painon nousu ja mahan kasvu

Täällä kyllä jo selkeesti iltaturvotus vatsassa. Valmiiksi vähän pömppis esikoisen jäljiltä. Hänestä tuli sen 12kg ja jäi ehkä kilo. Katotaan miten tämän kanssa. Aika luottavaisin mielin siis kun synnärille jäi suurin osa esikostakin. Se on kyllä niin hassua ku naamakin levenee silloin loppuraskaudessa :D Ei se maha mitään mutta naama ja peppu!
 
Minä ostin kahet uudet rintsikat niin saa pestyäkin välillä. Ne on sopivasti nyt samaa kokoa kuin siskolla niin voin antaa ne sille jos/kun rinnat tästä vielä kasvaa. Kyllä on huomattavasti mukavampi olo oikean kokoisissa rintsikoissa :happy:
 
Mun pitäs lähteä tällä viikolla liivikaupoille.. oon tosin venyttäny sitä jo pari viikkoa, kun ei oo mitään helppoa hommaa. 70G:t pitäis mukamas löytää jostain ellei jopa isommat. Tai sit vaan tyydyn ottaa jotkut vähän pidemmällä ympärysmitalla.. oletan et tää tissien kasvu ei jää tähän. Ainakin cubuksella on hyvin noit 65/70 ympärysmittaisia ollut. Viimeks ostin sopivan malliset liivit sieltä löydettyäni kaikissa eri väreissä, ettei tarvii tulla pitkään aikaan uudelleen. Tällä kertaa ostan vaan yhdet jos ne jääkin samantien pieniks..

Tollasen kieltämättä tarvis tähän loppuun!
Changessa on hyvin kokoja.
 
Täällä on turvotusta oikee kunnolla, ei siis pelkästään vatsan seudulla vaan myös reisissä! :P
 
Mullakin turvottaa iltaa kohti hurmuisesti vatsa. On paino laskenut, mut vatsa "kasvanut" tuon turvotuksen takia :)
 
Itellä menossa nyt 8+1. Ihmettelin miten tämä turvotus voi olla näin kauheaa. En saa työhousuja kiinni. Minulle on tilattu uudet mutteivat ole vielä saapuneet. Otin miehen ulkohousut sunnuntaina käyttöön, mutta nekin puristavat nyt. Paino on pysynyt samana. En tiedä johtuuko maidosta jota piti alkaa huomaan että saisi kalsiumia päivittäin vauvalle. Mietin että puolittas sen määrän ja lopput kalsium määrät otetaan tabletteina.
 
Itellä menossa nyt 8+1. Ihmettelin miten tämä turvotus voi olla näin kauheaa. En saa työhousuja kiinni. Minulle on tilattu uudet mutteivat ole vielä saapuneet. Otin miehen ulkohousut sunnuntaina käyttöön, mutta nekin puristavat nyt. Paino on pysynyt samana. En tiedä johtuuko maidosta jota piti alkaa huomaan että saisi kalsiumia päivittäin vauvalle. Mietin että puolittas sen määrän ja lopput kalsium määrät otetaan tabletteina.
Ei maitoa kannata juoda. Jos juot, niin kai juot ees punaista luomumaitoa? Ne prosessoidut muut litkut ei oo hyväksi kenellekään, vähiten vauvalle. Jos on oikeasti todettu kalsiumvaje, ota lisät purkista. Juustosta saa kyllä hyvin kalsiumia myös. :)
 
Mäkään en juo maitoa, en tykkää. Mutta syön rahkaa ja juustoa, niistä saan riittävästi kalsiumia
 
Ei maitoa kannata juoda. Jos juot, niin kai juot ees punaista luomumaitoa? Ne prosessoidut muut litkut ei oo hyväksi kenellekään, vähiten vauvalle. Jos on oikeasti todettu kalsiumvaje, ota lisät purkista. Juustosta saa kyllä hyvin kalsiumia myös. :)

Kätilö sanoi et pitää saada 1000mg sitä kalsiumia päivässä. Muuten vauva ottaa ottaa sen luistasi ja siitä voi olla tulevaisuudessa haittaa. Syön kerran päivässä juustoa siinä oli 370mg 100grammassa, mutta saa melkoisen siivun vetää ku otan vain leivän päälle. Yhen jugurtin syön myös. Oliko siinä 170mg.... Eli itellä jää pahasti vajaaksi. Mulla on noita tabletteja tuossa. Yhdessä on 400mg. Mietin tuota mg määrää joka tuntuu suurelta. Miten ne jossain aasiassakin saa sitten kalsiumia tarpeeksi, jossa maitoa ei käytetä.
 
900mg raskaana olevan tarve, niin lukee netissä. Normisti 800mg.
Ite en ymmärrä miks niin paljon painotetaan sitä että pitää juoda maitoa että saa kalsiumia, ku sitä saa monests muustaki ku maidosta.
Valion sivuilla muistaakseni, on laskuri millä pystyy laskemaan että paljonko saat kalsiumia ja paljonko tarttet.
 
Se valion laskuri oli yllättävän hyvä! Mutta vajaaksi jäi minulla... Saan nyt ilman maitoa laskettuna 530mg... Eli ei minun paljon tarvis lisätä kalsiumia! Kiitos!
 
Hyvä jos oli apua! :) eli riittäs sulle yks tabletti kalsiumia ni kattais päivän tarpeen :) ei tartte maitoa väkisin juoda jos ei pysty/halua/tykkää
 
Kasviksista saa myös kalsiumia. Kun olin vegaani en koskaan syönyt mitään kalsiumlisää. Ja määrät paukkui yli. Nyt syön lisänä, sillä ruokavalio ei enää vegaani. Ja en ole niin tarkkaan laskenut ja seurannut mistä kalsiumini saan. No maidosta en saa, kun se on vain kahvimaitokäytössä. Ja sitäkin kylässä. Kotona on kauramaito.
Suosittelen katsoon vaikka vegaaniliiton sivuilta ravitsemussuositukset , että mistä löytää kalsiumia. Jos ei siis maidosta/jostain ”normista” koe saavansa. Ja tähdennän, että en puhu puolesta enkä vastaan vaan sieltä löytää hyvin lähteet mitkä ei ole maidoista tms.
 
Tänään punnitsin itseni ensimmäistä kertaa viime neuvolan jälkeen ja oli tullut painoa lisää melkein kilo. Varmaan aika hyvä, kun tänään 8+4
 
6+1 ja kahdessa viikossa +3kg. Vähän turvottaa.. Koetan hokea itselleni, että ei ole millään tavalla mahdollista oikeasti lihoa kahdessa viikossa noin paljoa.
 
Nyt mä tän sain vihdoin aloitettua. Tarkoitus on piirtää maha silloin tällöin. Itseasiassa yllätyin kuinka mahakas olen jo ennestään (ei maha ole vauvan takia kasvanut vielä kuitenkaan) vaikka tiesinhän minä etten ole pyykkilauta. Pahvi on kulmassa niin että seison selkä seinää vasten. Valo laitettiin sopivalta etäisyydeltä ja korkeudelta osoittamaan minua niin oli helppo miehen piirtää. /7+3

537c173be9eb7edf70f70072135f7bef
 
Mua ahistaa jo painon nousua. Mulla saa paino nousta max 10kg, ja kiva jos taas alussa nousee puolet tuosta..
Alushousut jo vähän kinnaa vyötäröltä, enkä ymmärrä kuinka paiko vois jo nousta niin paljon koska en syo juuri mitään! Veän vaan näkkäriä ja tomaattia.
Tiiän, et se todennäköisesti on vain turvotusta, mutta silti asia alko jo ahistamaan. Tais tältä yöltä ny mennä yöunetki.
 
Takaisin
Top