Painonnousu ja mahan kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja +Lara+
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Masu 27+6
187405d3ec6614d72427fd8007f87972

Ja tosiaan, painoa tullut se 5,4kg lisää :)

Muokattu viimeksi:
Täällä on taas kasvuvaihe menossa, vatsa kasvaa eteenpäin ja huomasin eilen, että vatsa on täynnä syviä ja 'harmaita" arpia. Ovat tulleet ihan huomaamatta. Punaisia on noin sentin mittaisia. Oma paino pysynyt samana, nyt 30. raskausviikko :)

Mulla on lähtöpainoon vielä 600g jäljellä :D
Alun pahoinvointi ja oksentelu tiputti painoa sen verran, etten ole vielä kuronnut sitä erotusta kiinni. Ei kyllä haittaa yhtään, radikin tykkää tästä ja lääkärit kun ei radin takia paino nousee liikaa. Vauva kuitenkin kasvaa eli ehkä se kuroutunut paino on nimenomaan vauva joka sen aiheuttaa :D

Kävin aamulla vaa’alla ja voi jumalauta! 8kg tullut elopainoa sitten lähtöön :o miten on mahdollista kun en oo mitään kummosta edes syönyt, ihan perus Radi dietti vähemmillä hiilareilla... painoa tullut parissa viikossa semmonen 4kg! Voi apua:o

Äippäviis, mä niin tiiän ton. Oisko jotain turvotusta kun ollut lämmin? Mullahan tuli joku 900g viikossa kahden neuvolan välissä, mut nyt oon saanu painon pidettyä samassa jo 12 päivää, oon niin onnellinen siitä:grin
Juhannusta odotellessa :rolleyes:

Kävin aamulla vaa’alla ja voi jumalauta! 8kg tullut elopainoa sitten lähtöön :o miten on mahdollista kun en oo mitään kummosta edes syönyt, ihan perus Radi dietti vähemmillä hiilareilla... painoa tullut parissa viikossa semmonen 4kg! Voi apua:o

Täälläkin vajaa 10kg tullut lisää :D

Kävin aamulla vaa’alla ja voi jumalauta! 8kg tullut elopainoa sitten lähtöön :eek: miten on mahdollista kun en oo mitään kummosta edes syönyt, ihan perus Radi dietti vähemmillä hiilareilla... painoa tullut parissa viikossa semmonen 4kg! Voi apua:eek:

Mulle on tullut myös 8,4kg, nyt 27+3 menossa. Viimeksi neuvolassa ollessa olin ihan varma, että painosta tulee jotain sanomista, mutta täti totesikin hymyillen, että "sinulle tulee niin kauniin tasaisesti tuota painoa". Olin ihan että öööh :eek: Ja jatkoi perään että niin kyllähän se verimäärä kasvaa ja kaikki muu mitä tähän kuuluu, varmaan turvotusta nyt hiukan myös vaikkei kamalan turvonnut olo ookaan.

Mietin kyllä että mikähän se paino olis ilman radi-dieettiä :nailbiting:

800g/vk tullut lisää painoa nyt viimesen kuukauden aikana, kuulostaa iha järkyltä määrältä jos nyt ei saman jatkus loppuu asti kuitekaa vaa vähän hidastus toi tahti :grin

Katoin ruotsalaista nuoret äidit-sarjaa ja siinä on nuori tyttö viimeisillään ja sen maha on pienempi kuin mun tällähetkellä!! Miten niin olo tuntuu ihan valaalta? 8)

Ette oo yksin hurjan painon nousun kanssa! Viime kerralla neuvolakorttiin merkattiin 950g/vko, apua! Mihin tää paino vielä yltää..

Mulla aiemmin ollu sitä kilo per viikko -tahtia mutta nyt hidastunut. Toissapäivänä neuvolassa 130g/vko. Kuulemma normaalia. Nyt rv 28+2.

Älkää nyt ihmiset liikaa stressatko painon noususta tai ainakaan mahan kasvusta.
Mullakin painoa tullut jo 8-9kg ja suurin osa nyt loppuvaiheessa. Vauva kasvaa, tulee nestettä ym. Mä ainakin tykkään toistaiseksi mahastani Kyllä se paino ja maha synnytyksen jälkeen sitten poistuu.

Mulla on kans paino jonkun verran ressannu, mut tänää kävin töissä esikoisen kanssa piipahtamassa(viimeks käyny talvella eli tovi mennyt). Niin tosiaan siellä moni työkaveri äimisteli, että oonpa laihtunu(en siis mahan kohdalta tosiaan). Eli ilmeisesti sitä ylimääräistä on kertyny vaan mahaan ja tisseihin eikä niinkään muualle. Itellä olo on kyllä kun valaalla ja sen lisäks törmäilen kaikkiin paikkoihin(ja ihmisiin)mahallani. Mut joo, turha sitä painoo on ressata, tiputtaa ne kilot sit synnytyksen jälkeen!

Mä sain vasta tiputettua 30kg pois mun rungosta ja voin sanoo ihan rehellisesti että kyllä ahdistaa ja paljon tää nopea painon nousu! Aamulla kävin vaa’alla ja ollaan päästy uusille kymmenille:o lähtöpaino oli 69 ja tänään aamulla oli 80:o Voih luoja!!!
Tyttöjä odottaessa (esikkoa lukuun ottamatta) tuli vaan 5-7kg... esikosta turposin sen 30kg, ei h*lvetti jos samanverta tulee nytkin... en niin ala!!
Ja joo ymmärrän että painoa tulee just sen verran kun tulee ja pudottaa ne sit kun on synnyttänyt mut mä tein niin pirskatin ison työn jo edellisellä kerralla... +tää kroppa tuntuu niin vieraalle kun paino senkun nousee ja nousee ja mittasuhteet paisuu...sori avautuminen!

Mulla painoa on tullut nyt lisää noin 4 kg ja sitäkin olen stressannut aivan liikaa. Toivoisin voivani ottaa asian rennommin, mutta en voi itselleni mitään. Olen normaalisti hoikka ja en ole tottunut olemaan näin "iso". Esikoisesta tässä vaiheessa oli tullut jo hieman enemmän painoa ja muistelin, että olisin ollut silloin paljon rennompi painon kertymisen suhteen. Mieheni kuitenkin totesi, että myös silloin stressasin kertyviä kiloja aivan yhtälailla. Eli sama vanha pökelö edelleen.

Pystyn niin samaistumaan monen tuskailuun. Joo esikoisesta nousi paino 42raskausviikon aikana 22kg. Se oli hurja määrä, ja siitä kun sai puolet pois ni ilmoitti tämä vauva tulostaan. Joo, mulla imetys piti kaikki kilot visusti rungossa ja vasta ku imetys loppu ni lähti pari kiloo pois ja nyt tää noususuhdanne on melkoinen. 10-12viikkoa vielä kerkii kiloja haalia ja pelkään että tällä kertaa morjestellaan 90kg lukuja.

Nii että saa avautua ;) jos sit synnytykse jälkee joku raskauskilojen karistusryhmä tänne :D

Takaisin