Painonhallinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tähän mennessä tullut aina ekaan neuvolaan mennessä jo pari extra kiloa. Nyt yritäm välttää sellaista turhaa syöpöttelyä ja olla ns. normipainossa vielä 1,5 vkon päästä ekassa nlassa.
Tänään ainakin vaaka näytti vielä tavam lukemia ja ihan normaalisti olen syönyt. Veikkaan, että jos tässä pahoinvointi ranautuu lähiaikoina, niin sitten on vaikeampaa syömisten hallitsemisen suhteen, mutta katsotaan.

Mulla paino tasaseen tällä hetkellä vaan laskee, nyt suunnilleen -2kg. Hassuinta on, etten ymmärrä mihin ne on muka tippunut? Syön kuitenkin tällä hetkellä aikalailla paljon päivän mittaan.. o_O

Mulla myös lähtenyt pari kiloa tässä parin viikon aikana, vaikka ruokailut lisääntynyt plussan jälkeen..
Noh täytyy nauttia tästä, kohta se varmasti lähtee nousuun :grin

Mulla paino pysynyt ihan ennallaan. Kuntosaliharjoittelut on jääneet väsymyksen takia vähän vähemmälle n. 1-2 x vain viikossa, mutta joogassa oon käynyt viikottain ja lenkillä joka päivä.

Ootko muuten mame luonnostaan tuommoinen tarmonpesä vai enemmän tahtoihminen? Siis tarkoitan että onko sun melkein palkko päästä lenkille kun se on niin mukavaa vai otatko itseä niskasta kiinni ja menet vaikka ei niin kiinnostaisikaan, koska se on hyväksi? Mä toivon et itsellä olis vähän enemmän tarmoa ja intoa niin olis helpompi ottaa niskasta kiinnikin tarvittaessa.. Nyt tuntuu että pulkkalenkit tytön kanssa on ihan enintä mitä jaksaa ja sit motivaatio riittääki enää päikkäreihin.. :rolleyes:

No meillä on iso koira joka pakottaa päivittäin lenkkeilemään säässä kuin säässä :D tarmonpesästä en tiedä....meen varmaa jollain suomalaisella sisulla vaan. Aina tuntuu se lähteminen kyllä niiiiin vastenmieliseltä mut sit ku pääsee salille niin siellä tuntuu niin hyvältä ja samaten jälkeenpäin.

Mulla tulee onneksi työn puolesta käytyä asiakkaiden kanssa 1-3krt/vko salilla. Edes jotain tulee tehtyä! Ja sitten siivoiltua asiakkaiden luona yms, niin pysyy liikkeellä vaikka muuten ei ihan kamalasti ainakaan juuri nyt jaksa.. :)

Kuntosalia kyllä kaipaan! Siitä voi sanoa rehellisesti että tykkään.. täällä vaan missä nyt asutaan ei ole lähimainkaan. Toivottavasti uusi paikkakunta korjaa tilanteen ja pystyisi vielä saleilemaan mahan puolesta, viimeks jouduin kipeiden supistusten ja kohdunsuun kypsymisen takia huiliin jo puolivälistä melkein. Nyt ei vielä tiedä milloin pääsee muuttamaan.

Mulla kanssa tässä raskaudessatavoite olla keräämättä niitä kiloja ihan kauheasti.. Esikoisesta +20kg ja toisesta +25kg, sain pudotettua kaikki kyllä, mutta.. Nyt kun jäi tupakka niin tuntuu kaikki maistuvan, viikkoja 6+ ja +3kg jo mittarissa.. :`D

Mulla tuli esikoisesta +30kg... Neuvolassa sanottiin, että voin ihan hyvin mättää niin paljon kun ikinä tykkään, lähtöpaino oli niin pieni että kaikki jää varmasti sairaalaan. No eipäs jäänytkään! Kaksi kiloa jäi sinne. 15-20kg (jojoilee) oon tässä kahen vuoden aikana karistanu, mut tällä hetkellä painoa noin 10kg enemmän ku viime odotuksessa.. Pelottaa mitä vaaka näyttää loppumetreillä. Oon tosin koittanut jättää herkuttelun kerran viikkoon ja alkanut käymään iltasin vaunulenkillä esikoisen kanssa. Onko kukaan täällä LAIHDUTTANUT raskausaikana?

Laihduttaminen raskausaikana ei ole suositeltavaa. Mutta liikkuminen voinnin mukaan ja terveellinen, monipuolinen ruokavalio tietenkin on sellasia asioita, joilla raskauskilot voi yrittää pitää kurissa. Itselle tuli viime raskaudessa n. 12 kg, ylipainoa on, joten toivon että nytkään ei tulis paljoo enempää. :)

Anopille tuli kuulemma 8kg ja kaikki jäi sairaalaan! :eek: tosin se on muutenkin semmoinen ikiliikkuja ja oli odotusaikana kävellyt joka päivä muutaman kilometrin töihin, sillä varmaan ollut vaikutusta.

Mun täytyy myöntää, että eniten mua jollain tapaa "pelottaa" tässä touhussa, että lihon hirvittävästi ja sitten ne kilot jämähtää.. Olin joskus nuorempana vähän pyöreämpi ja mua kiusattiin siitä.. Ja sairastuin syömishäiriöön.. Nykyään kaikki on ok ja olen ihan sopivassa lihassa, mutta tosta syömishäiriöstä taitaa jäädä ikuiset arvet mieleen.. Raskausmaha mua ei ahdista, se on minusta kaunis :)

Miuk, Mulla oli ehkä vähän väärä sanavalinta. en meinannut laihduttamalla laihduttaa, mutta sillai kuitenkin että syö terveellisesti ja liikkuu ja paino saattaisi ehkä vähän tippuakkin vaikka on raskaana. :rolleyes:

Pilvikirsikka, mullakin bulimia oli 6vuotta elämässä mukana jonka takia ahistaa jo valmiiks lihoominen. :arghh:

Mua kans vähän ahdistaa jo etukäteen painonnousu. :sorry: En oo muutenkaan mistään laihimmasta päästä, mutta en myöskään lihavimmasta. Joka tapauksessa painonpudotus ei koskaan ole ollut mulle helppoa ja parhaiten on lähtenyt joskus kauan sitten karppaamalla. Ja myöhemmin uudelleen karppauksella ei taas lähteny juuri mitään ja karppaukseen en koskaan enää halua palata. Yritän aloittaa säännöllisen liikunnan, mutta nyt väsymyksen vuoksi viikko mennyt kokonaan liikkumatta. En itse asiassa ole edes vaa'alla voinut käydä kun meidän vaaka on rikki ja töissä oon aina unohtanut. Joulun aikaan painoa oli tullut lisää, mutta se johtui sen hetkisestä lääkityksestä joka aiheutti turvotusta. Joten en oikeastaan yhtään osaa sanoa mikä on aloituspaino tässä raskaudessa. Ainakin tällä hetkellä on sen verran turvonnut olo etten ihmettelis vaikka vaaka huutaisi hoosiannaa..

Täällä muitakin syömishäiriön läpi käyneitä. Itse olen sairastanut anoreksian ja vaikka kuinka vahvoilla on nyt sairauden kanssa, niin pelottaahan tämä muuttuva keho. Useampi sairaalajakso löytyy menneisyydestä ja kaukana ei pahimmillaan ollut hengen lähtö - eli syvällä on käyty.. Onneksi mies tietää menneisyyden ja on hurjana tukena :) mutta muuttuva keho pelottaa. Kuinka siihen osaa suhtautua?

Mulla oli kymmenen kiloo ylipainoa kun aloin poikaa odottamaan. Sain 22kg raskauskiloja päälle. Lenkkeilin kyllä päivittäin ja söin suht normisti. Se on niin yksilöllistä miten sitä painoa tulee ja että paljon nesteitä tulee. Noh raskauden jälkeen söin aika samalla tavalla lisäsin enemmän salaatteja ja aloin liikkumaan enemmän ja nyt olen normaali painossa eikä kiloakaa oo tullu vielä raskauskiloja. En mä oikeen osaa muuta sanoa että terveellinen ruokavalio + liikunta kyllä varmasti auttaa siinä että raskauskiloja ei tulis tuhottomasti. Muuttuuhan se keho mutta kyllä ne kilot saa poiskin ja suht entisen näköiseksi kuitenkin. Olen omaan vartalooni tyytyväinen. Tavoitteena on että keräisin +15kg vähintään kiloja. Muutama lisä kilo minun maailmaa kaada. Olen sellainen kun olen.

Mulle on tullu parin viime vuoden aika kymmenisen kiloa "rakkauskiloja" ja oon ylipainon puolella. Elämä on muuttunut niin paljon yhteiselon myötä. Luulen, että se on ollu mulle, myös entiselle syömisongelmaiselle, sellainen kriisi kuin raskaus on monelle muulle. Kroppa on muuttunut paljon, vanhat vaatteet ei mahdu päälle, ennen hyvältä näyttäneet mallit ei istu enää... Nyt oon vähitellen tottunut tilanteeseen enkä inhoa kroppaani joka päivä. Eikä paino oo noussu enää kesän jälkeen. Mut kyllä todellakin toivon, että pystyn pitämään painonnousun nyt tosi pienenä!

Mulla joku parikymmentä kiloa ylimääräistä. En jaksa stressata painonnoususta, se kuitenkin on edessä. Rentoa asennetta helpottaa se, että ekan raskauden kilot lähti reilussa viikossa, toivon että nytkin käy niin. Toivon pysyväni siinä 10-12 kg nousussa, mutta ainakin viimeks tuli kesähelteillä aikalailla turvotuksia, jotka näkyi painossa. Kun sais tän pahan olon ja väsymyksen hallintaan, niin jaksais tas lenkkeillä ja katso tarkemmin mitä syö. Kiloja alan murehtia sitten, jos eivät imetyksen aikana lähde. :)

Mä odotan kevättä, koska silloin tykkään enemmän lähteä ulkoilemaan. En oo yhtään talvi-ihminen. Viime vuonna kävin juoksemassa, mutta saa nähdä miten tänä vuonna onnistuu. Aamulla nyt treenasin painoilla kotona, mutta tähän raskauden vaiheeseen se ei sopinut. Tuli vaan entistä huonompi olo. Tosin en ollu myöskään vielä syönyt mitään joten seki varmaan vaikutti. Mutta yleensä aamutreenin jälkeen oon pirteämpi mutta nyt oon ihan loppu :/ En myöskään jaksa stressata painosta, mutta terveellisestä ruokavaliosta kyllä. Tää viikko on menny lähes pelkällä roskaruoalla ja siitä kyllä poden huonoa omaatuntoa. Toisaalta oon myös niin väsynyt että syön sitä mitä mieli tekee. Vaaka toimii taas ja pari kiloa lisää näyttäis tulleen sitten marraskuun.

Takaisin