Painon nousu

Siis ymmärsinkö syyskuinen nyt ihan oikein, että sulla on raskauden aikana paino noussut 2,2kg ja siitä valitetaan sulle neuvolassa ? Onko se niiden mielestä muka liikaa ? :eek:

Ei kun valitetaan siitä että paino on noussut liian vähän. Joku neuvolantädeistä epäili että laihdutan tahallani, vaikka käsittääkseni johtuu radi-ruokavaliosta, josta yhden neuvolantädin mukaan ei saa joustaa vaikka liikun suht paljon :)

Ai, melko erikoista.. En ole koskaan kuullut että tuosta valitetaan. :eek:

Kai se menee niin, että jos on ennen raskautta erityisen hoikka, on tärkeää että paino nousee tarpeeksi, että imettäminen onnistuu. Mulla oli kuitenkin BMI ennen raskautta 27,5, eli ei nyt pitäisi ihan heti olla pelkoa että vararavinto loppuu. Jossain vaiheessa varoitettiin myös, että kun kehon rasvavarasto hupenee, siinä vapautuu kaikkea elimistöön kertynyttä kuonaa, joka sitten päätyy sikiöön. Tänään onneksi sanottiin, ettei tarvitse stressata, jos vauva näyttää ensi viikon painoarviossa kasvaneen omalla käyrällään, ja jos ei (ja istukka toimii ok), niin sitten pitää vain saada enemmän energiaa tai liikkua vähemmän.

Mulle on tullut ekan neuvolan jälkeen 6kg ja vielä kuukausi laskettuun. Mutta mä kyllä keräsin nestettä jo ennen ekaa neuvolaa muutaman kilon, että kokonaisnousu on ehkä lähemmäs 10kg nyt. Jos tähän vielä kilo-pari tulee niin ihan ok mulle. Puolet siitä, tai ylikin jää laitokselle ja se muutama hassu nestekilo kyllä lähtee kun pääsee aktiivisemin liikkumaan ja imetyksessä tietty kans.

Täähän on ihan kauheeta. Muilla on jotain muutamaa kiloa ja mulla yli 15 kiloa lisää... Ihmekään, kun polvet on kovilla...

Mä pistän paremmaksi. Mulla on tullut 17 kg. :( mut ei toisaalta paha, kyllä ne pois lähtee.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Ja laihemmille tulee yleensä enemmän painoa. :) Mulle on tullu jotain 4 kg nyt mut oon ylipainonen muutenkin..

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

mulle on tullut joku 12kg :) sairaalan suositus oli max 10kg, joka tuli aika nopeasti, mutta sitten paino melkein lopettikin nousunsa, vaikken itse pahemmin tehnyt mitään. tällä viikolla paino sitten pomppasikin kerralla puoli kiloa ja pian taas puoli, liekö sitten nesteitä vai mitä :confused:

Mulle on tullut noin 13 kg. En pidä sitä itse pahana vaikka hitusen yli suosituksen tulee menemäänkin ja neuvolassa vähän märmätettiin viimeksi kun painoa oli parin viikon sisällä tullut pari kiloa. No onko mikään ihmekään noiden helteiden ja turvotusten jälkeen! En jaksa enää välittää koska vauva on kuitenkin pienikokoinen eikä musta tunnu että olisin mitenkään ihan valtavasti levinnyt, vaikka nyt vähän rasvavarastoa onkin kertynyt. Kai sitä imetykseen tarvitaankin. :) Muutenkin pelkkien lukujen syynääminen on loppujen lopuksi aika turhaa kun toisilla vaan kertyy nesteitä ja kaikkea helpommin ja toisilla se lähtee poiskin helpommin... tässäkin voisi neuvola katsoa kokonaiskuvaa eikä pelkkää kilomäärää.

Samaa mieltä kuin Itu1. Ihmisten kropat reagoi niin eri tavoilla, nesteet heittelee yms. Munkin yksi tuttu on normaalisti 50 kiloinen mutta on joka raskaudessa paisunut 80 kiloiseksi raskausmyrkytystaipumuksen takia. Ihan terveitä ja normaalipainoisia lapsia silti tullut ja häneltä on joka raskauden jälkeen lähtenyt noi kymmenien kilojen turvotukset ihan itsestään.

Eli en panikois noiden painojuttujen kanssa yhtään, koska niihin pystyy itse aika vähän kuitenkin vaikuttamaan. Jos jostain syystä jollekin alkaa hulluna nestettä kertymään, niin mitä sille voi tehdä? Ei siihen auta syömisen vähentäminenkään.

13kg on kertynyt tähän mennessä. Tainnu kyl melkein kaikki tulla vatsan seutuville, paitsi että kaksoisleuan oon onnistunut kasvattamaan itselleni :p itteä nuo kilot ei ressaa, tunnen itseni oikeastaan paljon parempivointisemmaks ku on vähä enemmän painoa, olin aikas hoikka ennen raskautta... neuvolantäti ressaa sit munkin eestä, aina se on neuroottisena narisemassa et mitä vähemmän painoo kertyy sen parempi ja SYÖ VIHANNEKSIA...:mad:

Mä taidan päästä sinne 15kg tällä menolla. Paino on nyt oikeen pompsahtanut ja makea maittaa. Mulla ei oo kyllä minkäänlaista itsekuria....:rolleyes:

Niin ja turvotusta kyllä on, sen huomaa siitä että mitkään kengät ei mahu jalkaan.

Sama ongelma Aamun kanssa! Mulla on tasan yhdet kengät, jotka mahtuu jalkaan. En haluaisi ostaa uusia, mutta balleriinat ja tuo jatkuva vesisade on aika kehno yhdistelmä.
Mulla on paino noussut nyt 15kg (37+3). Toivottavasti ei enää ihan kamalasti tulisi lisää, tässä on ihan tarpeeksi kantamista.

Mulla lisäkilot liikkuu siinä 9 kieppeillä, ja samaa mieltä kanssanne, on niin yksilöllistä tuo kaikki. Esikoisesta tuli 20kg,puolet tarras kiinni imetyksestä huolimatta ni sillä ois nyt sitten imetyksen myötä toiveina että jos vaikka lähtis enemmän! On vaan itellä niin paljon kevyempi olla ja ne 2012 vaatteet odottelee käyttäjää ennenkuin koit syö :wink mut rauhassa silti, ens synnytetään :)

Eiks tommonen 10-15kg painonnousu ole ihan keskivertoa? Tai toki riippuu odottajan lähtöpainosta, että jos se on ollut jo valmiiksi korkea niin sit ei tarvi tulla niin paljon lisää mutta hoikilla saa tulla enemmänkin.

Minulla painoa tullut tasan 10kiloa nyt, aijemmin oli lähemmäs 12kiloa mutta nyt on jostain syystä alkanut tippua.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Mulle on tullut nyt se 10-11 kiloa ja se on liikaa mun kokoiselle tyypille. Toki tota turvotustakin on reippaasti, mulla kiristää jo Reinotkin eli millä mä voin enää mennä ulos?! Reinot oli mun turvakengät.

Joo onneks on sentään vielä lämmintä, mulla ei mee enää miesten kansitakkikaan kiinni joten villatakilla mennään vaikka tulis lunta ennen kuin vauva!

Takaisin