Painonnousu ja mahan kasvu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja +Lara+
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tullut 10kg:o edellisen ja tän neuvolan väliin vaivaset 4kg... eli semmonen 1kg/vko :(

Niin ja sen radin takia pitäis himmailla syömistä/painon nousua! Arvatkaa alkoiko masentaa ja hainko suklaa patukan?

+9kg (rv27) :)

Mun mielestä sulla äippä×5 ihan maltillinen painonnousu. Tuo radi kyllä varmaan vaikuttaa tuohon hoitohenkilökunnan painon tuijotteluun vaikka niin hätiä olisi :/

Oma mies toivoo et synnytyksen jälkeen mulle jäis kiloja.. lähinnä pepun takia :D tienny mitä sanoa tai suhtautua.. Tuumasin vaan et eipä ne kilot mua niin haittane jos niitä jää ja hyvä jos ei suakaan.

Äippä x5, todella toivon, että hait suklaapatukan. Itse olisin varmaan kahmaissut koko levyllisen hyllyltä :rolleyes: Mulla on kymppi jo mennyt rikki eikä siltikään kukaan ole valittanut painosta. Th kuitenkin tietää, että omat ruokailutottumukset ovat ok ja omasta(kin) mielestä ajoittaiset herkuttelut ovat sallittuja.

Mullekin tullut 10kg lisää (tai 9.5-10.5kg vähän riippuu mihin aikaan päivästä mittaa). Mutta painonnousu ehkä ollut tasaisempaa alusta lähtien, pyörinyt siinä 400-600g/vko tahdissa. Ja tosiaan viimeksi kun jo ajattelin että tulee sanomista niin täti tokaisi, että kauniisti tulee painoa :hilarious:

Mutta radilainen minäkin ja äippäx5 luulen että meillä ollut melko sama lähtöpainokin. Näin ne vaan vaihtelee hoitohenkilökunnan suhtautuminen. Mulla seuraava neuvola kahden viikon päästä ja eri täti kun oma jäi eläkkeelle, katsotaan mitä hän tuumaa :rolleyes:

Muoks. Hain sun sympatiaketutukseen iltapäiväpullan :wacky:

Imme todellakin hain, maraboun domino patukan ja ei että maistu hyvälle pitkästä aikaa:p hypistelin sitä levyäkin mutta tulin siihen tulokseen että patukka saa riittää tämmöisellä pontsolle... käytiin kyllä naapurissakin synttäri rääppiäisillä ja ehkä söin mansikkakakkua, keksiä, pusuja ja oikein herkullisia kinkkusarvia:p tyttöjen jämät siis;)
Oman jääkaapin tyhjensin kans mansikoista... saipahan poju hiukan sokeria o.O nyt on herkuteltu pahimpaan murheeseen...
Mangusti, mulla siis toi lähtöpaino tähän homman oli 69kg joten ei paha, jos ei olis radia niin tuskin ois mitään sanonut... ei ollu edes oma hoitaja vaan kesäloma tuuraaja! Sain niin pahat nuhteetkin noista parista ylistyksessä että sekin pisti nakertaa... ois tehnyt vaan mieli sanoo sille takas että varmaan sun kandeis kattoo mitä ite suuhus laitat ku se oli kans aikamoinen pontus vaikka se mitään paksuna ollut(ikää hällä jotain 50v ja kiloja roimasti enempi kun mulla)! En sit sanonut mitään vaan kihisin sisäisesti...
Toivittavasti sun pulla oli hyvää! Mansikka wienerit vois olla aika kova;)

Oo, mansikkakakkua, pusuja, keksejä... kuola vaan valuu (ja vähän kyyneleetkin, kun herkistelen, miten hyvältä ne mahtoi maistua :hilarious:). Mutta siis asiaan. Mulla on ajoittain todella vaikea ottaa vastaan motkotusta ihmisiltä, jotka itse tekee vastoin omia ohjeitaan ja motkotuksiaan. Hyvänä esimerkkinä juuri ylipainoiset terveydenammattilaiset, jotka kehottaa asiakkaan tarkkailemaan syömisiään. Mulla esikoisen th oli kyllä mukava, mutta joka kerta alkoi veetuttaa, kun piti mennä puntarille ja th pääsi muistuttamaan, ettei paino saisi nousta niin paljon. Silloin mun lähtöpaino oli 55 kiloa (pituutta 164, joten bmi varsin ok) ja raskausaikana yksinkertaisesti tuli 17 kiloa runkoon tavaraa. Ne tuli karistettua pois vauvavuoden aikana, se siitä. Mutta kyllä ärsytti. Ja siihen ärsytykseen saatoin syödä kohtuullisen paljon herkkuja :grin

Mulla tuli esikoisesta 30kg lisää (lähtö oli 56 kg ja oon 159cm)... sillon ei neuvolassa sanottu mitään ja syy tähän painon nousuun oli kun jouduin supistelujen takia vuodelepoon rv 20 ja jatkoin syömistä samaan tapaan kun ennenkin... eli semmoset 2000kcl /pv kun olin aikoimoinen salihiiri;) ois pitänyt modata syöminen sinne 1500kcl/pv niin ois makuultaan kuluttanut sisään vedetyn mutta eipä sitä sillon tullut ajatelleeksi o.O Voih kun pääsis samoihin mittoihin kun silloin ennen esikkoa... tuskin tulee tapahtumaan!

Mä olisin 10kg nousuun ihan tyytyväinen, nyt jo 15kg lähtöpainoon tullut lisää. :D 25kg varmaan lopussa vähintään niin kuin esikoistakin odottaessa, nyt kun samoissa kiloissa suurinpiirtein menossa kuin silloin :P

Mulle tuli esikosta 18kg ja mulle ei sanottu että olis liikaa. Nyt kuulin, et on kertyny 8 kg mut eilen punnasin niin olikin 12kg tullu! Varmaa pakko olla turvotusta ku eihän sitä nyt voi tulla 4 kg 2 viikkoon? Oon kuitenkin liikkunut tosi paljon.. onhan sitä tullu herkuteltuakin, mutta pääsääntösesti oon syönyt kuten aiemminkin, ehkä jopa terveellisemmin. Ja nyt en oo toviin syöny mitään enää illalla eli yhden aterian vähemmän. Kummastuttaa vaan..

Mulla paukkuu 20kg varmaan ens viikolla, nyt sain kesäkuun painonnousun pidettyä 500g, johtu kyllä vaan 12 päivää kestäneestä ripulista :wacky:

Tämän päivän äitiyspoliklinikkakäynnillä painoa oli tullut yhteensä 4,5 kg lähtöpainoon nähden. Nyt on tullut 145 g lisää painoa viikossa. Kovasti kätilö kehui painonnousuani nätiksi ja jopa oppikirjamaiseksi. :D Totesi tosin perään, että saisi minulla tulla painoa reippaamminkin, koska olen niin hoikka.

Tänään neuvolassa paino +375g per viikko. Kilolukema alkaa olla sama kuin plussatestiä tehdessäni, sen jälkeen paino putosikin vajaan 5kg ja on nyt siis noussut takaisin samaan kuin plussatessa.

Mä en oo koskaan ollut mikään sokerihiiri, mut viime vkot on ollu ihan jäätäviä. Makeaa tekee mieli KOKO AJAN :joyful: tekaisin sit tämmösen mississippi mud pien, jossa on ihan sairas määrä voita ja sokeria. Mut nam, oli hyvää ja makean himo lähti!

Liitteet

• IMG_20180706_195604-1728x2304.jpg
    IMG_20180706_195604-1728x2304.jpg
    844.4 KB · Katsottu: 51
Terhie aivan älyttömän herkullinen kakku sielläkin:p just tais tulla pari kiloo lisää ja sokrut pamahtaa katosta läpi kiitos teidän kakkukuvien:D naminami:p minua odottaa vaan ruisleipä ja skyr... ei kakkua minulle o.O

Oijoi mitä kakkuja! Mullakin ollut nyt kesän ajan ihan poikkeuksellisen kova herkkuhimo

Takaisin