painon nousu ja mahan kasvu

Kävin justiinsa äitiyshousuostoksilla :D Oli pakko kun ei normihousut mene enää jalkaan :D
 
Mä kävin kans tänää hennesissä ja alesta löysin parit paidat ja yhet housut tarttu taas mukaan :)
 
mä taidan olla siinä mielessä "onnekkaassa" asemassa, kun en juuri käytä housuja - on mulla muutamia urheiluhousuja ja collarit, mut muuten menen kyllä enempi legginssi/sukkikset linjalla. Ja kun käyttää jotain mekkoa tai pitkä tunikaa, niin ei kukaan edes näe jos on rullannu legginsejen kuminauhaa vähän alemmas. Hameetkin yleensä on aika joustavia, verrattuna housuihin. Jossain vaiheessa varmaan joutuu raskaus leginssit tai sukkikset ostamaan, mut en ole vielä huomannut että tarvis - maha kun joskus turvottaa ilman raskauttakin niin paljon, et vaatteet on tullu valitua sen mukaan missä on mukavin olla. Ylipäätänsä ihmettelen vielä että mihin niitä raskausajan vaatteita tarvitsee :grin
 
Mulla on kuitenkin vielä nii pieni maha, että raskaushousujen resori ei meinaa millään kestää ylhäällä. Se on todella rasittavaa. Normihousut ei kuitenkaan enää mee kiinni ja hameita mun kaapista ei juurikaan löydy ainakaan talvella käytettäväks.
 
mä taidan olla siinä mielessä "onnekkaassa" asemassa, kun en juuri käytä housuja - on mulla muutamia urheiluhousuja ja collarit, mut muuten menen kyllä enempi legginssi/sukkikset linjalla. Ja kun käyttää jotain mekkoa tai pitkä tunikaa, niin ei kukaan edes näe jos on rullannu legginsejen kuminauhaa vähän alemmas. Hameetkin yleensä on aika joustavia, verrattuna housuihin. Jossain vaiheessa varmaan joutuu raskaus leginssit tai sukkikset ostamaan, mut en ole vielä huomannut että tarvis - maha kun joskus turvottaa ilman raskauttakin niin paljon, et vaatteet on tullu valitua sen mukaan missä on mukavin olla. Ylipäätänsä ihmettelen vielä että mihin niitä raskausajan vaatteita tarvitsee :grin

Heh, mä käytän kans töissä tosi usein mekkoja, mutta mun kyllä piti käydä jo viime viikolla ostamassa äitiyssukkahousuja, kun tavalliset puristi vatsaa niin kamalasti että tuli jo ihan paha olo siitä. Sitä ennen ostin yhdet tavalliset sukkahousut mutta kokoa isompana kuin normaalisti, mutta ne taas oli liian isot joka suuntaan ja valui koko ajan. Nää äitiyssukkikset oli hyvä ostos, pysyy päällä, mutta ei yhtään purista tai ahdista! :D
 
Maha on yhtä plösö kuin ennenkin. Paino pudonnut 3 kiloa. Itse käytän pääasiassa mekkoja ja leggareita. Kyllä se paino alkaa nousta viimeistään puolen välin aikoihin. Kaksi raskautta takana ja kummassakin tuli aloituspainoon +20kg.. Ekassa raskaudessa paino nousi kokoaika ja tokassa sitten räjähdysmäisesti puolenvälin jälkeen. /12+4
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon niin vilunen, että voisin pukeutua vaan pilkkihaalariin! Sinänsä kiva, että loppuodotus osuu kesän korville, saa pitää mekkoja :grin
 
Mulla paino jopa tippu ekalla kolmanneksella, koska pahoinvointi oli niin kova ettei saanu oikeen mitään syötyä. Nyt tuntuukin sitten siltä, että on koko ajan nälkä :) rv 16+4. Tällä viikolla oli pakko jo myöntyä ja laittaa raskaushousut jalkaan, koska normi housut alko kiristää epämukavasti. :meh: Miehen mukaan mahaa jo vähän olis, mut iltasin taitaa kuitenkin enemmän vielä turvottaa kun varsinaista raskausmahaa olla, esikoinen kuitenkin kyseessä. Mut vatsaa ei saa enää vetämälläkään sisään et kyllä sitä jotain kasvua on :wink
 
Taas oli paino tippunut, yhteensä ekan kolmanneksen aikana tippu varmaan jtn 3-4 kiloa. Mutta mulla on kyllä varaa tippuakin painon näin alkuun :D
 
Kohtu tuntuu selvästi häpyluun yläpuolella. Turvotusta noin paljon että näyttää kun oisi vika kolmanneksella [emoji23][emoji23] noo kohta se on oikea vauvamasu. .. [emoji4]
 
Paino ei ole noussut vielä yhtään mutta maha tuntuu jo kauheen isolta. Äitiyshousuja oon käyttänyt jo pidemmän aikaa. Esikoisesta oli kyllä ihan sama homma. Alussa ei tullut painoa ollenkaan mut sitten tahti kiristyi (erityisesti aivan raskauden lopussa) ja lopulta kiloja tais tulla sen 12 kg. Kaikki kyllä lähti pois imetyksen aikana.
 
Tänään oli työhönpaluun terveystarkastus ja tietty puntarille jouduin. Kerkesin jo mielessä manaamaan ku aika oli just lounaan jälkeen, mutta paino oliki liki 2kg vähemmän mitä neuvolassa joulukuussa! Ja näytti puoli kiloa vähemmän mitä kotipuntari. Hyvä jos piti paikkansa! :)
 
Täällä oli viime viikolla myös toinen neuvola aika, jolloin paino puolisen kiloa vähemmän kuin marraskuun lopulla käydyssä neuvolassa, joten olrn onnellinen ettei 8viikon aikana ollut ainakaan lisää tullut ! Tähän toki pahoinvointi vaikuttanut hurjasti. Katsotaan tuleeko paljon myöhemmin kiloja, nyt ainakin olen tyytyväinen. Kukaan ei kuitenkaan minut nähdessään ikinä uskoisi että painan vähemmän kuin ennen raskautta ! On mahaa jo vaikka muille jakaa!
 
Minua ällöttää oma paino. +2,5 kg nyt jo (vkot 12+4). Norsufiilis.

Mulla on tullut +2,8kg ja rv12+3. En kuitenkaa stressaa painosta, en oo kyllä aijemmissakaan raskauksissa välittänyt. :) Lopetin tupakoinnin heti kun plussasin, joten oon sit antanu itelleni luvan mässäillä! :D Ton tupakoinnin oonki lopettanut jokaisen raskauden ja imetyksen ajaksi. Nyt kun taas lopetin niin en kyllä aijo enää alottaa!
 
Mulla loppui tupakointi kanssa plussaan ja tahtotila ois että ei enää jatkuiskaan, eiköhän kymmenen vuotta riittänyt. Painoa tuli ensimmäisen kuukauden aikana +3kg ja se ei ole sen jälkeen muuttunut mihinkään, nyt 14+3. Toki turvotus on laskenut eli painon aiheuttaja muuttanut sitten vissiin muotoa kropassa.
 
Mä lopetin arkitupakoinnin heti, kun alettiin yrittämään lasta ja viihdetupakointi jäi heti, kun tuli plussa. Aiemminkin olen ollut "muuten vain" pari vuotta polttamatta ja hetken olen aina syönyt purkkaa ja jättänyt sitten senkin. Toki tästä tuli taas pari kiloa lisää joukkoon ennen raskautta, mutta nyt ei ole paino noussut toistaiseksi kuin 600g raskauden aikana (ja tässä välissä ehti jo laskea pari kiloa pahoinvoinnin takia). En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella - tai siis ihan normaalia tuo painonnousu on ja kuuluu asiaan, mutta en yllättyisi jos joissain vaiheessa alkaisi ahdistaa enemmänkin. Viimeistään sitten kun rikotaan seuraava tasakymppi.

12+2
 
Vedin tänään pitkästä aikaa farkut jalkaan ja meinas itku tulla, just ja just meni kiinni ilman että tuntui pahalta:grin

Mennään siis farkkulegginseillä, postista onneksi tulossa mammafarkut..
 
Tupakointi on kyllä hirveä asia ihmisen tehdä itselleen. Yhden keuhkosyöpäpotilaan matkan hautaan saattaneena ja kuihtumisen nähneenä. Nyt mun parhaan ystävän miehellä (ikää 43, 3 lasta, nuorin tais olla 8v) on ilm. keuhkoista levinnyt syöpä kaikkialle kroppaan. Hoidoissa on, mutta silti. Älkää ihmiset, vanhemmat, polttako. Yhtään.
 
Takaisin
Top