painon nousu ja mahan kasvu

Jos mie vetaisin tuolla ateriasuunnitelmalla niin vs arvot piiputtais koko ajan yli sallitun :eek: mie vedin edellisen raskauden matalilla hiilihydraateilla ja sain huiput lukemat. Ja paino ei noussu sitte yhtään ja synnäriltä lähtiessä oli paino -7kg.
Ja tavoite ois taas sama ettei paino nouse yhtään. on tuota elopainoa kertyny kuiten ihan kiitettävästi. Vaikka sais noussa sen 10kg.
Katotaan nyt miten likan käy :joyful:
Nyt paino on samassa kun plussatessa kun lähti pahimmat turvotukset poies :happy:
 
Rauhallista on ollut painonnousu tähän mennessä (+1,7kg), vaikka maha tuntuu jo valtavalta. Esikoisestakin ne kilot tuli kyllä vasta sitten raskauden loppupuolella.
 
Masu on selkeesti kasvanut, mutta kotivaaka näyttää nyt 63kg :) Muutama kilo tullut lisää ekasta neuvolasta (5.12. 60kg)
 
Onko täällä muita pienimahaisia odottajia? Täällä mennään viikolla 19+3 ja harmittaa kun maha ei kasva :sad001 paino kuitenkin nousee tasaisesti!
 
Paino noussut 2kg, maha on kuitenkin jo aika mollukka. Yksi kaveri arvas raskauden jo rv14! Nyt siis 20+0.
 
Mulla tullut painoa nyt (17+4) se 4,5 kg. Oon aika kauhuissani. Maha on pömppö. Läskiäkin on, tuleehan sitä jos lappaa liikaa jätskiä. Röh. Neuvolantäti tokaisi et no juu onhan tossa tommonen röllykkä. MÄ EN HALUU ET MUL ON MITÄÄN RÖLLYKKÄÄ. Haluan tavallisen vauvamahan ilman mitään röllyjä. Nii perkele. Olin mahaällökiukuissani tänään kahdet treenit putkeen. Valkku sanoi sitten 3 sanaa, joissa toki on joku viisaus.. "Ole armollinen itsellesi". Sitä sitten harjoittelemaan. Mun tavoite oli siis se ettei paino ois noussut kuin sen 8kg yhteensä, voipi olla, ettei toteudu.. Neuvolantäti sanoi, et tommoset tavoitteet tuo vaan paineita ja epäonnistumisen olon. Sekin on ärsyttävästi oikeassa. Kunpa pääsis jo pian sinne psykologille, saisi omat ajatukset oikeille raiteille. No joo. Sellainen avautuminen.
 
19+1 ja musta ei huomaa OLLENKAAN että vauva masussa :grin Mulle kyllä jo vuosia sitten sanoi gyne, että jos joskus aion lapsia saada, niin raskausmaha tulee näkymään todennäköisesti todella myöhään, kun on aivan äärimmäisen taka-asentoinen kohtu. Lisäksi vatsamakkaraa päällä, niin peittää pienen kummun kummasti. Itse kovasti toivon, että kuuluisin niihin jotka ei saa kamalaa pötsiä :p
 
Mulla on tullut ekan neuvolan (5.12.) jälkeen 4kg jos tuo kotovaaka on yhtään oikeassa :) Maha alkaa kyllä näkymään pikkuhiljaa, miehen mielestä se saisi näkyä jopa enemmän jo:grin se on muutenkin ihan rakastunut tähän mahan kasvuun, outoja hyypiöitä nuo miehet välillä
 
Mulle mies totesi viikonloppuna, että maha on selkeästi kasvanut, koska kun kävelen telkkarin edestä, niin maha näkyy ennen minua.. :D
Mies on kovin innoissaan (ja toki myös minä!), kun alkaa tuntua todellisemmalta tämä raskaus :)
 
RV 18+0 ja paino +/-0 tänäaamuna :joyful:

Jotain muutoksia tässä kropassa on tullut, eilen kävin Lindexillä rintaliiviotoksilla kun enää yhdet rintsikat hädin tuskin sopivat mulle.. Sanoin myyjälle, että kaikki mallit ja värit käy eikä hinnallakaan ole väliä, kunhan löytyy sopivat - koko kaupasta löytyi yhdet sopivat!:inpain:
Oon siis painoindeksin mukaan merkittävän ylipainonpuolella, joten painonnousemattomuus ei ole huono juttu tässä vaiheessa raskautta. Pikemminkin itse näen sen hyvänä asiana, kun paino voi nousta eikä mun tarvitse stressata sitä sitten myöhemmin.
 
Tosi hieno saavutus Lulu :) mä en edes kehtaa kertoa paljonko mun paino on noussut. Sanotaan näin että ihan tarpeeks :D mut mulla on lähtökohtana nomaalipaino mut ei sen silti ois tarvinnu viel näin paljoon nousta. Ainakaan omasta mielestä :D ihan kohta mennään painossa+kaksnumeroisilla luvuilla.
 
Kiitos Bella!
Kuule, mä en kehtaa edes sanoa millä numeroilla lähdettiin tähän raskauteen :grin
 
Mulla on reilun 2 vkn päästä neuvola ja panikoin jo nyt puntarille menoa.. ärsyttää koko hemmetin asia.
 
Mulla viikkoja nyt 20+3 ja painoa oli tullu puolentoista viikon takaiseen neuvolaan mennessä 2,7kg, nyt varmaan 3kg kieppeillä. Lähtöpiste oli normaalipaino eikä tota painoo nyt pahasti oo tullu, mutta siltikin se meinaa vähän ahdistaa tai ei niinkään paino vaan se kun huomaa et oon jotenki muuttunu löysemmäks tai pehmeemmäks vaikka oon lenkkeilly ja/tai tehny kahvakuulalla kotitreeniä 4-5 päivänä viikossa sen jälkeen kun pahoinvointi loppu rv12 paikkeilla. Toivon että saisin pidettyä lihasmassaa yllä, se kun tahtoo herkästi hävitä raskausaikana.
No mutta tervettä ja kuuluu asiaan että kroppa kerää vähän rasvaa niin on mistä imettää, imetys nimittäin ainakin aiemmilla kerroilla on vieny multa kaiken ylimääräsen ja enemmänkin. Kutosen imetysaikaankin söin kun hevonen ja silti paino vaan tippu, sinne meni rasvat, mutta niin myös osa lihaksista ja alimmillani painoin vaan 43kg, kun mun normipaino on kuitenkin 48-50kg. Toivottavasti tällä kertaa ei häviä, muuta kun raskausaikana tulleet kilot.
 
Mulla imetys ei vieny yhtään kiloja. Ei tippaakaan. Sama paino pysy koko aika mikä oli synnäriltä lähtiessä.
 
Ei mullakaan vienyt. Se ei kyllä ollut hirvee yllätys. Arvasin että kuulun niihin ihmisiin. :rolleyes: Onneks painoa ei ihan hirveesti raskauden aikana tullut, mutta kyllä silti sai ihan töitä tehdä että ne sai pois.

Nyt mun paino on noussut jo 6kg ja se meinaa vähän ahdistaa. Esikoisesta oli tässä vaiheessa +4kg. Ei nyt onneks hirveesti enempää, mutta kuitenkin. Tänään 21+2.
 
Mä vähän arvasin, että mun pää meinaa alkaa hajota, kun vaaka alkaa lähestyä uusia kymmenlukuja.. Vaikka muuta mukamas päätin. Ei tässä kuitenkaan ole tullut kuin nelisen kiloa ensimmäisen neuvolan jälkeen, mutta kuitenkin... :rolleyes:
Aika aktiivisesti pitää yrittää olla ajattelematta painoa ja omaa kroppaa.
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä tällä hetkellä aika lailla +/-0 (21+3), mutta paino ehti tippua kolmisen kiloa pahoinvoinnin aikana. Lähtötilanne on ollut about viis kiloa lievän ylipainon puolella, joten tää on kai ihan ok näin. Esikoisesta lähtötilanne oli normipainon puolella ja kiloja tuli joku reilu 15, toisesta oli sama lähtötilanne kuin nyt, mutta kiloja tuli 7-8 (paino sama kuin ekan lopussa). Nyt olen aika samassa vauhdissa kuin toisesta, tai no jopa vähän hitaammassa, parin viikon päästä neuvola, jossa viimeksi oli painoa +4kg, joka tällä samalla välillä oli tullut, nyt en usko sen nousevan kuin max. +1-2kg tän parin viikon aikana. Esikoisen kohdalla imetys ei ollut järin suuri painon pudottaja, mutta toisesta imetys selvästi toimi myös laihduttavasti. Saa nähdä kuinka tällä kertaa..
 
Takaisin
Top