Painonhallinta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos myötä-ärsyryksestä Autumnus :) mun äiti on tapaus sinänsä, ei sen jutuista oikein jaksa välittää vaikka ainahan se kurjalta tuntuu..

Mulla ei terkka valitellu painonnoususta varsinaisesti, tosin diabeteksen toteamisen jälkeen sano et painon ei tarvis nousta enää yhtään. Mutta vaikka oli se dietti niin kyllä se vähän nous ja lopussa oli turvotusta. Mut se on kyllä ikävää jos oikein panostaa terveellisyyteen ja sit saa tommosta suklaaneuvontaa kuten Hilla :/

Olin Jeniita kans lopun saikulla ja kotilevossa ettei syntyis ja supisteli kipeesti 35 viikolle mut sitten se loppu ja lopulta jouduttiin käynnistään :D

Muokattu viimeksi:
Mulla oli viikkoja kasassa 28 ja hyvä etteivät laittaneet Tampereelle pikana kun kohdunkaula vaan lyheni vaikka makasin paikallaan. Tein sillon töitä kotipizzassa ja oli perjantai ilta jollon porukkaa kävi kaikista eniten. Kesken kaiken alko sattumaan ja pikkuhiljaa siitä paheni niin että itkin ja huusin takahuoneessa että soittavat miun miehelle että tulee hakemaan ja lähetään sairaalaan. Täältä meiltä ajaa vielä noin 30min sairaalaan. Siellä sit tippaan ku olin aivan kuiva vaikka juonut monta litraa vettä ja antoivat jotain supistuksiin ja sit yöks tarkkailuun. Siitä sit pääsin kotiin seuraavana iltana kun olin saanu kaks kortisonipiikkiä ja lepoon. Supistukset tuli heti jos vaikka kiukustuinkaan kaupassa hidasteleville ja käytävät tukkiville mummoille :D :D mies hääsi monesti aina käytävälle odottamaan että hän tekee kauppaostokset loppuun. Poju synty kyllä just sillon ku piti eli 40+0 vaikka pelkäsin että pitkälle mennään nyt kun oli toppuuteltu :D

Minäminäminä. Esikoisen raskausaikana tuli 26 kg. Joista sain pois 10kg. Edelliskesänä laihduttaa rutkasti, mutta seuraavana keväänä kaikki tuli masennuksen kanssa takaisin.

Asun yksin pojan kanssa, niin lenkillä on hankala käydä. Kuntosalille olisi avain, mutta saamattomuus iskee. Nyt olen päättänyt olla ilman herkkuja ja yritän syödä terveellisesti. Kotona olo menee ihan makaamiseksi, kankeaksikin tulee kun ei liiku. Ratsastamaan en uskalla mennä

ann4, sano muuta! Just tänään sanoin miehelle, että mun olis kaikista helpoin pysyä ruodussa jos olis valmis lista, mitä milloinkin syön. Vaikka viikoksi kerrallaan. Se kysyi että no miksi et tee sellasta. Nii, miksi en? Kun sais aikaseksi! :D

Hmmmm. Pitäiskö kasata. Huomenna pitäis käydä kaupassa niin sais samalla ens viikon ruokalistan.

Ruokalista on aika kätevä :) me mentiin miehen kanssa monta kuukautta. Helppoa miettiä viikon ruoat, ostaa sen mukaan ja tehdä sen mukaan :) nyt tosin ainakin toistaiseksi olemme luopuneet siitä. Mutta kätevää.

Hyvä idea! Mä tässä joskus yritin listaa tehdä useammaksi viikoksi mutta johkin se kaatui, ehkä ideat loppui. Tehdäänkö uusi ketju odotusajan ruokavinkit/ viikon ruokalista? Minä ainakin kaipaisin vinkkejä ja vaihtelua. Ja sitten vielä kun ruuat sopisi sekä miehelle, että lapselle ja vielä odottajankin ruokavalioon.....

Mä kirjoitin kauppalistan koko ens viikolle. Välipalat korvaan smoothiella. Pastat täysjyväksi ja paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Kanaa ja kalaa. Kauppaan meni vaan 60e. Oon ylpeä

Lista on varmaan hyvä idea, mutta ei kannata ahdistua jos siitä poikkeaa vaikka pahoinvoinnin takia. Sillon kun etoo, on vaikea suunnitella syömisiä ja on pakko syödä just mitä mieli tekee ja mikä sisällä kestää. Mut ehkä se monipuolinen terveellinen ja ainakin vähärasvanen ruokavalio saattaa auttaa pahoinvointiinkin.

Muokattu viimeksi:
Muutin otsikkoa vähäm "positiivisemmaks". :)

Mulla on nyt se vaihe, että on koko ajan nälkä. Eilenki illalla mussutin läjän paahtoleipää, tosi terveellistä. Toisaalta on pahoinvointia, tänäänkin alkoi aamu oksentamalla.

Miuk, otan osaa, sulla on jo noin pahaa pahoinvointia :( Mulla vielä vaihtelee, olot tulee ja menee. Eilen ei ollut oikein ruokahalua, yöllä tuli nälkä ja söin, sitten kun kävi vaaka-asentoon niin oksetti (kertaakaan ei vielä ole läikkynyt kuitenkaan yli), ja tänään on ilmeisesti suuren ruokahalun ja omituisten ruokalajien päivä. Lounas: Popcornia ja wok-vihanneksia.

Mies teki eilen illalla possuwokkkia ja se possun paistamisesta tullu käry oli kyllä jotain aivan karmeaa!! :o en sit kehannu jättää syömättä ja kun söin niin tuli kaamee olo. Ja ei muuta ku nukkumaan suoraan :D jos sitä ens kerralla kehtais kieltäytyä jos joku ruoka "tuoksahtaa oudolle". Ehkä tuo mies sen kohta taas ymmärtää.

En ihmettele, ettei tuollainen maistu. Itselle ei tällä hetkellä uppoa lämmin, teetä lukuunottamatta. Broilerin suikaleita maustamattomana olen syönyt, mutta viileänä niitäkin :D

Esikoisesta lihoin raskauden aikana 10 kg joista vain 4 kg jäi synnärille. Sit aloitin salilla käynnin ja muutenkin terveellisemmin elämisen ja nyt bmi on 20 mutta pelkkää lihasta. Ajattelin nyt kokeilla ja jatkaa salilla käymistä, lenkkeilyä ym. liikuntaa läpi koko raskauden jos ei tuota ylimääräistä pääsisi kertymään ja muutenkin jos sitä sitten palautuisi Synnytyksestäkin nopeammin (jos tässä siis sinne asti päästään).

Minulla on taipumusta "helppoon" lihomiseen, siksi jo ennen raskautta noudatin suht terveellistä ruokavaliota ja pidin painon normaalissa. Tämän vuoksi uskoisin että myös raskausajan ruokavalio on helpompi hallita (katsotaan myöhemmin mitä himoja tulee ;) ). Paino tulee nousemaan syksyä kohden mutta uskon että raskauden jälkeen voi palautua takaisin,kunhan katsoo mitä syö ja liikkuu mahdollisuuksien mukaan. Pidän siis lempifarkut kaapissa :)

Liikuntaa harrastan päivittäin, kävelen arkena mahdollisimman paljon ja yritän olla aktiivinen. Toki väliin mahtuu myös laiskempia iltoja, varsinkin näin pimeänä ja kylmänä kautena, sohva ja viltti ovat kovia juttuja :) Liikuntaa aion jatkaa niin pitkälle kuin mahdollista koko raskauden ajan.

Paino on jokaisen oma asia ja arvostelijat kannattaa sivuuttaa. Toiset jättää melkein kaiken synnärille ja toiset kantaa mukana hieman ylimääräistä. Me olemme erilaisia :)

Tajusin juuri mikä varmasti oli suurin syy ensimmäisen raskauden ensimmäisen kolmanneksen räjähdysmäiseen lihomiseen. Lopetin tupakoinnin silloin ennen raskautta. Varmasti se aiheutti loputtoman nälän, tai ainakin osan siitä. Ehkä tällä kerralla menee eri tavalla :) Tupakka jäi nimittäin silloin kokonaan enkä nyt ole ennen raskautta polttanut.

Muokattu viimeksi:
Orm: tuosta ei voi ku tykätä! ite lopetin kaks vuotta sitten samaan aikaan ku jätin hormonaalisen ehkäsyn, jolloin kiloja tuli oikein urakalla. Nyt normipainossa mukava alkaa odottaa vauvvamassun kasvua :D

Takaisin