Minä täällä seurailen kaikkia painokeskusteluja. Itse en osaa ottaa painosta painetta ollenkaan. En liiku yhtään, pyrin syömään ok ruokaa, mutta määrät ovat olleet huimia. Nyt on alkanut makea maistumaan, mutta ruokamäärät ovat selkeästi pienentyneet.
En siis suostu miettimään painoa, eikä se minua edes paljoa kiinnosta. En edes tiedä mitä painan tällä hetkellä. Olen aina ollut ok painoinen, ok kroppainen, joten en ole koskaan seurannut painoani. Minulle on aivan sama mitä lukemia tulee, sillä tiedän, että ne myös lähtevät jollain aikataululla. Samoin, jos neuvolassa tulee joskus sanomista (viime kerralla kun oli +20 kg lähellä, niin pientä vihjausta tuli, mutta ei sen enempää), niin sanon suoraan, että ei kiinnosta. Painoa tulee vauvan lisäksi, istukasta, lisääntyneestä verimäärästä, turvotuksen nesteistä, tisseistä jne. Eli kaikki mihin ei voi ollenkaan vaikuttaa ja jotka lähtevät pois synnytyksen jälkeen jollain aikataululla. Alan seurata vaakaa vasta kesäkuussa tai sitten joskus heinäkuussa.
MInua kehon muutoksissa harmittaa vaateiden kiristäminen ja uusien alusvaatteiden hankita, kun vanhat eivät enää mahdu päälle. Sama oli myös ensimmäisessä raskaudessa, joten tämä on tuttua huttua. Nyt on tuo maha kasvanut sen verran, että törmäilen ihmisiin, kun menen liian lähelle. Kehonkuvani ja oman ulottuvuuteni rajojen tiedostaminen ei ole ihan pysynyt perässä todellisuuden kanssa.