Painonhallinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle liikkuminen tuntuu vaikeelta nyt kun pelkkä puhuminenkin hengästyttää ihan mahdottomasti ja lepopulssi huitelee jo sadan pinnassa (mitä tavallisesti ei siis tee) ja verenpaine on alhaalla.. toivottavasti kohta vähän helpottaa ja jaksaa taas tehdä, nyt jotenkin tuo väsymyskin on kovimmillaan. En jaksa ottaa paineita kun väsyttää liikaa jotta pystyis stressaamaan.. :rolleyes: Jos historia toistaa itseään niin imettäessäkin on vaikea laihduttaa koska imetys itsessään ei tee mulle mitään ja jos en syö normaalisti niin maito vähenee heti. Yritän ylläpitää perusterveellisiä tapoja ja aattelen että ehkä joskus vielä laihdunkin. Mutta oon huomannu semmosen muutoksen että ennen olin joka muhkurasta järkyttyny mutta en enää nyt kun niitä oikeasti on... ei enää katso itseään jotenki sillä odotuksella että vois ja pitäis näyttää hyvältä :sorry:.

Mulle on muutama kaveri vuosien varrella maininnut siitä, kuinka kehoaan oppii raskaana ollessaan ja sen jälkeen katsomaan uusin silmin. Jotenkin kun raskaus tuo paljon muutoksia, niin sen jälkeen on helpompi hyväksyä se mitä on.. Tiedä sitten.

Mun kohdalla pitää ainakin paikkansa. On se niin ihmeellistä mihin naisen kroppa pystyy.

• Tykkään
Reaktiot: aBu
Mä olen nyt jotenkin huomaamatta alkanu miettiä kiloja ja painoa. Yleensä en niin seuraile, pysyn hyvin normipainossa kun syön suht monipuolisesti ja liikun kuitenkin pääasiassa päivittäin... Nyt kun tätä turvotusta on tullut, niin väkisinkin alkaa miettiä, että mitenköhän paljon niitä kiloja tuleekaan o_O
Mun äitillä niitä kertyi aikanaan valtavasti, ja ei tosiaankaan ollu helppo tiputella pois. Saas nähdä onko tuokin geeneissä... :P Ahdistaa, että ei voi näille kropan muutoksille nyt mitään?! Ja tämä vähän väliä napostelu tuskin auttaa asiaa yhtään... Ei sais stressata nyt painosta, mut väkisin mietin et en halua lihoa muuta kun sen "tarvittavan" ja koen ahdistusta siitä et kasvan valtavaksi syyskuuhun mennessä :/

Tällä syömisen määrällä ei ole minkäänlaista painonhallintaa odotettavissa, voi luoja! Tuntuu että maha on kasvanut pelkästä syömisen määrästä :o

Mulla on muutenkin suht isot rinnat enkä kaipais niihin kyllä yhtään lisää kokoa :/ Muutenkin välillä tuskaa löytää istuvia rintaliivejä kun kaikki ovat joko liian pieniä tai sitten mummomalleja. Mahamakkarat voi vielä jotenkin pudottaa pois mutta esim. alleista on ainakin mulla tosi vaikeaa saada rasvaa veks ja myöskään niihin en kaipais hitusenkaan lisää.. :( Mutta kai se on hyväksyttävä että muutoksia tulee, toivottavasti tulee kans sitä hehkua!

Vieläkö ootte jaksaneet ahkerasti kuntoilla? Itellä niin törkee työputki päällä et jääny vähä vähemmälle. Tosin töissä saa kyllä roppakaupalla hyötyliikuntaa kun askelia tulee päivässä otettua varmaan miljoona ja saa nostella ja käännellä satakilosia ihmisiä. Eikä tuu syötyäkään liikaa kun ei koskaan ehdi syömään.

Liikunta on jäänyt nyt aika vähälle, kun kipuilee edelleen selkä ja vatsa. Unohtamatta toisinaan kylään tulevaa pahaa oloa. Kun työpäivästä tänään selvisin, niin ylitin odotukset - tosin nyt kolottaa taas aikamoisesti. Ei tarvitse haaveilla tiskailusta kotosalla.. Joten ei, en ole liikkunut. Normaalisti tulee käytyä salilla 2-4krt/vko + hyötyliikuntaa töissä + kävelylenkkejä jne.. Joten kyllähän se harmittaa :(

Mä oon väkisin vääntäytynyt vielä lenkille ja hiihtämään. Salikortti meni just umpeen, sitä en nyt uusi toistaiseksi. En muutenkaan nauti salilla käynnistä ja nyt vielä vähemmän kun etomiset ja väsymykset vie ihan viimesenkin innon. Saa nuo lenkit riittää. Ei mitään herkkua kun väsyttää, mut sit vaan ajattelen et parempi mennä nyt kun vielä voi... Hyväähän tuo on joka kerta tehnyt kun vaan vääntäytyy liikkeelle. Mut ruokahalu on sit sen mukainen, jokainen kulutettu kalori takuulla syödään takas :P Sit jos en jaksa ihan kunnolla lenkkeillä, niin vähintään puol tuntia-tunti tulee koiran kanssa käveltyä päivittäin, kai sekin jotain auttaa.. :)

Mäkään en yhtään ylimääräistä halua lihoa, 10kg on kyllä aivan maksimi. Mulla paino heittelee normaalisikin yhtäkkiä melkeen 10kg suuntaan ja toiseen, just kun pari vuotta ehdin olla ihannepainossani (tai ei se varmaan mikään ihan ihannepaino olo mutta mulle kyllä sellanen hyvänolon paino), niin syksyllä lihoin 6kg:< nyt oli tullut kilo lisää tässä raskausaikana kun tänään kävin puntarilla.
Kyllä mäkin mielelläni liikkuisin, mutta ne ekat viikot plussatestin jälkeen tuntui ettei uskalla lähteä lenkille tai salille ettei tuo pampula putoa kyydistä, ja nyt sitten on ollu niin väsy ja ällöttävä olo ettei vaan pysty. Gynellä kun tänään kävin, niin se sanoi ettei kannata olla huolissaan liikunnasta nyt jos ei oikeasti jaksa, lepää vain kunnolla ja kun yökötysolot menee ohi niin liikkuu sitten. Joo.. mut kyllä mä viikonloppuna menen hiihtämään aivan varmasti jos on vaan hyvä keli.

Oi kun tekis mieli hiihtämään.. ei oo mitään järkevää latua kävelymatkan päässä vaan. Ja mä typerä vaihdoin luistelusuksiin ku aattelin että olis hauska kokeilla vaikka oon niin pertsamiehiä ku olla ja voi :shifty: Pakko kai suunnata alesuksikaupoille..

Suosittelen Aaria :) Mä ostin sellaset suht halvat pitopohjasukset alesta, niitä ei tartte voidella jne... Kätevää, mulla ei riittäis hermo voidella ja huoltaa niitä suksia kelien mukaan. Sit tulee helpommin lähdettyäkin kun nappaa vaan kamat mukaan :)

joo jotkut tommoset mäki haluun, voitelu on salatiedettä...

Heh, mulla ei oo ollut suksia varmaan ainakaan 18 vuoteen.. Ja en kyllä osaa hiihtääkään näin ollen :D joskus vielä opettelen..

Abu en mäkään vielä pari vuotta sitten :wink
Tulipahan opeteltuu, vaik en ois uskonu koulun liikuntatuntien jättämien traumojen jälkeen :P

Mua on kuskattu aina kaikenmaailman hiihtokisoihin :D omistan siis useamman ku yhen parin suksia.. tosin en mäkään viikolla täällä työpaikkakunnalla hiihtämään pääse, kun täällä ei oo joko lunta tai jos on niin latuja ei pidetä kunnossa:/

Muakin alkaa ahdistaan. Rasvaa kertyy helposti reisiin ja perseeseen ja nyt, ennen kiinteä maha, on löllöä täynnä. Oon ollu vikat 3 vuotta erilaisilla dieeteillä ja ollut hyvinkin rasvaton, viimeks keväällä. Nyt kun hiilari on alkanut maistua, ni se näkyy ja ahdistaa. Kaks kiloa on nyt kuukauden aikana tullu lisää. Salilla käyn neljä kertaa viikossa, mutta aerobista ei tuu tehtyä. Hävettää jo nyt käyttää kireitä trikoita. Mua pelottaa eniten se, että telkeydyn kotiin piiloon, kun kesäloma kesäkuussa alkaa ja pysyn siellä syyskuun loppuun saakka.

Mulla on ollu useemman vuoden ongelmia hyväksyä kroppaani. Sain jossain vaiheessa laihdutettua ne ylimääräiset 5 kiloa (joo tiedän ei oo paljon mutta ahdistaa), mut sit ei enää sairasteluilta ja kiireiltä ehtiny pitää itteensä kunnossa niin samassa ollaan taas. Mulle on oma äiti lapsena sanonu että "varo vaan, lihot samanlaiseks kun minä, se on geeneissä eikä sitä voi estää". Ja oon siitä asti pelänny lihomista. En ainakaan ikinä omille muksuille sano mitään ton suuntaista, elämänmittainen taistelu kun lapsena kolautetaan itsetuntoo

Meillä ei ikinä leivottu ellei ollu synttärit ja äiti kielsi ala-asteella mummolla käynnin, kun lihoin yhtäkkiä 6kg tokalla luokalla. Onneks vuoden päästä olin taas normaalipainoinen. Aina oli tarkkaa, ettei lihois. Onneks harrastin aktiivisesti kilpaurheilua, niin en koskaan päässyt paisumaan. Herkut söin aina salaa. Meillä äiti hoikka, joka on aina painanut alle 50kg. Arvatkaa oliko järkytys yläasteella, kun paino meni yli ton. Pituuseroa meillä ei juuri ole. Eka mietin, kun tiesin olevani raskaana, että syön vaan vähän hiilareita, mutta tällä hetkellä ei mikään muukaan maistu. Proteiini se vasta tökkiikin.

Takaisin