Painonnousu

Hyvä, että Naistenkilinikan ÄP-päivystys ottaa tosissaan tän turvotuksen ongelmat.
Eilen tehtiin lapsivesipunktio. Lapsen keuhkot ei oo valmiit, muuten synnytys olisi käynnistetty.
Sain ohjeen tulla päivittäin verenpainemittaukseen ja käyrille, koska eilisistä verikokeista kävi ilmi, että mun munuaiset on niin ylikuormittuneet, ettei ne jaksa enää poistaa kuona-aineita, mistä siis turvotus pääosin johtuu. Ensi viikkoon pitäisi vielä kitua, onneksi pääsee muuten kotiin, kun ton tunnin ajan lojuu käyrillä (vauva voi loistavasti ja riehuu pirteästi, mikä ei tunnu kivalta turvonneita, särkeviä kudoksia vastaan, mutta yritän muistaa nauttiakin liikeistä). Ilmeisesti mun istukka suojaa vauvaa poikkeuksellisen hyvin (sokeria ja muita ylimääräisiä aineita vastaan), suojaispa joku elin mun omaa kroppaa...tai no, verenpaineet on edelleen erinomaiset, et jotain hyvää tässäkin.
 
Mannaviljalle erittäin paljon tsemppiä! Ei kuulosta helpolta...

Mulla paino on jämähtänyt 17 kilon nousuun, välillä oli hivenen enemmän ennen kuin turvotus pienesti helpotti, nyt kolme viikkoa on nyt pysynyt samassa paino. Oon herkut jättänyt pois, oiskohan sillä vaikutusta (; No pian korjaan tilannetta herkuttelemalla letuilla! Vaikka eihän niihin tuu rasvaa kuin sen verran mitä paistaessa käyttää, sokeria ei yhtään ja silti on hyvää, nam.
 
Takaisin
Top