painon nousu ja mahan kasvu

Mulla on alkuturvotus kadonnut ja paino on vähän laskenut. Tänään neuvolassa sanottiin, että pitää nyt tarkkailla että ei jatka laskua jatkuvan pahoinvoinnin takia.
 
Kotipuntarin mukaan mun paino on tippunu tässä 5vkon aikana 1,5kg, mutta neuvolan puntarin mukaan on pysyny samana. Luotan kyllä tässä nyt enemmän omaan puntariin ku siinä punnitsin itteni ennen raskautta.
 
En uskalla vaakalle, ekas neuvolaan mennessä oli tullut turvotusta monta kiloa. Nyt pysynyt samassa sitten kuudem viikon takaisen neuvolan...
 
Ekan parin viikon aikana tuli turvotuksesta n.3kg mikä pysynyt mutta turvotus laskenut pikkuhiljaa. Nyt 10+4 viikolla seitsemän tehdyn alkuraskauden ultan mukaan. Hyvin kyllä tuntuu että tyyppi raivaa tilaa ja sydänäänet kuuluu hyvin dopplerilla. Jännityksellä ootan että täsmääkö viikot vielä 4.1 tehtävässä ultrassa.
 
Mä käytin eilen ekaa kertaa äitiyshousuja. Mulla on melkonen toi vatsan turvotus niin turhaa enää yrittää käyttää omia matalavyötäröisiä housuja :D mukavampi olla kun ei purista ja kiristä, en kyllä muista että aijemmissa odotuksissa olisin ihan näin aikasin joutunut siirtymään äitiysvaatteisiin. 9+3.
 
Miul laski paino takaisin lähtöpainoon. Esikoisesta oli tässä vaiheessa jo +3 kg
Vatsa ei edelleenkään oo muuttunu miksikään ja ei ollut mitään vaikeuksia pitää asiaa salassa joulun sukulointikierroksilla. :D 11+5
 
viikkoja 11+6 ja painoa tullut tasan 3kg. Turvotus on alkanut vähän laskea.
 
Vaa'alla en ole käynyt, mutta mies yks päivä sano että alkaa olla söpö kumpu :)

Kattelin tuossa jo mammahousuja, että vois tilailla.
 
Mulla ei vieläkään ole tullut painoa lisää yhtään, 59kg näyttää edelleen ja mulla oli jo vaatteetkin päällä, toisin kuin ed. kotona vaa'alla käydessä taisi olla vaan paita..:wideyed: Syön kuin hevonen! Masu alkaa jo vähän kyllä näkymään :)

13+3
 
Mulla paino laski pahoinvoinnin aikaan n. 2kg, joulun ajan syömisillä ja suklaalla sain vajaan kilon takaisin eli miinuksella ollaan edelleen reilu kilo, mutta eiköhän se siitä kohta nousuun lähde.
Viikkoja mulla tänään 13+0 ja mahaa ei näy vielä yhtään, aiemmissa raskauksissa mulla on ollu tässä vaiheessa jo selkeä kumpu niin ettei sitä ole piiloteltu ja rv16 eli kolme viikkoa tästä jo ihan selvä ja niille viikoille aika isokin vauvamaha. En tiedä mikä nyt on kun maha ei ole vielä pullahtanut ja mahallaan nukkuminenkin onnistuu ihan täysin, kun aiemmissa muistelisin, että mahallaan olo alkoi tuntua pahalta jo rv8+. Normaalisti vauva oli kuitenkin nt-ultrassa kasvanut, mutta oisko syynä mahattomuuteen sitten se että edellisestä raskaudesta on jo 4,5v, kun edelliset seitsemän syntyivät 1v3kk - 2v1kk ikäeroilla, tosin esikostakin oli selvä maha jo tässä vaiheessa, että tiedä sitten.
 
14+4 ja neuvolassa viime viikolla oli tullu viimeksi lisää alle 2 kg. Mulla on ollu ennen raskautta jo pömppöä, niin mahan kasvusta vaikea sanoa..
 
Mulla on tullut jo 4kiloa!! aaaah aika ahdistavaa kun just enne raskautta laihdutin 6kiloa pois. Nyt on viikkoja 13+4 vasta ja maha on jo valtava.
 
Mulla on tullut jo 4kiloa!! aaaah aika ahdistavaa kun just enne raskautta laihdutin 6kiloa pois. Nyt on viikkoja 13+4 vasta ja maha on jo valtava.
Muaki ajoittain ahdistaa, vaikka kiloja ei oo tullu lisää paljoa. Eniten ahdistaa, kun alkuraskaudessa liikunta jäänyt niin minimiin ja olo on löysä... Olin kans saanut itteni kivaan kuntoon syyskuu 2016 - heinäkuu 2017 aikana. Mutta ei auta. Täytyy yrittää olla ajattelematta. Odotan kyllä sitä selkeää vauvamasua, niin olo ei olisi lihava vaan sellanen, että on raskaana. :cat:
 
Multa oli lähtenyt 2 kiloa ekan ja tokan neuvolan välissä. Terkkari kysyi varmaan neljä kertaa kuin paha pahoinvointi on ollut, kun ei meinannut uskoa etten vähättele. Se on ollut siedettävää, mutta vienyt ehkä vähän ruokahalua, jatkuva turvotus ja unmetus on pahemmat tekijät. Ja jos rehellisiä ollaan, oli se 2 kiloa varaakin mennä, oon viimeisen vuoden aikana saanut vähän turhaa painoa ja oon luonnostani aina ollut hoikka.

Sitä vaan ihmettelen, että painoa ei oo tullut lisää kun tisseistä on tullut ihan hervottomat - rintavana jo valmiiks niin tuntuu jotenkin ihan luonnottomalta miltä ne näyttää. Miltähän ne näyttää kesään mennessä - kohta varmaan pitää TAAS lähtee liivi kaupoille :arghh:
 
Juuh. Ite en ole uskaltanut käydä puntarilla. Osa vaatteista on pieniä ja taidan siirtyä pikkuhiljaa vain äitiysvaatteisiin. Pelkään et tiukat housut murskaa vauvan. Ostin 50€ rintaliivit jo itelle ja mietin et milloin pitää ostaa seuraavat. Ja miksi noin hintavat? Itsestäni oli halvat. Olen rintava jo alunperin. 85F ennen vauvaa. Pitää ostaa alusvaateliikkeestä, joten hintavaksi voi vielä tämäkin tulla. Mies tuntuu tykkäävän XD
 
Mäkään en käy puntarilla [emoji4] en tiiä onko tullut läskiä vai onko tää vehnäleipäturvotusta, mutta mulla ei ole kohta enää vaatteita jotka eivät puristaisi. Aika ahdistavaa. Oon koko ajan kotona ilman tissiliivejäkin kun ne ahdistaa. Mihinkään en haluaisi lähteä ettei tarvitsisi pukea liivejä.
 
Täällä taas just toisinpäin liivien kanssa! Pitäis yölläkin pitää niitä kun rinnat ovat niin kipeet ettei sais liikkua yhtään. Kasvanukki varmaa kaks kokoo isommat niin on tosi häiritsevää ja hankalaa jos on ilman! :D
mut mä en haluis olla ku kollareissa, kaikkia muita housuja inhoon tällä hetkellä, vaikka oon jo jouluna siirtynyt äitiyshousuihin. :D
 
Palasin ite tänään lähes 3 viikon lomalta takas töihin. Kun on 3 viikkoa kulkenut collareissa, niin tänä aamuna vasta pestyt farkut oli aika inhottavat jalassa. :D Jokohan kohta kaivais äitiysfarkut kaapista... 14+3 tänään.
 
Takaisin
Top