Painon nousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nennahh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nousi viime raskaudessa paino hyvin maltillisesti marraskuusta toukokuulle, kunnes kesähelteillä tuli +14kg tosta noin vaan. Laittovat jonniin verran äitipolilla juoksemaan notta mikä helevetti se tätä äitiä paisuttaa ;) Yhteensä tuli 20kg joista se kaikkia säikyttänyt 14kg jäi sairaalaan..

Nyt tullut yhteensä 3kg. Vkot 20+2. Yritän pitää maltillisena, ku sit kesällä tulee sitä turvotusta saletisti.

Täällä lähtöpaino lähestyy. Tänä aamuna paino 54,8kg lähtöpaino siis 55-56kg ja vauvakin painaa jo puol kiloa!!

Harmony, ei sillä kesällä enää ole mitään merkitystä, kun vauvat eivät ole enää mahassa silloin. ;)

Minulla on tullut painoa nyt varmaan joku 7 kg ja toinen samanlainen saa vielä tulla, jos on ihan pakko. Mieluummin tietysti ei. Oma itsekuri vain ihan olematon, joten ei tule niin paljon katsottua, mitä suuhun laittaa. Hävettää ihan välillä, kun on ihan järjetön nälkä ja on vain pakko syödä. :(

elaffy puhui ihan mun suulla. Samoilla kiloillakin mennään. Joskus ärsyttää kun mussutan joka pikku nälkään jotain mutta noh... Minkäs teet. :oops: yritän toki suurrimmilta osin syödä järkevästi mutta kyllä nyt on tullu popsittua paljon enemmän kaikkea kuraa kuin normaalisti. Tekee vaan niiiin mieli tms. o_O

Mulla viime raskauden lopussa tuli aika paljon turvotusta ja neuvolatäti pelkäs jo raskausmyrkytystä kun verenpainekin alkoi vähän nousta. Mutta koska pissa oli puhdas ja muita myrkytysoireita ei ollut, niin kaiketi oli sitten ihan normaalia kuitenkin. Mutta ylimääräisissä kontrolleissa jouduin käymään. Mutta tuo siis tuli vasta joskus rv 38-39. Eikä silloin ollut edes kesä, vaan alkukevät.

Minulle on tullut 6,8 kg. En ole juurikaan herkutellut mutta liikkunut en ollenkaan ku oon petipotilas. Kyllä niin v****aa tämä paisuminen.

Kaikessa on puolensa. Kaveri on sellainen superterveystyyppi, syö erittäin terveellisesti ja liikkuu paljon. Hälle ei raskauskiloja juuri kertynyt ja kaikki jäi laitokselle. Vaan sitten kävi niin että joutui syömään lisärasvaa kun imetti. Maitoa tuli ovista ja ikkunoista mut neuvolan täti käski häntä syömään lisää rasvaa kun se oli vauvalle liian litkua. En tarkemmin tiä mistä se täti niin oli päätelly mut näinpä kaveri lusikoi rypsiöljyä aina aterian yhteydessä. Eli niille kiloille on tarkoituksensa vaikkei niitä tietty ylenmäärin pidä kerätä.

Äh, mulla +3kg... Tosin tullut varmaan mässäilyllä, täytyy rajottaa vähän... Neuvolassa varmaan marmattaa pienemmästäkin, tuntuu tää th olevab turhankin niuho..

Elaffy joo tarkoitan vähän mitä Tupuna sano. Eli voi jo keväästä tulla turvotusta. Esikoisesta en kerännyt pientäkään turvotusta vaikka kuuman juhannuksen jälkeen hänet synnytin. Sitten kuopuksesta keräsin varmaan 4kg edestä vaikka sain hänet syksyllä. Lokakuussa.
Luulen, että nytkin kerään. On vain semmonen fiilis.

Mulla nous aika pian paino siihen mitä oli raskauden alussa, nyt tullu sen lisäks vielä 2,5kg. Mutta voin kyllä sanoa, että on ruokakin maistunu :grin

Mäkin mieluummin kasvatan kunnon varaston nyt odottaessa, että vauva saa tuhtia maitoa rinnasta :) melkosta kermaa se on aiemmilla kerroilla ollutkin, mitä voi lasten kasvusta päätellyt. Sille painonnousulle on vissi tarkoitus, pitää vaan olla itelleen armollinen ja purra huulta, vaikka puntarin lukemat tuntuu kovilta. :) itteään ehtii soimata syömisistään myöhemminkin (siis jos kuitenkin suht terveellisesti syö ja sen lisänä lipsuu herkuttelussa vähän)

No pitää yrittää itekki ajatella että jos musta nyt on kehittymässä imettäjä ku paino nousee. :) Aikaisemmin ei ole noussut eikä ole ollut maitoakaan ku vähän aluksi.

Täällä on vielä oma paino miinuskäyrällä, mut ruokahalu alkaa palautua normaaliksi et eiköhän se painokin ala sieltä nousta ylöspäin. Raskauden alusta saakka olen kyllä yrittänyt noita makeita herkkuja hieman vältellä verrattuna aikaan ennen raskautta, tuo raskausajan diabetes hieman "pelottaa"..

Raskausajan diabeteksen riskiryhmään kuulun, joten koitan hallita painoa mahdollisuuksien mukaan. Myös oma olo on parempi kun ei ole aivan turpeissaan. Lähtöpainoa on ihan riittävästi.
Ensimmäisestä lapsesta +25kg -> 20kg jäi. Toisesta +15kg, joka lähti. Nyt kolmas 19+5 ja edelleen lähtöpainossa.

Imetys ei ole minua erityisesti laihduttanut, en ole huomannut sen merkitystä painoon ollenkaan.

Mulla paino noussut tasaisesti alusta lähtien ja nyt +2 - 2,5kg. Pahoinvointia tmv. ei ole ollut ollenkaan! Nyt tuntuu että on kahdessa viikossa tullut ainakin kilo, mutta sen laitan kyllä herkuttelun piikkiin. Mies reissussa, niin mä hypin herkkuhyllyillä :sad001 Heti alusta alkaen jätin karkit yms. aikalailla kokonaan pois, vaikka täysin normaalipainoinen olenkin. Nyt olen sit lipsunut paljon! PELKÄÄN raskausajan diabetesta ja niitä tulevia sokerirasitustestejä. Ikää mulla on 33v. ja sen vuoksi se ilmeisesti tehdään. Muuten en kuulu riskiryhmään.

Lääkärineuvolassa kysyttiin, että syönkö normaalisti, kun olen niin hoikka. Olen hoikka vain vyötäröstä, muuten ihan normaali. Tosin nyt en ole hoikka enää vyötäröstäkään, mutta mietin, että onko mun maha ollut silloin liian pieni. Nyt se sitten tiistaina kai selkenee taas, kun on VIHDOIN normaali neuvola ja saan toivottavasti neuvoja kaikkiin lukuisiin kysymyksiini. Nyt vaihtuu mulla se neuvola muuton takia ja odotukset on tosi korkealla! :)

Mun ystävälle tuli aikoinaan raskausajan diabetes ja se tiukka ruokavalio ja mittaaminen/piikittäminen ei juuri auttanut. Mitään hän ei juuri saanut syödä tai ne annokset oli sairaan pieniä ja nälkä oli ja vauva kasvoi. Tyttö oli hänellä syntyessään sit reilun 4500g eli siinä oli varmaan aihetta sit ruokavalion tarkkailuun...? Mutta pointtina oli se, että tarvitsen kaksi lämmintä ateriaa päivässä enkä kestä (henkisesti!) jos sitä aletaan rajailla :p Tää ehkä kuuluis tonne toiseen aihepiiriinkin, mutta kirjoitan nyt tänne.

Voi v***u tässä näyttää jo kohta pystyyn nousseelta merilehmältä. Kolmen viikon ajan tullut kilo per viikko. :O

Herkut jäi ni alko painoki jo heti tasottumaan, parissa päivässä. Silti vaikkei tota painoo oo pahemmin noussu niin näyttää ihan valtavalta. Ja mua ei oikeestaan haittais jos olis selvä vauvamaha, mutta ei.. Mulla pömpöttää vaan toi alavatta ja näyttää just siltä, kun olisin lihonnut +10kg. :facepalm:

Vinkkejä makeanhimoon??? Mä paisun kohta tällä herkuttelutyylillä! Torstaina olis neuvola -.-

Takaisin