Mulla paino noussut tasaisesti alusta lähtien ja nyt +2 - 2,5kg. Pahoinvointia tmv. ei ole ollut ollenkaan! Nyt tuntuu että on kahdessa viikossa tullut ainakin kilo, mutta sen laitan kyllä herkuttelun piikkiin. Mies reissussa, niin mä hypin herkkuhyllyillä

Heti alusta alkaen jätin karkit yms. aikalailla kokonaan pois, vaikka täysin normaalipainoinen olenkin. Nyt olen sit lipsunut paljon! PELKÄÄN raskausajan diabetesta ja niitä tulevia sokerirasitustestejä. Ikää mulla on 33v. ja sen vuoksi se ilmeisesti tehdään. Muuten en kuulu riskiryhmään.
Lääkärineuvolassa kysyttiin, että syönkö normaalisti, kun olen niin hoikka. Olen hoikka vain vyötäröstä, muuten ihan normaali. Tosin nyt en ole hoikka enää vyötäröstäkään, mutta mietin, että onko mun maha ollut silloin liian pieni. Nyt se sitten tiistaina kai selkenee taas, kun on VIHDOIN normaali neuvola ja saan toivottavasti neuvoja kaikkiin lukuisiin kysymyksiini. Nyt vaihtuu mulla se neuvola muuton takia ja odotukset on tosi korkealla! :)
Mun ystävälle tuli aikoinaan raskausajan diabetes ja se tiukka ruokavalio ja mittaaminen/piikittäminen ei juuri auttanut. Mitään hän ei juuri saanut syödä tai ne annokset oli sairaan pieniä ja nälkä oli ja vauva kasvoi. Tyttö oli hänellä syntyessään sit reilun 4500g eli siinä oli varmaan aihetta sit ruokavalion tarkkailuun...? Mutta pointtina oli se, että tarvitsen kaksi lämmintä ateriaa päivässä enkä kestä (henkisesti!) jos sitä aletaan rajailla

Tää ehkä kuuluis tonne toiseen aihepiiriinkin, mutta kirjoitan nyt tänne.