painon nousu ja mahan kasvu

Mulla on tullut +2,8kg ja rv12+3. En kuitenkaa stressaa painosta, en oo kyllä aijemmissakaan raskauksissa välittänyt. :) Lopetin tupakoinnin heti kun plussasin, joten oon sit antanu itelleni luvan mässäillä! :D Ton tupakoinnin oonki lopettanut jokaisen raskauden ja imetyksen ajaksi. Nyt kun taas lopetin niin en kyllä aijo enää alottaa!
Mä en itse jätä syömättä jos nyt jtn tekee mieli, esim vähän jätskiä ja karkkia tänään, mutta koitan pitää järjen rajoissa. On vaan paineita kun 3 treenikaveria saaneet nyt lapsen ja kukaan o lihonnu käytännössä ollenkaan. Tai heti ovat takas normipainossa. No tänään kävin treenaamassa, vähän parempi omatunto.
 
Mä oon aika tarkka syömisistäni. Noudatan radin ruokavaliota enkä siitä oikeen lipsu. Mutta jos mun paino saa nousta raskauden aikana vaan +2kg, ni pakko miettiä syömisiä :)
Eikä asia ees ahista mua millään tapaa. En toki ressaa et jos nousee yli ton ni sitte nousee, mutta pyrin ittekki tosi pieneen painonnousuun.

Jäätelöstä tulee onneks tosi huono olo, ni ei voi sitä syyä. Samaten karkista, toki välillä jotain napsin, mutta suuremmat määrät jää kyllä pois. Pullaa/kakkua tma en syö muutenkaan.
Mä myös lopetin tupakoinnin plussauksen jälkeen. Lopetin jo esikoisen aikaanki, mutta aloin uuestaan polttaan väsymyksen ja ressin takia. Toivottavasti nyt ei käy samalla tavalla..
 
Mä en normaalisti syö karkkia tms. Hirveetä lisäainekakkaa ovat, mut nyt tekee mieli. Pläääh. Ehkä nälkäkin tänään vaikutti - vois ens kerralla koittaa ens jotain ihan välipalaa tai ruokaa. Iltapala oli siis jäätelöä. Olipa fiksua. :P Nyt on vaan karmea jano.
 
Mä oon aika tarkka syömisistäni. Noudatan radin ruokavaliota enkä siitä oikeen lipsu. Mutta jos mun paino saa nousta raskauden aikana vaan +2kg, ni pakko miettiä syömisiä :)
Tekeekö radi tuon kahden kilon maksimitavoitteen? Vai onko sinulla reilusti ylipainoa? Onko sulla muutes antaa tohon radin ruokavalioon ohjetta/linkkiä?

Itse olen reilusti ylipainoinen (bmi>30) ja sukurasite diabeteksen. Tähän asti on aina sokerit olleet kondiksessa mutta jännitän kovasti taas rasitusta. Neuvolassa puhui että vain että maltillinen painonnousu olisi suotavaa. Katsellaa kuin naisen käy tässä :joyful:
 
Mulla on reilusti ylipainoa, bmi 36. Sama bmi oli toki viime raskaudessa ja sillon sanottiin maksimi painonnousuks 10kg :)
Viimräe raskaudessa mulla oli sokerit tosi hyvät, ei siis radia, ja toivon että tässä raskaudessa ois samaten. Radin ruokavaliolla sain viime raskaudessaki painon pidettyä kurissa. Itteasiassa painan nyt vähemmän mitä esikoisesta näillä viikoilla.

Mä kirjotin googleen radin ruokavalio, ja sieltä yksinkertaisin ohje on varmaan vantaan sivuilla. Löytyy myös käypähoitosuositus. Toki tuo vantaan ohjekki on vuodelta 2012, ja tietääkseni nykyohjeissa syödään vähän vähemmän ruisleipää mitä tuossa sanotaan. Neuvolasta kannattaa myös pyytää ohje jos haluaa sitä noudattaa :)
 
2508c39c60e1309f97d3e2da84f8d46f
 
Eihän sitä oo pakko syyä. En mäkään syö noin paljoa mitä tossa ohjeessa on. Se vaan pitää ainaki omalla kohdalla nälän pidempään pois ko esim puuro :)

Edit, mulla tuota ruokavaliota rajottaa vähän se etten voi syyä maustamatonta rahkaa/jugua. Oonki nyt syöny ihan (soija) maustettua rahkaa/jugua, mutta pidän määrän pienenä eli max 1/pv.
 
Muokattu viimeksi:
Tossa radin leipä ohjeessa on et leivässä pitää olla 7% kuitua just sen takia et pitää nälkää ja verensokerin tasasena
 
En minäkään oo ymmärtänyt, miks pitäis syödä paketillinen leipää päivässä?! Oon siis ite RaDi-ruokavaliolla. Rytmi on omassa syömisessä kyllä sama ja muutenkin on tullut syötyä ihan hyvin, vaikken leipää niin mussutakaan. Paino ei ole vielä yhtään noussut alkuperäisestä. Tai lähinnä kävi niin, että alussa tuli pari kg, mutta ne on lähtenyt raskauden edetessä pois, kun on kiinnittänyt enemmän huomiota ruokavalioon.
 
Tos radi ruokavaliossa suurin idea onkin et syö monipuolisesti ja tasaisin väliajoin.
 
Tos radi ruokavaliossa suurin idea onkin et syö monipuolisesti ja tasaisin väliajoin.

Tän mä kyllä ymmärrän, mutten tota leipää edelleenkään. Ei ainakaan mun lompakko (eikä mikään muukaan) kestäis nassuttaa gluteenitonta leipää pakettia päivässä.
 
Mä luulen tossa ruokavaliossa on aateltu normi ruokavaliota, ei erikoisruokavalioita, ja se tietenki tuo mukanaan omat haasteet.

Tuon mukaan pitäs juua rasvatonta maitoa, mutta soijana ei sellasta oikeen oo, lisäks soijamaitoon lisätään sokeria. Sokeriton soijamaito on ihan kuraa, joten en juo sitä. Sokerillista soijamaitoo vaan pitää juua vähemmän mitä normisti.

Tuota ruokavaliotahan pystyy kyllä muokkaamaan omien tarpeiden mukaan, tuo on vaan suuntaa antava.
 
Mulla on kohtu pompsahtanu nyt kyllä selkeesti ylemmäs. En kyllä päältäpäin tunnista missä kohin tossa kohtu on, mutta Masu on kuitenkin ihan eri muotoinen nyt :D
 
Nii ja kyllä mulla maha näkyy jo ihan selvästi, vaikkei painoa ole tullutkaan :rolleyes:
 
Mulla tuli pari kiloa jo heti ihan alussa (turvotusta?) mutta siitä ei ole juuri muuttunut paino mihinkään. Mutta maha on ihan selvästi esille tullut, ei ole töissäkään kenellekään jäänyt epäselväksi vaikken asiasta hirveästi ole huudellutkaan :D
 
Mulla on omaa mahaa senverran, että näytän vaan siltä kuin olisin taas pikkusen paisunut. Mulla kaikki ylimääräinen kertyy tuohon mahaan. Just miehelle valitin et millon mulle tulee sellanen raskausmaha, eikä vaan tollanen löllykkämaha. :meh:
 
No huh tota radin ruokavaliota, saatteko te ton määrän ruokaa alas päivän mittaan? :eek: Mä halkeisin, jos mun pitäs syödä noin paljon. Syön ehkä puolet tosta määrästä, enkä mitenkään jaksas syödä kuutta kertaa päivässä, viis kertaakin tuottaa tällä hetkellä vaikeuksia, kun on jatkuvasti ähky olo.
 
Takaisin
Top