Painonnousu

Tuntuu turvotus taas siltä ku pullataikina oisin. Kiloja on ehkä se 17 kertynyt ja varmaan taas lisää tullut. Olo on ainaki sen mukainen :sad001 onhan tämä taaperrus aika raskasta näiden kilojen kans!
 
Kiloja tullut 6. Neuvolatäti oli tyytyväinen kilon noususta. Kun tähän mennessä ne 5 ekaa kiloa olisi tullu jo 15+0..
 
Eka raskaus 66kg -> ~83kg eli +17kg, vauva syntyi siis rv 38+5 ja painoi 3kg.
Toka raskaus 60kg -> rv 35+ noin 80kg, eli +20kg.... Lääkäri torstaina kyseli, et nii paljonkas sulle onkaan tota painoa kertynyt. Totesin määrän ja se vaan sano, et no mut olitkin niin hoikka alunperin (pituus 175). En ole siis ikinä saanut noottia neuvolassa painonnoususta tai syyllistämistä. Itse olen joka kerta kyllä todennut ja tehnyt synninpäästön, et liikaa herkuttelen, tiedän :sad001.. Oon ollu melkein koko raskauden flunssissa tms kipee, liikuntaa en siis ole päässyt harrastamaan kuin satunnaisesti hyötyliikunnan lisäksi. Mut ihan käsistähän tää herkuttelu on lähtenyt. Vauvan ei kuitenkaan Pitäis olla mitenkään erityisen suuri, mut se nyt on vaan lääkärin käsiarvio, et syntyessään saattaa olla 3-3,5kg. Vyötärönympärys oli 111cm rv 34+5. Edellisen raskauden jälkeen sain imetyksellä ja vaunulenkeillä nopeasti alle lähtöpainon ja sitten ku vauva oli 6kk olin yhtä luurankoa, jotai 58kg, melkein ilman lihaksia, ei kiva! Katsotaan, mitä nyt käy imetyksen kaa. Kovasti kiinnostaa, mitä vaaka näyttää synnärillä ennen ja jälkeen synnytyksen, vaikkei paino tietenkään ole prioriteetti siellä ollessa. Mut jos muistan käydä vaa'alla :).
 
minulle on kyllä sattunut aivan ihana th neuvolassa. vaikka painoa on tullut tosiaan likemmäs 20kg ja vauvakin iso, ei ole ikinä edes puhuttu siihen suuntaan että olisi syyllistetty tai edes epäilty ruokavaliota. päinvastoin th aina rauhoitellut että näitä vaan kasvaa isoksikin välillä. samoin kävin sokerirasituksessa omasta toiveesta, ei heti oltu sinne laittamassa kun huomattiin että sf huitelee korkeella ja vauva iso. ihana kun thtkin käyttää maalaisjärkeä eikä tuijota vaan taulukoita.
 
Mul on varmaan vaa'asta patterit loppu kun se näyttää et olisin laihtunut pari kiloa :grin
 
Minun lähtöpaino oli 52kg ja pituutta on 157cm. Nyt viikkoja on 35+6 ja paino on noussut reilut 8 kiloa. Tasaisesti kuulemma th:n mukaan nousee, sen melkein puoli kiloa viikossa.
 
Neuvolan vaaka näytti 6kg:n painonnousua 6 vuorokaudessa, mikä tuplasi koko raskauden aikaisen painonnousun. Vaatteet samat kuin viimeviikolla ja koska mitään ei tän D:n kanssa saa syödä, niin turvotustahan tuo on...vähän huolestuttaa, miten jalkojen iho kestää nopeaa venymistä, kun haavaumia on jo alkanut tulla. Mitään tulehdusta en enää kaipaa tätä diabeteksen sokeritaistelua vaikeuttamaan.

Neuvolan terkkari ei, tapansa mukaan, uskaltanut ottaa kantaa asiaan vaan puhui ihan muista asioista. Ehkä tää turvotus on vielä 'normaalia'.
 
Ouh, onpa hurja painnonousu viikkoon Mannavilja, mikä on vointisi? Ja minusta kun tuntui, että ratkean kun turvotuksen takia paino on noussut viikkotahtia 1,5 kg, vähän taas perspektiiviä tuli jotta voisi olla hurjempaakin tämä.
 
Mua alkaa ihan oksettaa oma kroppa, 20 kg kerätty. Se kuitenkin lohduttaa vähän, että osa on silkkaa turvotusta josta pääsee eroon kun vauva syntyy.
 
täällä semmoset 18 kg kerättynä. Mutta onneksi itellä osa myös tuota turvotusta, mikä sitten aikanaan laskee. Mut ei oo ihme jos välillä vähä ylämäes puuskututtaa.
 
Noin 17kg tullut. Alkaa kyllä jo tympimään :sad001 olis kiva saada oma kroppa takas. Tai ainaki siihen suuntaan. Ei mua haittaa vaikka raskaudesta omat jälkensä jää, mutta olo sais olla parempi. Jalat väsyy tämän kilomäärän takia tosi nopeasti. Jalkapohjat kipeenä iltasin.
Pitää ajatella positiivisesti, enää viis viikkoa maksimissaan! (Jos rv 42 vasta syntyy)
 
Jep, 20 kiloo plakkarissa, viikko laskettuun aikaan... Ja tosiaan jalkapohjat mullakin usein kipeenä. No, jos tässä ei nyt enää kovin montaa kiloa ehtis tulla.
 
Mua kans oksettaa oma kroppa ja ylimääräiset kilot. Aina kun erehdyn katsomaan peiliin, näen vain lihavan rumiluksen tuijottamassa siellä. Jättimaha on sit toinen juttu, naureskelen välillä sille peilin edessä mutta vältän katsomasta mitään muuta kropan osaa. Hyi :hungover:
 
Minäkin oon kauhistellut näitä viimeisen kolmen-neljän viikon aikana tulleita kiloja. Melkein saman verran kuin koko alkuraskaudessa... Nyt olis oman vaa'an mukaan tullu yhteensä 13 kiloa, toukokuun puolella mentiin vielä siellä 7-8kg painonnousussa.
Sitten alkoi kuin varkain pikkuhiljaa nuo turvotukset... Ilmeisesti olen syönytkin hyvin, koska mitään tuskaista turvotusta ei ole, vähän sormet oudon tuntuset eikä ole puristusvoimaa, ja jalkapohjat on tulessa ja jalat sellaiset laikukkaat. Toki kaikista vaatteista jää kunnon painaumat.
Vielä olis varmaan joku neljä viikkoa aikaa kerryttää lisää painoa.. :P
 
Minua ihan ihmetyttää kun minulle ei tosiaan ole tullu kun se n.6-7kiloa.. Lähinnä siksikin ihmetyttää kun on Kuitenkin paljon vähempi tullu liikuttua. Mutta kai minä en sitten loppupeleissä oo paljoo sen enempää syönytkään. Mutta sinänsä jännä, kun siskolla tuli sellaset parikymmentä kiloa vissiin ja sillä oli ylipainoa kans enempi ku minulla ennen raskautta.
Turvotustakaan ei ole, ehkä just vähän sormissa ja ihan varpaissa ja jalkapöydissä iltaisin, mutta sellasta että tuskin havaitsee. Mutta kun tulee ne helteet ni katsotaan sitten :wink
 
Mun siskolle tuli vaan ihan muutama (alle 5kg) raskauskiloja. Epäreilua. Tosin kyllä sillä lihaksia lähti paljon ja oksenteli paljon. Ite en oo oksentanu muuta ku oksutaudin aikana.
 
Täällä edelleenki pysytään siinä neljässä kilossa. Terkkari sano et aineenvaihdunnalla on paljon merkitystä ja että hormonit toimii toisilla niin ettei kiloja kerry.
 
Itsellä tuli esikoisesta 15 kg.nyt on painonnousu pysynyt 6kg. Mutta johtunee ihan vaan radi ruokavaliosta.
 
Rv 37+1 ja ens viikolla menee varmaan +7kg rikki kun nyt on +6,7kg. Luulen kyllä että se kymppi tulee vielä täyteen kun aikaa vielä on :D
 
Takaisin
Top