Painon nousu

Oliko samat vaatteet päällä, nekin vaikuttaa tosi paljon. Mulla lähti 300g painosta ku otin paidan pois. :D

Oli samat vaatteet joo ja tänä aamuna 30min välein punnittu, ei syöty tai juotu välissä. Kun tulin kotiin takasin, tarkistin vielä kerran ja oma vaaka näytti edelleen sen 2kg enemmän kuin neuvolan vaaka. Oma vaaka on kyl tosi vanha, että ehkä se vaan alkaa olla epätarkka, jotkut jouset löystyneet sieltä tms.

Mullakin neuvolassa vaikutti aina vuorokaudenaika,syömiset,juomiset ja hellevaatteiden vaihtuminen farkkuihin.Mutta oma neuvolatäti ei niin gramman päälle piitannut kytätäkään,sijaiselta vähän huomautusta tuli..

Nyt jännityksellä odotellaan mikä osa on turvotusta ja muuta imetyksellä lähtevää,synnärille ei painosta jäänyt juuri muuta kuin vauva..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanaa kyllä kun kohta ei tarvii vaakaan koko ajan astua kuin omaksi "ilokseen". Nyt viime päivinä on kyllä maistunut niin makea kuin suolainenkin liian hyvin,tekis mieli syödä ja syödä.. Kai se on korviketta tähän odottamisesta pitkästymiseen..

Mulla on taas ollut nyt semmoisia päiviä, ettei ole ehtinyt syödä niin säännöllisesti kuin pitäisi, ja sitten kun on nälkä, onkin jo tosi nälkä... Joskus vain elämä menee ohjeistusten ohi :mad: Toisaalta ei onneksi ole ehtinyt himoita mitään epäterveellistäkään. Huomenna ehkä on rauhallisempi päivä, kun pitkämatkainen kaveri on vauvoineen kylässä aamusta iltaan -- jospa saisi yhden normaalirytmisenkin päivän tähän väliin. Sokerit kaikesta huolimatta joka mittauksella ok, onneksi ei enää ole tarvinnut stressata niistä.

Pitääkin aloittaa se viinimarjapiirakan leipominen :p

Mulla on tullut yhteensä nyt 22kg alkutilanteesta, rv 37+6. Huutia on tullut neuvolassa välillä ja paino vaan jatkaa reipasta nousuaan. Ensi viikon neuvola jännittääkin sen takia, että tuleeko taas sanomista.. No onneksi loppusuoralla jo ;)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Muistanko mä AstaE just näheeni sun masukuvan tuolla toisessa ketjussa? Mihin ihmeeseen ne kilot sussa kätkeytyy? :)
Mulla on tullut kans yli 20 kiloa lisää lähtötilanteesta, mutta mulla on kyllä kauheen iso maha. En tiiä mikä meidän neuvolantätiä vaivaa, kun se ei oo sanonut mulle mitään negatiivista noista kiloista... Kivempi näin päin, mutta välillä mietin ite, pitäskö olla jotenkin huolissaan, kun painoa on tullu näin paljon.

Mä ihmettelin myös, että mihin AstaE:n kilot on menneet! :) Mulla on tulut se 18 kiloa ja maha on kyllä sen mukainen. Onneksi ei ihan kamalasti ole muualle tuulut ekstraa.

Syysmorsian, mulla on ihan sama tilanne, että neuvolassa ei ole sanottu mitään kiloista. Ehkä meidän pitää vaan nauttia tilanteesta ja toivoa, että kilot karisee samaa vauhtia kuin ovat tulleetkin. :)

Ne kilot on taineet tulla aika tasaisesti joka paikkaan :D
Turvotuksia on ainakin ihan kiitettästi jaloissa.
Multa kysyttiin lauantaina koska on laskettu aika ja kun totesin, että 28.9., niin alkoi taas kovaan ääneen "taivastelu", että "eihän se voi olla mahdollista, kun eihän sulla ole edes mahaa!". Aikasemmin saatoin olla tosi närkästynyt näistä kommenteista koko loppupäivän, mut nyt mua vaan alkoi huvittamaan, että pian kyllä näätte sitten ;)

Painoa tullu ny reilu 20 kiloa.... Hups... pariin kuukauteen oo noussu yhtää ja tänään neuvolas oli sit tullu hieman kiloja... Nooh kyllä ne toki joskus pois lähtee.. Turvotustaki toki on paljon... :)

Laitokselle ei näemmä jäänyt hyvä jos vauvan painoa. On aikamoinen turvotus edelleen, kun synnytyksestä tulee ens yönä 4 päivää. Kohtu ei ole supistunut vielä entisiin mittoihinsa ja mun maha näyttää siltä kuin olisin 5-6:lla kuulla.

No, ne lähtee ajallaan, tässä mikään kiire ole asialla.

Sakura, älä huoli. Mullakaan ei turvotukset lähteny heti. Melkein itku pääsi kun olin lähdössä sairaalasta kotiin ja kengät kiristi edelleen. Jossain vaiheessa kotona huomasin että oon saanu takas mun omat sirot jalat ja paino laskee ihan huimaa tahtia. Kyllä se siitä.

Mullakaan synnärille ei jäänyt kuin vauvan paino eikä edelleenkään ole paino hurjasti laskenut.Kyllähän se vähän masentaa mut rasvavarastolla taitaa olla tarkoituksensa imetyksessä.Enemmän harmittaa lantion leveneminen joka taisi olla pysyvää vaikka kuinka laihtuisi,menee housuvarasto uusiksi.

Täällä jäi synnärille 7kiloa ja 3kiloa on vielä ylimääräistä lähtötilanteeseen. Farkkuja en edes olo uskaltanut koittaa jalkaan koska lantio on leventynyt niin paljon että tiedän jo valmiiksi ettei mitkään mahdu :/

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Miten tuo lantion leveneminen? Liittyykö siihen, kun lantion luut joutuu venyä ja joustaa että lapsi mahtuu ulos, että jääkin sitten siihen leveämpään tilaan?

Tänne tuli painoa ekasta neuvolamittauksesta noin 14 kiloa, joista nyt pari viikkoa synnytyksen jälkeen jälkellä 2 (plus ne pari, jotka tuli ennen neuvolaa).

Samaa pelkään täällä, että vaikka loput kilot lähtevät, vanhat vaatteet ei enää mahdu lantion takia. Ei uskalla edes yrittää. Tosin kipeän epparin takia ei vielä voisikaan.

Syysmorsian kyllä ilmeisesti ihan synnytyksessäkin vielä venyy raskausajan lisäksi koska ei mahdu lantiosta nekään farkut jotka juuri ennen synnytystä sopi. :( Saa nähdä minkä verran lantio palautuu,tuskin koskaan kokonaan entiselleen...

Oijoijoi, saattaa siis mennä tosiaan koko farkkuvarasto uusiksi... :eek:

Onko muuten jo synnyttäneillä mennyt kengännumero kokonaan uusiksi, vai osaako vielä edes sanoa miten jalat turvotuksesta palautuu?

Takaisin