Painoarviot

Mekin saatiin painoarvio 3100-3300g eli aikalailla just sitä mitä itsekin veikkailin. Lähemmäs nelikiloinen olisi laskettuna aikana. Ihan on kaikin puolin valmis syntymään heti kun herra itse sieltä päättää tulla. Mieluummin pian, ettei tarvis tästä hepatoosikutinasta kauaa kärsiä.
 
Isommat repeämät on monen asian summa. Mulla oli ihan normi 3,5kg vauva, hyvä tarjonta, itse oon pitkä jne.mutta silti ne hemmetin repeämät tuli. Veikkaan että syynä oli imukuppi ja luultavasti mun huono kudostyyppi. Joku synnyttää 4,5 kg ilman naarmuakaan ja joku saa alle 3kg vauvasta pahat repeämät. Tuuripeliä.

Suunniteltu sektio on kyllä ihan hallittu juttu mutta mua on pelottanut se että jos synnytys alkaakin aiemmin niin miten nopeasti se tulee ja ehdinkö sektioon. Esikoisen synnytys oli jo nopea.
 
Joo ymmärrän tuon jännityksen kyllä. Sektioko on siis suunniteltu sinne lasketun ajan tienoille ja pelkäät, että voi tulla aiemmin ulos? Eikö sitä sektiota voi sit aikaistaa yhtään?
 
Esikon synnytys käynnistyi ennen laskettua aikaa ja suunniteltu sektio menee lähelle sitä. Haluavat että viikkoja on 39 täynnä että vauva olis mahdollisimman valmis ulkomaailmaan.
 
Ei tiedetä, kontrolliin tiistaina. Vettä oli myöskin niukasti. Pitää seurailla liikkeitä nyt tiuhaan.
 
Ja varmasti myös millaiset on äidin kudokset!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Oho toi edellinen viesti tulikin hassuun kohtaan kun nyt vasta tuli näkyviin keskustelua tässä välissä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vko 37+1 eilen, painoarvio 3300-3500g :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä oli painoarvio ultran mukaan pari viikkoa sitten (oisko rv37+5 tms) ollut sillähetkellä 2,9kg eli syntymäpainoarvio oli jotain vähän reilu 3kg. Viimeperjantaina syntyi kuitenkin 2785g poika (39+0) :-D Meillä pituus -1,6SD ja paino -1,8SD. Olisi poika päässyt ehkä hyvällä tuurilla tuohon 2,9kg jos olisi laskettuun asti pysynyt vatsassa!
 
Onnea emmaemiilialle! :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Eilen tehtiin painoarvio ja arvio oli eilen (rv 40+2) 4288g! Yliaikaiskontrolliaja sain 22.9. milloin olis sitten se 41+5. Toivottavasti lähtis itekseen käyntiin mulla nimittäin vähän huonoja kokemuksia käynnistyksestä :/
 
Mennään JMJ aika samoissa tunnelmissa :) meillä eilisellä äitipolikäynnillä 39+5 painoarvio 3800g. Nyt sitten vielä ootellaan ja toivon että tästä lähtisi itellään etenemään, ellei niin maanantaina 22.9 käynnistellään. Kipeästi ei supistele edelleenkään, mutta kuitenkin jollain tapaa painaa ja kiristelee enemmin. Täytyy vaan yrittää "riehua" kotitöitä jos yhtään auttaisi..
 
Se varmaan riippuu niin käynnistystavastakin. Mulla käynnistettiin esikoisen synnytys suoraan tipalla ja kun alkoi tapahtua niin alkoi heti ja täysillä! Mutta kaiken kaikkiaan mulle jäi synnytyksestä tosi hyvä mieli repeämistä huolimatta.
 
Mulla käynnistykseen riitti ballonki joka on ns.luonnollinen tapa käynnistää joten en usko että se teki synnytyksestä kivuliaampaa.Mutta ponnistusvaiheessa mulle laitettiin tippa vauhdittamaan supistuksia ja mietin oliko ne sen takia superkivuliaita kun toiset sanoo ettei ponnistusvaihe satu..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en kokenut et käynnistys ois ollut kivulias kun ballonkia käytettiin. Lääkkeellinen voi olla eri juttu :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos vastauksista. :) Mä oon alkanu epäröimään sitä käynnistystä maanantaina, aion kysyä että voisko sitä kuitenkin lykätä jos vauvalla on kaikki ok, syntys omia aikojaan.
 
Takaisin
Top