Painon ja kehon muutokset

Mulla tullut painoa nyt 3-4 kg lisää ja viikkoja 19+4. Muutama paita kiristää jo mahan kohdalta, mikä tekee jotenkin paljon todellisemmaksi tuon mahan kasvun. Tuntuu silti että näytän edelleen vaan siltä että oon syönyt hyvin. Maha on silleen kokonaan turpea, eikä mitään söpöä pientä palloa tuossa.

Ootan sitä hetkeä kun joku kysyy että oonko raskaana, ja saan sanoa että "Mitä! Sanotko sä että mä oon lihonnut!?" :grin
 
outomamma jos sulla on puoleen väliin mennessä tullu 7kg eikä painonnousu tasaantuiskaan ni silti se ois sen 14kg lopussa, eli aaaivan normaalin verran :)

Hei toi on muuten ihan totta! miksi en ollut edes osannut noin ajatella. :D
Olen vain kamalasti stressaannut kun kaikkien "käyrien" mukaan painonnousun pitäisi olla tässä vaiheessa vielä paljon pienempää. Ja jo ekalla käynnillä neuvolassa huomautti että on reippaasti noussut. :sorry:

Ja tuo 14kg kokonaispainoksi olisikin ihan huippu tulos. edellisissä olen kerryttänyt heittämällä sen 20kg :facepalm::nailbiting:
 
Hyvä jos miusta oli apua! :grin joo, typerät käyrät. Sietäs heittää mäkikotkaa niillä :finger:
 
Eiköhän voisi yrittää jättää murehtimatta painoa. Ne on vaan kiloja raskaudesta johtuvia. Olen todiste kertaa neljä että vaikka liikun ja syön suh terveellisesti niin painoo vaan tulee hurjasti ja juuri raskauden hormoneista johtuvia. Kolmesti tullut +25kg ja kaik laihtuu pois synnytysten jälkeen niinkuin normaalistikin laihtuu eli kuluta enempi kun syöt! Nyt neljäs raskaus taitaa enkat kiloissa vetää mutta vetäköön. Tuun taas ajallaan olemaan normi hoikkis.
Raskauden kiloihin en ole syyllinen ja vauvaa mä aattelen enempi kun muotojani ylimääräisiä vaikka ne ei todellakaan ole toivottuja!
 
Samaa mieltä kyfi! Kaks aikasempaa raskautta ja paino vaan nousi ja nousi, vaikka päällä olisi seissyt. Söin ja liikuin terveellisesti ja painoa reilu 20 kg kummallaki kerralla! Nyt ihmetelly kun painoa ei ole tullut niin paljon kun aijemmin, mutta olen huomannut, että vessassa saa laukata aivan eri tahtiin kuin aikaisemmissa, että liekkö syy siinä, aineenvaihdunnassa.. Mutta paino tippunut nätisti raskauden jälkeen, vaikka töitä sai viimeisten kilojen eteen tehdäkkin ja laihdutus urakka jäi vielä keskenkin, kun raskauduin. Onneksi laihduttaa kerkeää minkä ikäisenä vain, mutta vauvoja tehdään vain tiettyinä hetkinä! :)
 
Päätin etten stressais painonnoususta mutta... Nyt kyllä vähän järkytyin kun huomasin, että painoa onkin yhtäkkiä tullu pelkästään kahessa viikossa 2 kiloa :wideyed: Tänään siis 18+5 ja yhteensä paino noussu tähän mennessä n. 4,5 kg. En tiedä onko sillä vaikutusta, kun oon joutunu olla urheilematta ennenaikasten supistusten takia. Mielestäni en kyllä mitenkään ihan överisti oo syöny. No, kai se tästä vielä tasaantuu..

Sanokaa nyt että oon typerä kun stressaan tällasilla! :arghh:
 
Päätin etten stressais painonnoususta mutta... Nyt kyllä vähän järkytyin kun huomasin, että painoa onkin yhtäkkiä tullu pelkästään kahessa viikossa 2 kiloa :wideyed: Tänään siis 18+5 ja yhteensä paino noussu tähän mennessä n. 4,5 kg. En tiedä onko sillä vaikutusta, kun oon joutunu olla urheilematta ennenaikasten supistusten takia. Mielestäni en kyllä mitenkään ihan överisti oo syöny. No, kai se tästä vielä tasaantuu..

Sanokaa nyt että oon typerä kun stressaan tällasilla! :arghh:
On typerää ressata, ja täytyy sanoo et itekki ressaan painosta...vaikka tiiän et nyt vois olla hetki et ois parempi olla ressaamatta. Uskon että sitä ehtii sit jossai vaiheessa miettii noita kiloja..pääasia on et ite voi hyvin ja et muksu voi hyvin :Heartpink
 
17+1 ja paino noussu alle kilon. On kaikki lihakset vissiin alkuraskaudes kadonnu ja sen takia paino pysyny melkein samas. Toivoisin kyllä että alkais nouseen ni tuntis ittensä normaaliks. :D
 
Mulla 18+0 ja taidan olla edelleen noin kilon alle lähtöpainon. Alkuraskauden pahoinvoinnissa putosi 3 kg, joten tavallaan tullut kuitenkin vähän plussaa. Mutta vitsit, että on jotenkin hyvä olo kropan kanssa.

Syy tähän vähäiseen painonnousuun on kyllä simppeli, raskausdiabetes ja sitä myötä tosi tiukka ja terveellinen dieetti. Aiemmissa raskauksissa on tässä vaiheessa tullut jo paljon enemmän kiloja, kun on saanut syödä vapaasti. Toki aina oon syönyt järkevästi, mutta on vielä täysin eri asia, kun mitään herkuttelupoikkeuksia ei voi tehdä, tai antaa periksi mielihaluille raskauden varjolla, mitä aina ennen oon tehnyt :D

Mielenkiinnolla odotan, paljonko lopullinen kilomäärä poikkeaa aiemmista raskauksista... No edellisestä olin toki 2,5 viimeistä kk radi-dieetillä, mutta ekasta söin kyllä mitä huvitti. Eli kyllä ne syömisetkin tietty vaikuttaa, mutta se on sitten eri asia, kannattaako siitä stressata :)
 
Minninen on tyhmää stressata painosta, vaikka melkein kaikki sitä tehdään :p
Mulla tilanne se että paino on 2kg alle lähdön... Odottaisin jo sitä että se lähtisi jo nousuun...
Rv 17+4
 
Mulla tä kolmas raskaus on myös siirtynyt sivuille ja peppuun. Kahdessa ekassa raskaus oli vain vatssa ja iso vatsa onkin. Nyt näytän myös lihonneelta. Mutta kiva yllätys tuli viime neuvolassa että paino on noussut vain tasan kilon edellisestä neuvolasta. Oli meinaan huoli sillä ihan alussa paino oli noussut jopa 4-5kg
 
Mulla on painoa tullut raskauden aikana n.5 kg mikä tuntuu itsestä kyllä paljolta. Lähtöpaino 60kg. Aikaisemmissa raskauksissa painoa kertynyt 10 kg yht. Nyt vasta kohta puolivälissä ja vatsan kokokin on valtava. Ahdistaa pukea, eikä olo ole hehkeä. Liikunnasta saa hyvän mielen kyllä toistaiseksi:)
 
Mulla on painonnousu hiukkasen tasaantunut, tänään 23+0 ja painoa tullut lisää 6,6kg. Kuten Lily7:lla ja Monica_1982:lla, painoa tuli alussa aika huimaa vauhtia lisää ja nopeasti (ennen puolta väliä) oli tuo +4-5kg täynnä...
 
Mulla on myös -2kg lähtöpainoon. En ole mitenkään pyrkinyt rajoittamaan ettei paino nousisi. Olen ollut 10 vkoa kipeenä eikä vain maistu ihan samalla lailla. Ja tää poika rajoittaa mielitekoja, kun ei vaan tee mieli herkkuja! Käsittämätöntä. Kaksosista paino nousi 25kg ja esikoisesta 20kg.. En vaan käsitä tätä nykyistä raskautta. Ja viikkoja tosiaan 23 tasan.
 
Mulla tullut nyt yhteensä joku kolmisen kiloo painoo, siitä kaks viimäsen kuukauden aikana... Saapa nähä mitä seuraavassa neuvolassa parin viikon päästä näyttää vaaka ku joulu ja uusvuos ollu välissä :nailbiting:
 
Puolenvälin päivitys, painoa ei ole tullut vieläkään! Kylläpä tästäkin saa itselleen ressin aikaseksi o.O noh jospa pikkunen sit "syö" mun lihaksia ja keskivartalon löllöä...lihaksien oon kyllä huomannu surkastuneen, varsinkin keskivartalo tuntuu löysälle ja kädet heikoille:/ vatsalihakset on erkaantunut kyl tehokkaasti, aina vaan aikasemmin... Noh sitä vaan bodaamaan syksyllä kun saa lääkäriltä luvan:wink olen löytänyt mahastani muutaman uuden raskaus arven, jospa toi ei hirveästi repäeis...
Että tämmöistä rv 20:)
 
Tänään käyty neuvolassa ja painoa tullut yhteensä reilu 4 kiloa. Tosin lähes kaikki tullut nyt viimisen kuukauden aikana.. Pistän joulun piikkiin :wink Täytyy alkaa tsemppaamaan! Ja rv 22+4
 
Takaisin
Top