Painon lasku synnytyksen jälkeen

Siilinen, mulle sanottiin, et jumppaamaan saa ruveta jälkitarkastuksen jälkeen, jos lääkäri toteaa paikkojen olevan kunnossa.
 
^Mulle taas terkkari sanoi, että saa jumpata, jos jaksaa... Niin olen jo aloittanut zumba ja bailatino-tunnit [8|]... Ja hyvältä tuntuu, ku pääsee pitkästä aikaa, mutta kai se on yksilöllistä, ihmetyttää vain miksi terveydenhuollossa annetaan ihan eri neuvoja... Ystäväni sai neuvoksi myös että jumppaamaan vasta jälkitarkistuksen jälkeen ja mulle ihan toista sanottiin...
 
Hmm.. No eipä ois eka asia, josta on vähän erilaiset ohjeet. Pitää varmaan varuilta odotella että tarkastukset tarkasteltu. Sielläpä sen ainakin sitten kuulee, mitä uskaltaa tehdä.
 
Leikkauksen jäljiltä erittäin löysä mahanahka...Mutta häviää tai ei, en ota stressiä...Pikkuhiljaa liikkumalla ja katsomalla omaa ruokavaliota meinaan saada ylim. kilot pois ja sitä mukaa toivottavasti häviää mahareppukin...[:D]
 
Kuukausi mennyt synnytyksestä ja kilo olis jäljellä raskaudesta [:)] Helposti tekemättä mitää on lähtenyt (toki olen vaunutellut joka päivä..), ja toivottavasti lähtee vielä muutamia kiloja.. tätä ylimääräistä kun on silti hyvin [8|]
 
3 viikkoa ja kaikki 8 raskauskiloa on poissa. pikkasen päällekkin. etureppu on vaa yli löysä vielä.
 
kävin tuossa äsken puntarilla.. Taitaa olla patterit loppumassa vaan ku alkoi näyttään ihan ihme lukemia :D Ensimmäinen kerta oli 70kg, toinen 68kg ja sitte vielä kolmas kerta nii 78kg.. mikähän noista pitää paikkaansa [:D] Päivällä kävin yhdentoista aikaan nii oli 78kg. Kannattaiskohan vaihtaa patterit tuohon.
 
Edelleen ne 2kg jäljellä! ja niin paljon löysempi on kyllä kuin ennen raskautta [&o]

En tiedän miten sitä pääsisi kuntoon, vaunuillaan melkein joka päivä kohtuu pitkä lenkki, mutta syömisistä on vaikea tinkiä. Tai siis en uskalla kauheasti vähentää syömistä, ettei maito vähenisi. Leipää tulee varmaan syötyä ihan liikaa [8|] Ärsyttää kun vaatteet kiristää! [:@]
 
Murrr, edelleen 3,5 kg ekasta neuvolasta jäljellä, mutta oikeammin 5-6 kg pitäis laihtua että ois viime syksyisessa kunnossa ja 10 kg jotta olisin siinä kunnossa missä oikeasti haluisin olla![:D]
Mut joo..eiköhän tää tästä, synnytyksestä kuitenkin on vasta 2 kk ja
liikkumaan en kauheesti ehi kun on nää kotihommelit yms.
Välillä vituttaa kunnolla ja välillä vähemmän, talsin raskauspökät jalassa edelleen..ihanaa....[&:]

Niin tippunut on paino 14,5 kg raskauden aikana tuli 17 ja rapiat..
 
Heh.... Minäkin täällä tuskailen uusien muotojeni kanssa, nyt ylpeä kun mahdun
"jo" niihin ensimmäisiin raskaus-farkkuihin..... Kiristää kyllä vähän vielä mutta per%&/"#le
kun haluan jotain muutakin välillä päälle kuin verkat tai ne äitiys-lappu-haalarit...... [:D]

Joku päivä vielä..................[&o]
 
6vko synnytyksestä ja kaikki 23kg poissa! Niin hurjalta kun se kuulostaakin. [&:] Ja herkut on kyllä maistunu, syön muutenkin ihan normaalisti. 
 
Minulla tuli 12kg, joista jäljellä 3kg. Mulla on tavoite siihen asti että vauva on puoli vuotta, pitää tilanne tässä, ja sen jälkeen sitten saada nuo loput pois ja niiden lisäksi 2kg, jotka tuli jo yritysaikana. Jälkitarkastuksen jälkeen myös jumppiin on tarkoitus päästä.
 
EDIT: lisäyksenä vielä että vanhat housut menee, yläosat ei (C80->E90), varsinkin kun suurin osa on lyhyitä, niin vaikka materiaali venyisikin niin jää vyötäröltä kilttanaksi, ja kun just siinä on nuo ylimääräiset kilot, niin ei hyvä..
 
Kaikki vaatteet mahtuu päälle mitä käytin ennen raskautta. Ainoastaan liivit meinaa vielä puristaa ympäryksestä. kuppikoko muuten on pysyny samana. eiköhän tuo ympärysmittaki ala kohta pienenemään :)
 
hahahaaa. -10kg lähtöpainosta.... oli aika yllätys kun meillä ei kotona ole vaakaa, ja nyt jälkitarkastuksessa punnittiin!!! [:D] tosin koko raskauden aikana ei noussut paino ollenkaan, tai noh +1kg, mut sehän nyt vaihtelee ihan yhden vuorokaudenkin aikana tollai. outoa, mut taitaa tuo imettäminen sit vaikuttaa tuohon painon laskuun. kuinkakohan nopeesti tulee takasin....[:@][:D]

mut silti vanhat farkut ei mahu, siis semmoset joita käytin vielä alkuraskaudesta, vissiin lantio vähän levinny??!! [;)]
 
Mulla tuli +10 kg ja kuukausi synnytyksesta (sektio) +- 0 kg. En imeta. Kasvot ja muut on hoikistuneet mutta maha on erittain iso taikinamoykky! Se on siina niin tukevasti, ettei varmaan lahe ikina. Nayttaa niinku oisin raskaana. Ei oo ees semmosta loysaa nahkaa vaan ihan kunnon taikinaa.
Mulle sanottiin, etta saan aloittaa urheilun 3 kuukauden jalkeen synnytyksesta, eli viela saa "lorvia" :D
 
esikoinen: kuulostaa todella hurjalta tuo painonpudotus! tuliko sulle siis sen +23kg raskausaikana?
 
mua niin raivostuttaa kun mitkään housut ei mee päälle, ei ees äitiysfarkut (jotka tosin ei sopinu enää viimeisten odotuskuukausienkaan aikana)!! Alkaa niin vaan vituttaa kulkea jossain collegepökissä tai tuulihousuissa koko ajan, ei tunne itteensä ees ihmiseksi kun hiihtää menemään "kotihousuissa" joka paikassa [:@] Ärsyttää kun kaikki aina sanoo että "no mut kyllä ne vielä mahtuu, oota vaan" - ei paljo lohduta. Miksi pitää aina vaan tyytyä oottamaan sitä "joskus sitten" tapahtuvaksi, mä elän tässä hetkessä perskeles enkä tulevassa!![&:] Sitä paitsi mun lantio on muuttanut malliaan niin että ei varmasti tuu mitkään housut/hameet sopimaan enää päälle vaikka kuinka paino tippuiskin siihen mitä se oli ennen raskautta. Entiseen painoon tällä hetkellä viitisen kiloa matkaa, 12kg pudonnut nyt synnytyksen jälkeen...
 
Mulla on lähteny kaikki raskauskilot (9kg, joista suurin osa oli turvotusta -että sitä hikoilun määrää synnytyksen jälkeen parin viikon ajan!) ja siihen vielä muutama kilo päälle. Mulla kyllä tätä ylimääräistä riittää vielä reilusti että ei haittaa vaikka tippuis vielä enemmänkin. Jotenkin vaan vaaka on jääny nyt junnaamaan paikoilleen.

Onko muilla käyny niin, että heti synnytyksen jälkeen parin viikon ajan maha oli jo tosi littana, mut sitte möllyskä palaski takas, vaikka kilot tippu. Mietin, että voisko johtua siitä, että suolistot ja muut palas takas omille paikoilleen, jolloin maha alko taas pömpöttää..? Mä jo innoissani ostin heti synnytyksen jälkeen pari imetykseen soveltuvaa toppia, jotka nyt näyttää aivan liian pieniltä mun päällä[&:]
 
Mulla on yhä ylimääräiset 3 kiloa (siis ennen synnytystä painoon) [:@] Sais kyllä siitäkin paino vielä tippua ainakin 5 kiloa. Ja kuinka ärsyttävää on, ettei mulle vieläkään mene vanhat housut eikä hameet päälle (lantio oli leveä jo ennen raskautta, se ei vaikuta levinneen, mutta toi vatsa on tossa yhä tommosena löysänä taikinana). Eikä paidat. [:@] Raskauden aikana meni yli puolen välin niin, ettei rinnat kasvaneet ollenkaan, ja sitten ne kerralla humpsahti kahdessa viikossa kaksi kuppikokoa! Kivat raskausarvet tuli sitten siitä, vatsassa ei ole niitä ollenkaan, mutta tisseissä senkin edestä [:'(] Mä kuljen kaupungillakin ilman meikkiä verkkareissa ja imetyspaidassa kun ei muut mahdu päälle ja kadehtien katson äitejä, joilla on ollut aikaa meikata ja laittaa hiukset nätisti ja on kivat vaatteet päällä! Mäkin haluan! Tää ois ehkä pitänyt laittaa jurputukseen mutta olkoon nyt täällä...
 
Takaisin
Top