painon nousu ja mahan kasvu

Nyt menossa rv 7+1 ja paino noussut n. 1.5 kg... ennen raskautta sain 3kk aikana 5kg pois, toivottavasti ne ei tuu nyt tuplana takas. En varsinaisesti ylipainoinen ole mutta en mikään hoikkakaan. En mahdu kohta enää mihinkään vaatteisiin eikä kyllä kauheesti viittis uusiakaan mennä ostamaan. Ruokahalu on aivan mieletön :porc
 
Miul 9+2 tänään ja paino nousi viikko sit kilon mut laskenu nyt takaisin, eli +-0 tällä hetkellä. Viimeksi tässä vaiheessa oli paino noussut jo 3kg ja lähtöpaino ennen raskautta oli sama kuin nytkin oli. Hmm... viimeksi paino nousi 17 kg, jännityksellä ootan paljonko tällä kertaa
 
Edelleen +3kg. Noh, ei ainakaan ole enää noussut/turvottanut enemmän. Uudet housut piti hommata jo :sad001
6+6
 
9+3 ja painoa tullut 2,5kg aivan tajuton turvotus. Töissä otin tälläviikolla mammahousut käyttöön. Huomattavasti helpompi tehdä töitä kun ei housut purista. Oon kaupan alalla.
 
Mulla paino tippunu nyt n. 2kg ja huomenna tulee 10 viikkoa täyteen. Mielestäni oon kyllä syönyt ihan hyvin, pakkokin syödä ettei tuu niin huono olo, mut ilmeisesti oon kuitenki syöny normaalia vähemmän, kun paino tippunu. Eiköhän se lähde nousuun, kun pahoinvointi jossain vaiheessa helpottaa.
 
Äiti tänään kysy multa et oonko laihtunu, oon kuulemma pienentyny siitä ku viimeks nähtiin. En kyllä yhtään tiiä miten oikeesti on ku en oo uskaltanu käydä puntarilla. Syön kyllä vähemmän mitä ennen, mut ku ei pysty kunnolla syömään mitään :/ toisaalta jos paino on tippunu ki ei yhtään haittaa! Ylipainoo ku on paljon ni paree niin päin, ainaki tässä vaiheessa.
 
Paino noussut puoli kiloa lähtöpainosta, mut on varmasti flunssan aiheuttamaa nestekertymää kun en ole parii viikkoon päässyt esim lenkille.
 
Mulla myös paino noussut muutaman kilon, ja rinnat turvonneet aivan järkyttävän paljon! Ja lueskelin justiinsa, että yleensä esikoista odottavilla vatsa alkaa näkyä vasta tosi myöhään. Ihmetyttää, kun itse nyt viikolla 11 ja vatsa alkaa jo näkyä ihan selkeästi. Liekö sitten vaan turvotusta kuitenkin, joka tapauksessa alkaa olla jo vaikea pitää piilossa. Pomokin jo arvasi viime viikolla!!
 
12 viikkoa kasassa ja +1kg. Esikoisesta paino nousi 12kg. Toivottavasti tästäkään ei nousis enempää.
 
Gekko, paljolti riippuu myös kohdun asennosta ja vatsalihaksista. Ja myös kohdun verimäärä lisääntyy ja paisuttaa kohtua. Itse vauvahan on vielä pieni, 2-5cm. Turvotustahan se taitaa suurimmaks osaks olla tässä vaiheessa.
 
Joo, turvotusta varmaan tämä vielä on. Harmillisesti vaan vatsa tosiaan sen ansiosta on jo ihan näkyvissä, kun mieluusti vielä pitäisin asian omana tietona, ainakin ultraan saakka. Onneksi sekin on jo viikon päästä niin sitten voi jo vähän luottavaisemmin mielin olla ja kertoa asiasta, olettaen siis että ultrassa kaikki ok.
 
Minä söin viikonloppuna kuin sika. Perjantaina pizzan ja jäätelöä, lauantaina lisää jäätelöä (piti mennä mahan viereen makaamaan, yöllä oli hirveä olo), sunnuntaina yks pikku buffa ja toinen ravintolasafka.... Uooooh. Nyt syön oikein tyytyväisenä näkkileipää. :grin

Ensimmäinen kerta, kun tuli sellainen "syönpä tästä kaiken, minkä saan käsiini" -fiilis. En ole uskaltanut punnita itseäni, punninnen vasta perjantaina, jos/kun on vähän kropan tila normalisoitunut, vaikka eipä tämä ilmavaivaturvotus tästä taida poistua millään. :confused:
 
11 viikossa tullut 2,5kg. [emoji16] Ruoka on maistunut hyvin n tunnin välein. [emoji38]
 
Kävin neuvolassa pikakäynnin, oli pakko punnita itseni. Nyt on melkein +2 kg kun viikkoja 9+0 (9+1). Joskin ongelma tässä varmaan on se, että kaikki syömäni ruuat viipyvät kropassani noin 3 päivää - ennen vatsa toimi läpi asti reippaasti alle vuorokaudessa. Et ei toivottavasti ole kyse kuin turvotuksesta ja tästä ummetushommasta.
 
Ei yhtään paineita annettu ko neuvolassa sanottiin ettei sais paino nousta ko 2kg.. kivakiva. Eli varmaan radin ruokavaliota/sokeritonta taas alotettava noudattaan.
 
Mullakin noussut paino jo +2kg, eikä ihme kun ihan koko ajan pitää syödä ja kaikkea tekee mieli :D :D
 
Mullakin noussut paino jo +2kg, eikä ihme kun ihan koko ajan pitää syödä ja kaikkea tekee mieli :D :D
Mun ei tee mieli mitään erityistä, enkä mä nyt ihan koko ajan syö. Samalla tavalla kuin ennenkin noin 5 kertaa päivässä; huono olo ja nälkäraivo tulee jos liian pitkiä välejä jää syömiseen. Ei mitään himoja mihinkään, oletan sen johtuvan siitä, että kroppa on ravintoaineiltaan tasapainossa, eikä se siksi vaadi mitään erityistä. Toisaalta, vaikka himoja tulisikin, koitan pitää määrät järjen rajoissa.
 
Takaisin
Top