Painon ja kehon muutokset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla lässähtää aina toi lantion seutu, nytkin tullut semmoset kantokahvat:(
Niitä en kyl oo kaivannut, vois vaan olla se iso ja uljas masu ilman noita "kahvoja":p

Äläpä! Mullekki kasvanu kantokahvat, why oh why!! Muuten vois olla ihan sillain OOKOO sutjakkaan olonen vaikka maha on iso mut eei ku pakko levitä sivuillekki! Ton lantiolöysän takia oonki ristiny itteni jo muumimammaksi .. :P
 
Joo ette oo ainoita joille kans ilmestyny nää jenkka kahavat:D noo sitte ku pikkunen on syntyny niin pakko alkaa lenkkeileen ja kuntoilen :)
 
Ennen raskautta painoa liikaa noin 10kg, joten toiveissa on et ei kovin reippaasti tulis raskauden aikana. Alkuraskauden pahoinvoinnin takia paino laskikin muutaman kilon. Sen jälkeen tullut kilo lisää lähtöpainoon vk 15 mennessä. Nyt oli tullut viikossa kilo lisää, kun olen ollut saikulla ja levossa. Riskinä on et joudun olemaan levossa ja vähäisellä liikkumisella koko raskauden ajan. Viikkoja nyt vasta 16+1. Vähän hirvittää et miten painon kans käy :/
 
Huomenna 17+0 ja painoa tullut 1,6kg. Minulle erikoista, koska kahdessa aikaisemmassa raskaudessa painoa tullut tuohon mennessä jo aivan liikaa. En siis valita ollenkaan, ihanaa vaihtelua näinkin kun tuota massaa muutenkin on. :grin
 
Tänään 15+0 ja lähtö painossa ollaan :D turvotusta vähän, kantokahvat ilmaantunut ja masu/tissit hiukan kasvanu...
 
15+3 ja 2kg tullut painoa lisää. Just neuvolassa tarkastettiin :p
 
Se on oleellista mikä on ollut lähtöpaino ja mitä tulee lisää. Eli suuntaa antavaa. Jos bmi on ollut korkee ni ei pidäkää tulla painoo. Eli jos on ollut reilusti ylipainoo niin ei tarttis tulla painoa
Mulla oli bmi ennen raskautta vain 17 ja viikkoo 20 mennessä oli tullut jo 14 kg. Kuitenkin olin hoikahko vielä!
Mites muilla bmi enne raskautta?
 
Muokattu viimeksi:
Eilen selvis neuvolassa, että mulle oli tullut lähtöpainosta 3,3kg!!!!!!! Tuntuu aivan liialta... Neuvolassa kyllä sanottiin, ettei haittaa ku lähtöpaino on ollut tollane... Mutta silti jotenkin ahistaa, nyt jo nuin paljon.... ;( Alkuun ei paino noussut ollenkaan neuvolakäyntien välillä, mutta nyt oli tullut sit kerralla.....
Rv 18+2 meneillään....
Niin ja mullakin tuo maha levinnyt molempiin suuntiin...
 
Mä oon aina ollut aika alakanttiin mun painoni kanssa, en noista bmi tiedä, mutta lähtöpaino oli n53kg ja oli viime viikolla 17+4 tullu n3kg lisää, eli nyt noin 56kg tasolla. Ja itse en siitä kummemmin huolinut kun periaatteessa nyt olisi ihanteellinen paino (ja rakenne, ei enää niin laiha), mutta lääkäri sanoi että seuraavalle käynnille ei pitäisi tulla lisää :sad001
 
Esikoista kun aloin odottamaan, bmi oli 17 tai vähän alle.
 
Ei se bmi nyt kaikkea kerro.. Kyllä se vaan niin on että joillekki tulee painoa enemmän ku toisille oli se lähtöpaino mikä hyvänsä. Saahan sitä aina lääkärit ja muut sanua ettei nyt sais tulla painua lisää mutta jos sitä järkevästä syömisestä huolimatta tulee niin minkäs teet?!

Vieena, miks lääkäri sano ettei sais tulla?
 
Mun mielipide BMIstä, olen samaa mieltä kun Jesu! Mun mies on todella lihaksikas ja bmi laskurin mukaan hän on yli painoinen, saman laskurin mukaan mä oon kans normipainon ja lievän lihavuuden rajalla, lihasta mullakin ihan mukavasti, ok on sitä lällöäkin lantiossa ja ahterissa mut silleen naisellisesti;) antaahan se tietysti suuntaa mutta se ei ota huomioon sitä tuleeko paino lihaksesta vai läskistä... Jos vaan syö ees sinne päin fiksusti ja jos ees vähän liikkuu niin antaa painon nousta, just sen verta kun tahtoo nousta! Tän 9kk aikana painon pitääkin nousta X määrän, riippuen odottajasta ja vauvasta;) välillä ei vaan voi vaikuttaa että paljonko se nousee vai nouseeko yhtään:) mun mielestä sama se onko se bmi 20 vai 40 kunhan vauvalla on kaikki hyvin ja pikkunen saa kaiken kasvuun tarvittavan ja se että äiti voi hyvin painoon katsomatta!
 
Mä itse olen suoraan sanoen ollu ihmeissäni siitä, kuinka tiukasti neuvolasta on annettu ohjeita painonnousun suhteen. Mä olen esim. ollut todella hoikka ja rasvaton ennen raskautta ja silti ekalla neuvolakäynnillä sain pitkän luennon siitä, että paino saa nousta raskausaikana vain n. 7-12 kg, muttei enempää. Ymmärrän, että neuvolasta halutaan ohjeistaa näissä asioissa terveydellisistä syistä, mutta itse koin jotenkin ahdistavana noin ahtaat painorajat :confused:

Johan painonnousuun vaikuttaa ihan elimistössä oleva nesteen määrä, turvotus, ummetus ym. Toisilla rinnat kasvaa enemmän, toisilla vähemmän. Ite oon siksi päättäny olla stressaamatta asiasta ja ajattelen niin, että kun normaalisti syö, juo ja liikkuu niin se riittää. Paino nousee sitten mitä nousee :) Tällä hetkellä mulla 16+3 ja painoa tullu n. 2 kg.
 
Takaisin
Top