Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä mies alkanu syömään vissiin epäterveellisemmin kun muutettiin yhteen ja mä terveellisemmin kun ennen. Mua kyllä hirvittää mitä ne sanoo helmikuun neuvolassa jos paino ei oo sillonkaan noussu, vauva painaa sillon kuitenkin jo kilon verran... Kun mää jo mietin et mitä vois tehä et paino nousis. Ehkä mä oon vaa menettäny 50 prossaa mun lihaksista....

Meillä mies kyllä keräsi lahjakkaasti oman masukummun viime raskaudessa. Tosin siinä oli myös se että mies lopetti myös silloin tupakanpolton. Herkuteltiin ja juhlittiin pullalla, kebulla, hesellä ja kekseillä illat läpeensä :)

Täällä 19+0 ja oma vaaka näyttää tismalleen samaa kuin plussauksen aikoihin. Hiukan sais ehkä skarpata et lähtis taas alaspäin.

Meillä kans miehelle tullu kilot ja mä tiedän mistä se johtuu! Alkuun tuli ostettua kaikkia herkkuja joita ei saanutkaan syötyä. Ja mies kiltisti söi ne joten ehkä siks. Ja ainahan sitä korostetaan et molemmat ovat raskaana, myös mies. Eihän naisenkaan lisäenergiantarve oo enempää kuin yks ruisleipä levitteellä ja juustoviipaleella tyyliin ;)

Mä heitin kaikki joulusuklaat roskiin, ku ite en niitä syö kuitenkaa, muuten toi pupeltaa ne kaikki menemää. Eilen vein nenän eestä täyden konvehtirasian suoraa roskiksee:D olen ihana vaimo:D Ostin viinirypäleitä tilalle, et mussuta noita jos on pakko kokoajan jotain syödä.

Mulla on tullu ekasta neuvolasta pari kiloa. Eipä sais kauheesti tullakaan kun nyt jo elopainoa tarpeeksi. Max 10kg mut riippuu kuinka paljon pystyy lopussa liikkumaan.

53,8 kg tää on jo lupaava paino!! Lähestytään lähtöpainoa!!

Täällä edelleen +0kg. :) Mä en ymmärrä vieläkään tota, että mies kerää kiloja kans, mitä sille miehelle tapahtuu jos rupee lihomaan? Meillä toki mies urheilee niin kuluttaa myös paljon, eikä me mässäillä jatkuvasti. Ite yritän hillitän ettei paino nousis, ja itellä onnistuu ihan ku syö perus kotiruokaa ja liikkuu. Tosin mä nyt käyn vähintään sen kolme kertaa päivässä lenkillä koirien kanssa niin tulee liikuttua.

Tarkotus olis synnytyksen jälkeen mahdollisimman pian palata siihen painoon mitä oli mm. vuosi sitten. :)

meillä miehellä paino tippuu sitä mukaan ku mulla tulee lisää :) se kyllä onki fyysisessä työssä. Mut kait ne sen kilot tulee mulle. Kuhan ei ihan samaa vauhtia loppuun asti laihu ku eihän se oo enäää ku luuranko kohta :/

Täällä tullu painoa 1.2kg ja nyt rv18. Esikoisesta tuli +22kg ja kaikki lähti 2kk synnytyksen jälkeen. Suurin osa oli vaan nestettä. Koitan sen verran hillitä et painoa tulis 10-12kg. Se olis ihan unelma! :)

Teille on monille tullut ihan tosi vähän painoa vaikka ollaan jo melkein puolessa välissä. Hienoa! Mulle sitä sitten on tullutkin monen edestä :facepalm: No, ei auta kuin toivoa että imetys vie kilot samalla tavalla kuin aikaisemminkin.

Maanantaina oli neuvola (16+5) ja painoa oli tullut kaikkiaan 1,2kg. Hyvä, ettei vielä enempää. Olis mahtavaa, kun extraa tulis vain vaikka <-13kg. Viimeksi tuli 15kg. Imetys karisti kilot hyvin, mutta jos niitä kiloja tulis vähempi niin jospa sit lähtis pari ylimääräistäkin kiloa, että pääsis taas ihannepainoon.:rolleyes:

Mutta en kyllä ota ressiksi tätä asiaa. Pikkuhiljaa synnytyksen jälkeenkin lisään liikuntaa. Tärkeämpää on antaa keholle aikaa palautua tästä valtavasta muutoksesta. Yli 9kk mahaa venytetään, joten vähintään sen verran saa mennä ennen kuin sitä ruvetaan kuromaan takas samoihin mittoihin. Tietty tukivyö/-liina mulla on apuna alkutaipaleella jo, mutta just fysiikan takia.:joyful:

Mulla oli silloin joulukuun loppuun mennessä tullut 1,3 kg. Mutta viime raskaudessakin paino alkoi kunnolla nousta vasta paljon puolivälin jälkeen ja sit saattoi tulla jo kilokin viikossa. Lopussa oli myös nesteen kertymistä jonkun verran. Yhteensä painoa tuli sen 10 kg. Veikkaan että aika samalla kaavalla nytkin mennään, tosin lähtöpaino nyt n.5 kg vähemmän kuin viimeksi :) .

Täällä vaaka näyttää suht samaa kuin koko raskauden ajan. Puolisen kiloa näyttää välillä heittoa, mut ei sen enempää.

En tosin uskalla hihkua siitä, miten hyvin on mennyt tän suhteen. Sehän voi yhtäkkiä ottaa nousukiitoa ja nousta pilviin :sour:

Neuvolassa ei punnittu nyt viimeksi, mutta noin neljä kiloa on varmaan paino noussut koko raskauden aikana. Huolettaa tuo painon nousu, kun pelkään sen räjähtävän käsiin lopussa.

Sinänsä mua ei stressaa se ettei tullutta painoa saisi synnytyksen jälkeen pois, mä aloitin työt kun esikoinen oli 11kk vanha ja olin silloin jo 2 kiloa lähtöpainon alapuolella. Ja mä en imettänyt kuin kuukauden, joten en tiedä mitä tahtia imettäminen painon pudottaa.. Jokaisen pudotetun kilon eteen kyllä näin vaivaa, kävelin parin tunnin lenkkejä vauva vaunuissa ja katsoin mitä suuhuni laitoin.

Ahdistaa jo valmiiksi ajatus ristiäisistä ja valokuvista ja röllyköistä ja paksuista poskista.

Mä painoin vuos sitte 59 kiloo. Kauhee jos sitä ristiäisten aikaan on vielä kauhee lihava, tulee kivat hääkuvat. Mäkin oon alkanu kauhulla oottaa et tuleeko loppuraskaudesta painoo korkojen kera...

Takaisin