Juu ei ole mun juttu tuo karppaaminen. Enkä pidemmän päälle jaksakaan hiilaritonta. Mut miten se onkin niin, et just leipä ja pasta pahiten turvottaa, ja sit kasviksista ym saadut hiilarit ei?
Perunakaan ei oo paha, eikä ehkä riisikään niin.
Mulla karkkipäivä saanut karkinhimon kuriin. Ensin kokeilin karkitonta vuotta, mutta se menee liian iisisti, kun on nollatoleranssi eikä sitä tartte sinänsä säännöstellä, niin otin sitten pari vuotta sitten tämän käytännön eli karkkia vain yhtenä päivänä viikossa, ja hyvin toimii :) Ja noi suklaahimot tietty pysyy kurissa laktoosivammankin vuoksi.
Oon mäkin viime keväänä ollut puoli vuotta ilman herkkuja, et pystyn kyllä, jos oikeasti tahdoin. Silloin oli tavoitteena saada keho hyvin rasvattomaan kuosiin. Nyt, kun ei tarvitse, niin herkut maistuu. Tosin ens vkolla tsemppaan. Mieskin on alkanut lihota mun myötä, kun on herkkuja ollut tarjolla.
No huh, kylläpäs helpotti lukea että muillakin on paino noussut muutamalla kilolla tässä vaiheessa! :D Olin aika järkyttyny, kun monessa esitteessä ja ties missä lukee että ekan kolmanneksen aikana painon ei pitäis nousta juuri ollenkaan. Joopajoo...
Mulle ei suklaa ole ongelma, se on liian ällömakeaa.. kyllä pari palaa ny menee tietysti, mut ei mitään levyllistä kerralla. Pääsiäisenä oon tyytyväinen jos saan Kinderin (tai kaks)! :D
Tällä ja ens viikolla jää kyllä liikkumiset vähiin ja salilla käynti, kun töissä menee myöhään ja on muutenkin kotona kaikenlaista tekemistä.
Mulla nousi ihan sen hiilaripuputuksen takia iltaetomiseen, toki herkuillakin on osuutensa. Yritän nyt parantaa tapaani ja hidastaa siten painonnousua.
Ennen plussaamista sain juuri "salielämästä" ja terveellisestä ruokavaliosta kiinni, pudottaen 9 kiloa ylimääräistä pois + sain valtavasti esille lihaksia mitkä on olleet piilossa.. No tietenkin kun pahoinvointi alkoi rv7 kestäen viikolle 14 niin siitä se sitten lähti. Pahoinvoinnin aikana ateriakoot, rytmit ja ylipäätänsä ateriat muuttui ihan kertaheitolla.. Söin vähemmän mutta kai se jatkuva pienen napostelu sekoitti elimistön/aineenvaihdunnan uudestaan ja kilojahan sieltä 6 tuli takasin. Liikuin normaalisti ja salilla kävin edelleen parhaani mukaan mutta eih. Joku mätti. Nyt onneks on viikon ajan jo pysyny ihan samana eikä heittäny yhtään ylöspäin (välillä puolisen kiloa alas).
Mutta tää on mitä on, en jaksa enää murehtia. Pääasia että pikkunen pysyy kylläsenä. Sitä kerkeää sitten syyskuun jälkeenkin
Vähän kyllä ressaa muakin tuo painonnousu. Eka raskaus menossa. Hoikka olen aina ollut mutta syömishäiriötaustaa takana. Moni yrittää sanoa että kyllä ne kilot sitten lähtee, mutta entä jos ei lähdekkään. Onneksi ei ole kotona toimivaa vaakaa:D Liikuntaa tulee harrastettua yleensä pari kertaa viikossa, paitsi nyt tulee muutaman viikon tauko. Jospa toi tuleva kevät tuosta sais vähän enempi innostumaan lenkkeilystä. :)
Mulla tulee painoa ja tiedostan sen, kun rv8 jälkeen ei ole liikunnasta tullut mitään. Normaaliin verrattuna pystyy harjoittamaan etanakävelyä. Joten olen tietoinen, että todennäköisesti kiloja kertyy ja pakko se on kai hyväksyä vaan..
Ei mullakaan kai ole kuin n. 2,5kg tullut, mikä on yllättävää liikunnan + ruuan suhdetta miettiessä.. Mutta tulkoon, mitä on tullakseen. Luulen kyllä, että paino tulee nousemaan..
Ohhoh, oma painonnousu tuntuu ihan hurjalta määrältä verrattuna teidän :D Enkä kyllä ymmärrä mihin on kertynyt, vatsaan ilmeisesti. Kasvot, kädet tai reidetkään ei oo "kasvattanu kokoaan". Kiloja tullut uuuuseampia, olen suht hoikan näkönen ja ainoastaan vatsa kasvanut. Aineenvaihdunta on aina ollut kyllä minulla huono ja nyt on entistä hitaampi. Joko minulla on iso rasvakerros nyt vatsassa tai sitten en oo kattonu peiliin takaapäin pitkiin aikoihin ja takapuoli on puolen hehtaarin kokonen
Juu ihmiset on niin erilaisia. Täälläkin sitä on miettinyt, että tuleeko liikaa vai normaalisti, mutta kun pitää pääasiassa terveellisestä ruokavaliosta kiinni niin eiköhän kroppa säännöstele oikein, mitä tarvitsee.
Jotenki tuntuu, niinku painonnousu olis hidastunut. Aikaisemmin tuli noin 400g/vko, nyt viimeiset viikot tullu vain noin 250g. Enpäs tosiaan tiedä miten se yleensä menee?