Painon ja kehon muutokset

Mullakin oli lähtötilanteessa bmi alipainoin puolella, eli jotain 17 luokkaa. En ole pahoillani, että jo 10 kiloa tullut lisää (ja siinä näyttää pysyvän), koska se on tullut terveellisellä syömisellä ja on vain omaksi ja vauvan parhaaksi. Tietysti ottaa oman aikansa tottua tähän uuteen ulkomuotoon, mutta kun on muutaman kerran törmäillyt huonekaluihin ja ovenkarmeihin, oppii hahmottamaan kokonsa :) Enkä koe olevani mitenkään lihava vieläkään. Varmaan toiset 10 kiloa vielä tulee kevääseen mennessä, mutta yritän kantaa ne ylpeydellä :)

Tänään 18+5
 
Ei se bmi nyt kaikkea kerro.. Kyllä se vaan niin on että joillekki tulee painoa enemmän ku toisille oli se lähtöpaino mikä hyvänsä. Saahan sitä aina lääkärit ja muut sanua ettei nyt sais tulla painua lisää mutta jos sitä järkevästä syömisestä huolimatta tulee niin minkäs teet?!

Vieena, miks lääkäri sano ettei sais tulla?

Ilmeisesti just sen takia että ois tullu aikaan nähden "tarpeeks" massaa. Käski myös vähän liikkumaan enemmän ja noin, ja sitä olen tehnytkin kun ei aikaisemmin oikeen jaksanut ulkoilla yksin pimeässä... Mutta sen kummemmin en ajatellut syömistä tarkkailla, ihan perus ruokaa tässä syöty ja toki aina vähän herkkua uppoo mutta en sitä kuitenkaan kilokaupalla mässää! Ehkä tulee vähän sanomista ensi ultrassa mutta sanokoon sitten, mun mielestä saa tulla sen verran kun on tulossa niinkuin tuolla ylempänä jo muut sanoi, mahdollisesta ylimääräisestä huolehditaan sitten jälkeenpäin. :wink
 
Toisaalta näin kyllä onkin, kunhan vauva ja itse voi hyvin nii se on pääasia.... Mulla ei oo tuosta painoasiastakaan neuvolassa puhuttu mittään, et paljo saisi nousta... Mut jos nyt vähä tuliskin ylimäärästä, vaikka eläis "terveellisesti", niin pittää yrittää vaan ajatella positiivisesti. :D Jospa ne sit raskauden jälkeen lähtee. :p
 
Mulla ainakin selvästi hormonit vaikuttaa painoon tosi paljon. Ekassa raskaudessa painoa tuli suunnilleen 15kg. Sitten imetys kuihdutti mut lähes 10kg kevyemmäksi kuin ennen ekaa raskautta. Vaikka edelleen imetän, eikä ruokavaliossa ole muutoksia, painoa on tullut jo varmaan 4kg lisää. Edelleen painan siis vähemmän kuin ennen ekaa raskautta, ja toivottavasti tässä toisessakin painoa kertyisi korkeintaan samaa tahtia kuin ekassa, mutta se on munkin uskomuksen mukaan paljon kiinni myös jokaisen omista geeneistä miten ja milloin painoa kertyy. Mutta ilman muuta liikunta ja terveellinen ruokavalio on ihan muutenkin hyväksi, auttaa vauvaa ja erityisesti itseä jaksamaan hyvin loppuun saakka.
 
Mulla oli BMI 21 just ennen raskautumista, mutta rasvaprosentti vain 17%. Olen siis hyvä esimerkki siitä, että lihasmassalla saa bmi:tä nostettua aika reippaasti ylös [emoji6]. Painoa oli tullut maanantaihin (18+0) mennessä lisää 4kg, josta en kyllä ota ollenkaan stressiä. Paino on tässä alun aikana muutenkin turvotuksen ja ummetuksen takia heitellyt pari kiloa suuntaan ja toiseen.

Nyt ummetuslääkkeen käytön ansiosta olo on helpottanut huomattavasti ja tuntuu et tää maha on nyt oikeasti vauvamaha eikä mitään turvotusta [emoji173].

Mulle ei oo neuvolassa eikä lääkärissä sanottu painosta yhtään mitään. Ei kommentoitu nykyistä painoa eikä annettu osviittaa siihen kuinka paljon se saisi nousta. Itse kuitenkin toivon ettei paljon yli 15 kiloa tulisi lisää vaikka uskon että saan kyllä ylimääräiset karistettua kun palaan taas tavoitteellisen saliharjoittelun pariin.
 
Obier, mitä lääkettä sää oot tuohon ummetukseen ottanu? Tahtoo vähä masu olla toimimatta täälläkin enkä oo ikinä mittään tuommosia lääkkeitä uskaltanu ottaa ku pelkään vatsavaivoja.. Pitäis kuitenki jotaki tässä nyt uskaltaa. :confused:
 
Jesu-, käytän ihan Levolacia. Lääkäri sanoi, että sen lisäksi myös Duphalac on ok. Pelotteli mua peräpukamilla, jonka jälkeen uskaltauduin apteekkiin.

Levolac on kyllä vähän rajua kamaa ja mulla on edelleen sopiva annostus hakusessa, mut paljon mieluummin tosi löysä uloste ku ei ulostetta ollenkaan. Mulla oli välillä niin tukala olo ettei tienny miten päin olis. Ainakaan mulla ei oo Levolacin kanssa tullu mitään "ylläreitä", mut oon kyllä huolehtinu et n.2-3h päästä on vessa saatavilla [emoji23]. Ja mulla ainakin homma on "kerrasta selvä" eli ei ilmavaivoja (paitsi ehkä ihan ekan annoksen jälkeen) eikä tartte koko päivää ravata vessassa.

Anteeksi tämä vähän ällö aihe...
 
Mul ei kyl Levolac oo noin rajusti toiminut, pehmittänyt vaan... Esikon kanssa selvisin synnärille asti ilman peräpukamia:p
 
Pegorionia voi kans käyttää, sitä olen käyttänyt. Sillä ei heti saa apua mutta pitää massan pehmeämpänä..
 
Kiitos vastauksista! :)
Pitääpä kattua onko mulla vielä levolacia kaapissa ku sitä muistaakseni esikoiselle piti sillon ihan pienenä antaa ku meni masu kovalle, jos sitä uskaltais itekkin kokeilla. On kyllä tosi epämukava olo ku vatsa ei toimi. Pukamat ne muaki hirvittää. :nailbiting:
 
Hittolainen miten voi olla että mulla ei toimi levolac OLLENKAAN ku toisella vetää ruikulille asti?? :D ostin viime synnytyksen jälkeen sen 2dl pullon ja pari päivää otin määrätyn annoksen, sit nostin vähän ku ei mitään tapahtunu ja lopulta hörpin sitä suoraan pullosta pitkin päivää :grin ja ei tullu kakkaa ei ! Sit hain laxoberon kuulat ja tadaa! Laxoberonin valitsin siksi että tarjosivat sitä myös synnärillä..
 
Pegorion on mulla käytössä. Vatsa oli vähän kovalla jo muutenki alkuraskaudesta, mut nyt ku levossa ollu ni heitti kokonaan toimimasta, kun ei tuu kävelyä juurikaan. Esikoista odottaessa sairaalassa antoivat myös tuota Pegorionia, joten hyvillä mielin sitä uskallan käyttää.
 
Hittolainen miten voi olla että mulla ei toimi levolac OLLENKAAN ku toisella vetää ruikulille asti?? :D ostin viime synnytyksen jälkeen sen 2dl pullon ja pari päivää otin määrätyn annoksen, sit nostin vähän ku ei mitään tapahtunu ja lopulta hörpin sitä suoraan pullosta pitkin päivää :grin ja ei tullu kakkaa ei ! Sit hain laxoberon kuulat ja tadaa! Laxoberonin valitsin siksi että tarjosivat sitä myös synnärillä..

Jännä, kun ei mullakaan toimi levolac ensinkään. turha siis vissiin edes odotella että viikon käytönkään jälkeen alkaisi toimimaan :D

Laxoberonia itsekin muistelen käyttäneen viime raskaudessa, siis just niitä kuulia, mutta nyt viimeksi apteekkiin mennessä googlasin että mitä kannattaa ostaa, niin tuo vastaan ohjeistus että ei suositella raskausaikana o_O
 
Juu ei vissiin suositella, mietin et saako sit käyttää laxogasia tai laxosoftiakaan (en oo lukenu käyttöohjeita ku vasta harkinta-asteella ne) .. sit o se pegorion mitä paljon mainostetaan. Joku mainitsiki sen jo :P

Kahvi on alkanu maistumaan taas ni se saa aamulla suoleen vipinää mutta on se silti semmosten kivien ulostamista että tarttis vielä jonku pehmittäjän ni avot .. ihania kakkakeskusteluja meillä :D
 
Se Pegorion toimii kyllä, mutta on pahaa. Itse käytän Laxidoa (appelsiini), joka on ihan samaa tavaraa ja maistuukin miellyttävämmältä. Pari pussia voi huolettaa ottaa iltaisin, ja se pehmittää tavaraa sopivasti.
 
Se Pegorion toimii kyllä, mutta on pahaa. Itse käytän Laxidoa (appelsiini), joka on ihan samaa tavaraa ja maistuukin miellyttävämmältä. Pari pussia voi huolettaa ottaa iltaisin, ja se pehmittää tavaraa sopivasti.

Ja mää olen just aatellu et hyvä ku Pegorion ei maistu millekään :D
 
Vaikka maha alkaa jo pyöristyä kivasti enkä näytä enää hyvinsyöneeltä, niin törmäsin tänään omaan mentaaliseen vastarintaan "esitellä" mahaa tiukassa paidassa työpaikalla. Oli pakko vaihtaa tilalle löysä neuletunika. En yhtään ymmärrä mistä tämä fiilis tuli, koska lähimmät työtoverit kuitenkin tietävät raskaudesta. Ehkä edelleen pelkään, että bebellä ei ole kaikki hyvin ja haluan odottaa ensi viikon rakenneultraan. Samalla tavalla tosin ajattelin ennen np-ultraa...

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia esitellä uusia komeita muotojaan?
 
Ei toi maha/tissit mut noi "kantokahvat" o.O ärsyttää kun ne pursuaa housujen yli... Yöks!
Mies kyl sanoo mua kauniiksi ja seksikkääksi mutta ei kyl oo semmonen olo... Paino on tipahtanut jo puolikiloa alle lähtö painon, vaikka syön koko ajan ja ihan perus koti ruokaa! Niin ja ihan älyttömästi hedelmiä, tän hetken suosikit on mandariinit ja omenat...
 
Takaisin
Top