lähtöpainosta +5kg ja tosiaan viimeiseen kuukauteen oli tullut vain 400g lisää. Tästä hämmentyneenä pyysin nyt kuitenkin äitiäni näyttämään neuvolakortteja odotusajoiltaan ja kas vain äidilläni oli paino noussut melkein grammalleen samaa tahtia ja hidastunut samoilla viikoilla kun mullakin :) Makeaa ja suolaista kyllä mulla menee jonkin verran. Kun neuvolassa puhuin suolasen himosta niin th vaan totesi että ei se suola hyväksi ole mutta ei se novellen juominen silloin tällöin mitään haittaa...en siinä tilanteessa viitsinyt mainita että mites sit noi nachot :DD
 
Mullakin näyttäisi hidastuneen painonnousu, ja itseasiassa paino on nyt jopa pudonnut vähän. Olen saanut vähän hillittyä sokerin mättämistä, ja se näyttää tehoavan. :)
Kohta alkavalla lomalla tosin tulee varmasti mässäiltyä taas, suunnittelen jo lettujen paistamista, että eiköhän sitä painoa sitten taas kerry :grin
 
Käytiin eilen rannalla heittämässä talviturkit ja pyysin miestä ottamaan mahakuvan kun olin bikineissä. Siis apua mikä virtahepo! Ei tuota kyllä peilistä osaa nähdä noin pahana. No toisaalta, painan jonku 95kg nyt että kertoohan sen järkikin jo että pehmeyttä riittää liiaksikin.

Oon syönyt kyllä suklaata joka päivä, on vaikeaa olla ilman kun ennen raskauttakin suklaa oli aika lailla päivittäistä. Nyt sitä jotenkin kaipaa vielä enemmän.

Kai elän jossain totuudenkieltämistilassa mutta aion jatkaa tätä rentoa syömistä niin kauan kun mieleni tekee. Sokerit ja verenpaineet ovat olleet ihan ok.
 
Mulla oli BMI 25 ennen raskautta ja nyt raskauden aikana on tullut painoa 5.4kg ja nyt kun on radin takia tiukalla ruokavaliolla niin ehkä se paino ei nouse niin paljoa ainakin toivon niin :) RV 26+5
 
Mä taas ostin viikonloppuna bikinit, ihana kesä, kun ei kerrankin tarvitse miettiä, onko pullea vai ei. Kun maha on iso kuitenkin, ja selvästi raskausmaha. :)
Meillä ei ole vaakaa, viimeksi minut on punnittu neuvolassa toukokuun alussa. Syön ihan normaalisti, pääasiassa tavallista ruokaa. Karkkia, suklaata ja sipsejä yms syön välillä. Mutta lauantainakin söin ainakin 5 muurinpohjalettua kermalla ja vaahterasiirapilla, nam :p

Toivottavasti ei pahasti iske totuus silmille ens viikolla neuvolassa :rolleyes:
 
Takaisin
Top