Painon lasku synnytyksen jälkeen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei mitään tietoa paljon on painoa lähtenyt.. synnytyslaitoksella kävin vaa´alla ja se näytti samaa kuin ennen synnytystä!!! [>:]  Eli ootan että pääsen neuvolan vaakaan niin on ainakin todellinen tieto että paljon on lähtenyt.  Meillä kun ei ole omaa vaakaa eikä tule!  Sormukset ainakin menee sormeen ja maha on palautunut entiselleen. Tosin se ei ole kiinteä vaan sellainen ihanan pehmeä [;)]

Painosta jäi synnärille 6 kg ja lanteilla kai 2 kg jälellä raskaudesta. ei mulla onneks kyllä tullu edes kun alta kymmenen kiloa kokonaisuudessa.

Ensimmäinen neuvola 89,7 kg viimeinen neuvola 96,8 kg. Synnytyksen jälkeisenä päivänä 89,2 kg! Eli -500g :D alkuneuvolasta!

Eilen kävin ekaa kertaa vaa´alla synnytyksen jälkeen... 11kg on lähtenyt.. 5kg vielä olis lähtöpainoon matkaa. Oon silti ihan tyytyväinen. Kahdessa viikossa 11kg on hyvin. Vaikkakin 5 siitä jäi varmaan jo synnärille.. Mahakin on jo samoissa mitoissa kun ennen raskautta. Persus ja reidet tosin ei..

Kai tää tähän liittyy, mutta mulla on ihan olematon perse nykyään. samaten pohkeet. reidetkin varmaan puolet pienemmät kun ennen. Kiitos vaan raskausaika ja alun pahoinvointi! Joo no tuo reisiasia on ok, mutta takamuksen menetys ärsyttää. No kai sen reenaamalla saa takas. Kaikki housut vaan putoaa jalasta!

Huomenna ekaa kertaa neuvolan vaa'alle synnytyksen jälkeen!

Mä hyppäsin eilen neuvolassa vaa'alle. Sektiosta alle 2 viikkoa ja painoa tippunut kaikki raskausaikana tullut +7,5kg.

Aika uskomatonta, mutta tästä on nyt hyvä jatkaa tavoittelemaan sitä omaa ihannepainoa.

Kuukausi synnytyksestä ja paino pudonnut takaisin lähtötilanteeseen, eli n. 69 kg. Olen tyytyväinen, mutta en pistä pahakseni, jos kiloja vielä lähtisi muutama lisääkin![:)]

On muuten ihanaa, kun mahtuu taas omiin normaaleihin housuihin!!![8D][:D] Mua vaan harmittaa, kun ostin keväällä uuden tuulipuvun ja nyt se on sitten vähän liian iso...[:@]

mulla on nyt kaheksan päivää synnytyksestä ja tänää kävin neuvolan vaa'alla joka näytti 72kg lähtöpaino oli 70kg ja kaikenkaikkiaan raskauden aikana paino nousi 82kg elikkä kymmenen kiloo hävinnyt ja kaksi kiloa jäljellä jah jah toivottavasti imetys ja vaunu kruisailu vie ainaki ne 2 kiloo...

Nii ja mä olen edelleen siinä 62kg missä jo kaks vai kolme viikkoa sitte[:@][&:][:'(]. Siihen asti tippui huimaa vauhtia koko ajan. Mun lähtö oli 58.7kg. Ny se ei vaan enää putoo. Mua nii ärsyttää!!! Mä haluan vielä ainakin et tippuis se kaks kiloo ihan vaan täs eikä jäis noita reilua kolmea kiloa. Plääh. Ku vaan tervehtyis ja sais sen rytmin vauvalle ja pääsis ite kunnon lenkeille. Tääki viikko menny ihan penkin alle tän sairastelun takia.

Kolme päivää synnytyksestä ja vaaka näytti -5kg [:)] Turvotuksia ei oo kyllä lähtenyt yhtään, vielä ois 13kg siihen painoon mitä oli ennen raskautta [&:]

Viikossa lähti 10kg, mutta vielä olisi 2kg jäljellä - samat kaksi olleet jo viikon [:-] Ne varmaan jää sitten muistoksi [:D] Sairaalassa vaaka näytti -4kg, joten loput lähti kotona. Maha on hävinnyt, hassun pehmeä maha nyt vain [:D]

Mulla oli ihan kauheat turvotukset etenkin jaloissa - ne muuten viimesinä viikkoina väheni oudosti aika paljon. Nyt on kyllä jännä kattoa omia jalkojaan, että noin sirot nilkatko mulla oikeasti on [:)] Kesällä oli ihan hirveet pohkeet ja nilkat... [&:] Ja taisi naamassakin olla nesteitä jonkun verran. Ihanan outoa saada kroppansa takaisin! Väistelin alkuun kaikkea ihan niinkuin mulla olis vielä ollu maha [:D] Ja tajusin vasta pari päivää kotiin päästyä, että voin halata miestä kunnolla [:)]

Mulla jäin laitokselle noin 5,5 kiloa.. [&o]
Nyt olis sitte se 10 kiloa pudotettavaa... [:@]
no eiköhän tässä ala tippumaan jossain vaiheessa, kun nyt sais ton alapään kuntoon, että pääsee urheilemaan..

Essi luulen, että sullakin kyllä tippuu ensimmäisten viikkojen aikana vielä jokunen kilo[:)] ei mullakaan jääny laitokselle kun about 6 kiloa, mutta ensimmäisen viikon aikana kotona lähti melkein 5 kiloa ihan itestään...

Mulla on nyt viikko synnytyksestä, paino ekalla neuvola käynnillä oli 89,7 ja viimeisen kerran tais olla n.98. Nyt kotona paino 90,7...

Koskakohan toi mun paino alkais laskemaan. Nyt on viikossa kotona ollessa laskennu 0,5 kiloa.. [&o]
Taitaa olla nää läskit tiukassa... Ehkä toi rasva joskus sulaa kunhan pääsee kunnon lenkille ja ihmiset lakkaa tuomasta herkkuja tänne.. Tänäänkin tuli postissa kaks suklaalevyä... [:D] Ihania kavereita ja sukulaisia kun muistaa, mutta mulla kun ei oo itsehillintää, niin sitte syön ihan liikaa... [8|]

12pvää synnytyksestä ja paino pudonnu -10kg, vielä ois 8kg lähtöpainoon.. toivoa on [:D]

Jälkitarkastuksessa tänään 61,7kg farkut ja paksunahkavyö päällä[:D]. Vika punnitus päivää ennen synnytystä 72.8kg. Eli 11kg tippunu. 14kg tuli ja siis 3kg jäljellä[8|].

Mulla jäi synnärille 10kg, nyt kuukauden jälkeen vielä 8kg matkassa, mutta eipä tuon
kaiken tarvitsekkaan kadota, oon aina ollut vähän liian pieni...
Raskauden aikana tuli siis yhteensä 25 lisäkiloa..... [:-]
Kunhan edes joihinkin vanhoihin housuihin vielä joku päivä mahtuisin, ettei tarttisi ostaa
koko vaatekaappia uusiksi [:D]   Tällä hetkellä ei yhdetkään vanhat housut vielä mene päälle,
jää kaikki tuohon takapuolen alle jumiin... [8|]  Toisaalta on kyllä varmaan toi lantion asentokin
muuttunut jonkin verran, varmaan sekin vaikuttaa?

Mulla tuli kaiken kaikkiaan 23kg ylimäärästä odotusaikana,
7kg siitä jäi laitokselle ja
nyt on enää 4kg jäljellä ku 3viikkoo synnytyksestä, eli lähteny 19kg kaiken kaikkiaan.
Aika nopeeta on paino tippunu mut oon kyl yrittäny syödä hyvin et ei pitäs olla siitä kiinni. Sehän ei vissiin oo kovin hyvä et hirveesti tippuu paino vähässä ajassa, kuulemma äidinmaitoon siirtyy kaikki myrkyt elimistöstä ja menee sen mukana vauvaan. [&o] Mutta kun en ole voinut tolle painonlaskulle mitään ja poika kuitenkin on terve niin en ole vielä huolestunut.

Miulla kuulostaa hyvältä tahdilta tuo painon lasku.

Onko kellään muulla jäänyt masu aivan venähtäneeksi synnytyksen jälkeen? Mulla on tässä vyötäröllä sellaiset 25cm ylimääräistä mahaa, puoiltoista kuukautta synnytyksestä, joten ei se tästä näytä itsekseen enää takaisin menevän. Vaunulenkeillä on käyty ja niin pois päin, mutta tämä ei vaan häviä mihinkään... Varmaankin jos tuo imetys olis onnannut niin kuvittelin, olisi tämäkin sujunut helpommin... Mitä tälle voi tehdä? Lisää vaunulenkkejä? Vatsalihasliikkeitä? Entä miten pian niitä voi tehdä - jostain luin, että jos niitä liian aikaisin/liikaa tekee, retkahtaa koko maha aivan lopullisesti pömpölleen, kun vatsalihakset ei oo vielä palautuneet. Huoh. Uusia vaatteita ainakin pittää ostaa [8|][:)]

Takaisin