Painonnousu ja mahan kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja +Lara+
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä. Välillä ahdistaa kun pitää lähteä johonkin ja ois kiva näyttää nätiltä odottavalta äidiltä. Ja paskat! Ihan mursu olo! Sitten lohdutan itseäni vähän suklaalla [emoji28]

Juu itse tunnustaudun myös tunnesyöjäksi. Riittää, että jokin tunnetila on päällä ja olen kaivamassa kaapista suklaata :joyful:

Mulla väsymys, stressi, suru ja välillä ihan puhtaasti tylsyys on syöpöttelyn laukasioita... ”onneksi” on toi Radi niin tullut pakon edessä himmailtua mutta muuten rapistelisin kaapilla tuontuosta! Laihduttaessa sain itseni opetettua pois siitä tavasta mutta nyt olis noita laukasioita useampi tyrkyllä ja ruoka halu on pohjaton!

Mulle on tullut makeanhimo takasin. Esikoisen odotus laukas sen, ikinä en aiemmin makeesta oo välittänyt. Toki raskauden jälkeenkin karkit maistu edelleen vähän liian hyvin,mut tänään on lähteny taas ihan lapasesta. Aamupalaks söin kääretorttua, lounaaks pizza raxissa, jälkiruuaks pehmiksen, välipalaks kirsikoita, sitten kaverilla pullaa ja keksiä ja karkkia ja nyt iltapalaks pienen palan leipää ja taas kääretorttua :oops::oops:

Normaali arkena toki syödään suht terveellisesti ja oon yrittänyt makeenhimoo taittaa hedelmillä, että kait sitä välillä voi herkutellakin. Mut eipä tää painonnousu(on tainnu tulla n.8kg)kyl ihmetytä tällä syönnillä :hungry: Lähinnä ihmettelen ettei oo enempää tullu tai alkanu perse leviään kun näyttäs vaa mahaan kertyvän. Tosin tuleehan sitä liikuttuakin, mutta vaan kävellen.. mies ei onneks oo kommentoinut mun ruokailuja. Oon sen verta kiukkunen, et se saattaa pelätä, et syön sen yön aikana, jos siitä vielä urputtais :rolleyes::wink

Mun mies jaksaa kauhistella mun annoskokoja ja tahtia syödä, mut en maha sille mitään ja ei nälässä vaan kestä olla, pohjaton ruokahalu täälläkin :grin must tuntuu ettei tän raskauden aikana oo ollut päivääkään ettenkö olis syönyt jotain herkkuja et ei tartte ihmetellä ees että mistä nää kilot kertyy.. :rolleyes:

Mä oon sellanen iloon ja tylsyyteen syöjä. Negatiiviset tunteet vie ruokahalut pois ja sillon yleensä laihdun.

Mun mies ei onneksi kommentoi mun syömistä tai kroppaa mitenkään negatiivisesti! Hyvä sille;)
Ennemminkin se olis sitä mieltä että pitäis syödä vähän epäterveellisempää ja enempi että jätkä saa kasvu energiaa :o olis tilaamassa pizzaa/kebabia joka ilta jos antaisin:p muutenkin hieho olo!!!

Mulla on ihan hirveä mehujää himo[emoji85], niitä vain menee varmaan kolme-neljä päivässä.

Jaama mä teen lapsille (ja itselle) smoothie jädejä(erinäisiä smoothieta mehujää muotteihin ja pakkaseen) tai puhtaasti vesimeloni viipaleita pakkaseen;) ei yhtään lisättyä sokeria, täyttä hedelmää ja pirun hyviä :p

Täytyy varmaa itekin kokeilla noita smoothie mehujään tekemisiä. Kuulostaa hyvältä ja ehkä sillä sais huijattua makeenhimoo pois :grin meillä on niitä mehujäämuottejakin niin ei ois iso homma :p ja meloniakin ois, nyt on ollu niin makeita meloneja, et on tuölu usein ostettua. Ja ens viikol mennää poimiin mansikoita, niistä vois tulla hyviä kans. Tytsy on ihan hulluna mansikoihin, pitää oikeen rajottaa, kun ei varmaan muuta söis. Ja siihen meloniin myös.

Onko kukaan löytänyt mitään suht terveellistä jätskiä? Lapselle teen smoothieista mehujäätelöitä, mutta koska mehujää ei ole koskaan ollut mun juttu, niin ne on tosiaan jäänyt ihan esikoisen syötäväksi. Ihan kauheasti en myöskään perusta makeutusaineista.

Jostain luin, että pakastetuista banaaniviipaleista saisi hyvän jäätelön ja siihen massaan voisi lisätä just maapähkinävoita tai jotain muuta mistä tykkää. Onkohan tässä mitään perää? Toki näin radilaisena sitä banskuakaan ei vissiin saisi vedellä ihan mielinmäärin :meh:

Onko kukaan löytänyt mitään suht terveellistä jätskiä? Lapselle teen smoothieista mehujäätelöitä, mutta koska mehujää ei ole koskaan ollut mun juttu, niin ne on tosiaan jäänyt ihan esikoisen syötäväksi. Ihan kauheasti en myöskään perusta makeutusaineista.

Jostain luin, että pakastetuista banaaniviipaleista saisi hyvän jäätelön ja siihen massaan voisi lisätä just maapähkinävoita tai jotain muuta mistä tykkää. Onkohan tässä mitään perää? Toki näin radilaisena sitä banskuakaan ei vissiin saisi vedellä ihan mielinmäärin :meh:

Mun äiti tekee itse avokadojäätelöä. En tiedä reseptiä, googlesta varmaan löytyisi. Meidän 3v on ihan hassuna siihen :)

Prisman jätskialtaasta löytyy näitä porkkana ym jätskejä (apetit?), nekin uppoo lapseen paremmin kuin hyvin.

Ja ihan perus banaani puoliksi, tikunnokkaan ja pakkaseen.

Itsehän olen niin nirso ettei nämä sovi minulle mutta normaalit ihmiset on tykännyt :D

Imme mä oon tehnyt kookoskermasta, ananaksesta ja limestä (mehu ja kuori) jätskiä. Tai sit kookos,mansikka,vadelma ja pyöräyttänyt tummassa suklaassa pakastuksen jälkeen. Naminami:p nämäkin tehnyt niihin mehujää muotteihin ;)

Tips ja äippä x5, tuleeko noista kuitenkin sellaisia kermaisen oloisia jäätelöitä? Nimim. Nirso, mutta perso

Mun mielestä maistuu jädelle;) Kookos kerma antaa siihen sen ihanan kermaisuuden:p voisikin ensviikolla tehdä:D tuli nälkä!

Kyllä se ihan jäätelöstä menee. Ei ihan sataprosenttisen kermaista mutta ihan hyvää. Kannattaa kokeilla :)

Kävin tänään neuvolassa ja noittia tuli painosta o.O vähän vois kuulemma painon nousua rajoittaa seuraavien viikkojen aikana... Voih minua ja minun ruokahalua:/

Kävin tänään neuvolassa ja noittia tuli painosta o.O vähän vois kuulemma painon nousua rajoittaa seuraavien viikkojen aikana... Voih minua ja minun ruokahalua:/

Täh? Paljon sulla on nyt noussut paino yhteensä ja g/vko viimeisten viikkojen aikana?

Takaisin