Painonnousu

diamond

Oman äänensä löytänyt
Miten teillä muilla on paino kehittynyt? Itse olen ollut vähän kauhuissani, sillä painoa on tullut 2kg viimeisen reilu 2 viikon aikana! Ekassa (9+2) ja tokassa (14+3) neuvolassa ei vielä paino ollut noussut ja nyt yhtäkkiä noussut (16+5). Olen syönyt aivan normaalisti ja liikkunut jopa tavallistakin enemmän nyt pari viikkoa.

Saa kai paino jo tässä vaiheessa rueta nousemaan? Tuli neuvolassa viimeksi vähän hämärä fiilis, kun kysyin milloin paino saa nousta, niin kuulema puolivälin jälkeen alkaa nousta. Tuntuu aika hurjalta! Ehkä hän ei ihan ajatellut, mitä sanoi! Mitähän hän sanoo, kun menen kahdenviikon päästä sinne, kiloja kerkeää tällä vauhdilla tulla vielä 2 lisää.. :D

Ja lähtötilanne oli mulla 57kg/168cm.
Nyt 59kg näytti puntari aamulla.
 
Oot mua 9cm pitempi ja 4kg painavampi lähtönä :D eli oot tosi hoikan kuuloinen. Älä huolehdi tollasia :)
Mulla on tullu alusta alkaen ideana 5kg ja kaikki vatsanseydulle :angry1
 
Miulla tullu n. 3kg lisää, eli aika maltillisesti miun mielestä.
Luin tänään et tässä vaiheessa se vauva+istukka+kohtu+lapsivesi painaa melkein kilon.
Nyt siis tasan rv 18! :smiley-bounce012.
Miulla lähtötilanne ollu n.170cm ja n.60kg
 
Mä ihan samalla tavalla olisikohan ollu vko 17 vai just 16 ihmettelin että hetkinen, nytpä hyppäs. Täsmälleen samoin, 57 -> 59, pituutta tosin melkeen 10 cm vähempi.. Oot kyllä hoikan oloinen noiden mittojen perusteella, kun itsekin kokisin ihan sopusuhtainen olevani :) Eli tuskinpa kauhistuvat :wink

Musta vaan tuntuu, että toi 2 kg on mennyt molempiin reisiin tasasesti, hirveet broilerikoivet :D En ole edes mitenkään erityisesti herkutellut...
 
+800g.. ylipainoa ennestään semmoset 8kg joten ei tarttee tullakkaa paljoo...nyt vaan ku pahoinvointi hellittäny nii voi morjens et ruoka maistuis kokoajan.. oon myöskin tosi lyhyt 158cm joten ei kiitos kiloja paljoa.. toivottavasti..
 
Mulla tämä painojuttu onkin aika metka. Raskauden alussa painoin 68kg, mutta hillittömän pahoinvoinnin seurauksena laihduin alimmiltani 61kg:aan. Joulukuussa paino tasottui kuukaudeksi n.63kg:aan, kunnes on hyvin hiljalleen näyttänyt kohoamisen merkkejä. Tällä hetkellä paino on siinä 64kg ja viikkoja tulee huomenna täyteen 18.

Tuntuu ihan hullulta, että olen vieläkin lähtöpainosta -4kg. En oikein tiedä, että tulisiko mun asap koittaa tavoittaa lähtöpainoni, vai onko ok, että kartutan kiloja siitä alimmasta painostani. Neuvolassa ei ole vielä painoani kommentoitu. Sinällään mulla on hyvä tilanne, että painoni oli alussa aika reipas (BMI 25), enkä siis ole missään vaiheessa laihtunut alipainoiseksi. Ironista vain, kun olen koittanut vuosia laihduttaa viittä kiloa pois siinä onnistumatta ja nyt kun olen vihdoin omassa "ihannepainossani" kyttään vakaa tarkoin ja toivon, että paino lähtisi nousemaan :joyful:.
 
Täällä vähän samankaltainen juttu kun sinuskilla :) Tosin mulla paino tippunu n.4kg ja nyt ehkä sen kilon verran tullu siitä takas. Ja tosiaan kun sitä painoa on yrittäny tiputtaa muuten niin ei oo juurikaan tippunu.
 
Mulla on noussu useemman kilon ja saa nousta, en stressaa :) Esikoisesta suurin osa kiloista jäi synnärille, vaikka silloinkin tuli painoa se +15 :D
 
Mulla ollut vuosia jonkin verran ylipainoa... Pituutta n.173 ja painoa ekassa neuvolassa oli 86kg. Viime viikolla paino oli tippunut 85 kiloon vaikka pahoinvointia ei missään vaiheessa ole ollut. Tosin mun ruokailutkaan ei oo millään tavalla muuttuneet raskauden alettua. Saman verran ja samanlaista ruokaa tulee syötyä. Ei tarvis ton painon kyllä mun puolesta pahemmin noustakaan, sais sit synnytyksen/imetyksen jälkeen sen mukavasti oikealle kohdille :wink
 
Mullaki on ihan viikon sisään tullu 2-3kg lisää painoa, jospa se on normaalia ku kerta teillä muillakin, ehkä ne kilot tulee epätasaiseen tahtiin. :) Mulla lähtötilanne 168/58, eli aikalailla sama kuin diamondilla. Neuvolassa sanottiin että 12-15kg saa ja pitäisikin tulla lisää kaikenkaikkiaan.
 
73,9kg oli viimeks.vähemä ku ekal neuvolal.pituutta 171,5cm et ihan painoindeksis ollaan normaalissa painossa.eipä ole painoa tullu tähä mennes.toki maha kuuluu kasvaa ja paino tulee siit mut meinaan kyl jalat pitää kuosis ja vahvistavii liikkei seläl/vatal/pakaroil tehä ni helpompi synnytys ja peppu pysyy pyöreenä!:-D:-D
 
Mua vähän hirvittää painonnousu. Alusta asti noussut joka viikko :sad001 Yhdellä viikolla ei noussut yhtään mutta nyt oli tullut 10 päivässä 900g. Saldo tällä hetkellä + 3,6 kg, viikkoja 16+6. Ajattelin alussa että olisi hyvä jos tulisi alle 10 kg, mutta eihän tuo tule toteutumaan!
 
Yhessä oppaassa,jonka sain neuvolasta oli aika hyvin mistä se painonnousu koostuu, esim.lapsi,lapsivesi,istukka... Mikä on minkäkin osuus. Voin laittaa tänne myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa :)
 
Mulla oli viime neuvolassa 9.1. lähtöpainosta tippunut 200g ja neuvolalääkärillä 28.1. noussut 600g, eli ensimmäisestä neuvolasta tullut 400g. Viime raskaudessa nousi 10kg, mutta vauva syntyi jo vkolla 36.
 
Miulle kävi esikosta niin, että ennen puolta väliä tuli reilu 8kg ja loppuraskaudessa vaan muutama kilo. Samalla lailla näyttäis käyvän nytkin, tai ainakin alku on samanlainen, tähän mennessä tullu n.5kg ja lähtöpaino 52kg. Ja viikkoja siis nyt 15+4.
 
Mulla näyttää tällä hetkellä -2kg raskauden alusta, mutta mulla on reippaasti ylipainoa, joten kiloja ei välttis tartte tulla yhtään... Ekas raskaudes tuli +5kg.
 
+12kg raskautta edeltävästä ajasta. Hups! Salitreenit jäi pois kun kävin ja vihloi ikävästi vatsaa ja alkoi oksettaa. Ennemmin lihava ja onnellinen, raskaushommien jälkeen paino takas kuriin :) muutenkaan elämän tavat ei ollu kovin terveelliset kun menin usein miinuskaloreilla ,kroppa säästöliekillä ja rööki maistui.

Lähtö oli 161cm / 66.5kg
2011 heräsin todellisuuteen kun puntari näytti 81kg, siitä asti epätasaista dieettausta. Painon nousu on nyt ollut henkisesti kova paikka mutta jos se on seurausta röökivapaasta ja minimi stressisestä raskaudesta niin on se sen arvoista. Enkä tällä tuomitse röökaajia, tämä on vain minun valintani :) :P
 
Ekassa neuvolassa joulukuun alussa vaaka näytti mulla 62kg (joka oli mun mielestä pari kiloa enemmän kuin normaalisti mun paino, mutta en ollut ehtinyt oikein liikkuakaan ja plussan jälkeen en yökötykseltä pystynyt). Eilen oli neuvola ja vaaka näytti 65,5kg, neuvolantäti laski miten painonnousu jakautuu viikoille/kuluneelle ajalle ja sanoi, että ihan normaalia/sopivaa painonnousua eli ei ollut huolissaan. Nyt olen toki syönyt aika reippaasti kun ruoka vihdoinkin maistuu ja koko ajan on nälkä, ja siitäkin hän oli sitä mieltä että kroppa ottaa nyt vaan takaisin sen, mitä alkuraskaudessa ehkä menetettiin kun ruoka ei maistunut.

Tuskin painonnoususta siis tarvitsee olla huolissaan, ellei nyt aivan hurjia kilomääriä tule yhtäkkiä. Ja varmaan lähtöpainokin vaikuttaa, itse olen n. 162cm pitkä mutta en itseäni läskiksi sanoisi näilläkään kiloilla. Toki myös ruumiinrakenne vaikuttaa, itse olen päärynä ja kaikki extra on reisissä :wink
 
Mun paino ennen raskauuta oli n. 55kg nyt paino on 60,8kg. eli aika maltillisesti noussut, Yritän että paino ei nousisi liikaa eli jäis vaan muutama kilo pudotettavaa sitten kun pääsee salille synnytyksestä palauduttua
 
Takaisin
Top