Mulla esikoinen käynnistettiin rv 41+5 ballonki+kalvojen puhkaisu+cytotec+tippa ja siinä kävi niin että supistukset oli ihan sairaita mutta eivät tehneet oikeen mitään tuolla alakerrassa. Tai tekivät kyllä siis mutta to-del-la hitaasti! Olin loppujen lopuksi aivat poikki ja jouduttiin auttamaan imukupilla poika ulos. Mutta en halua pelotella tietenkään. Jokainen synnytys on erilainen. Onhan se lapsellekin parempi jos lähtee ilman käynnistystä syntymään. Toivottavasti riittäisi vaan pelkkä kalvojen puhkaisu jos käynnistykseen joudutaan! :)
Mulla kans harkitaan käynnistystä hepatoosin takia. Esikoinenkin olis käynnistetty 38+jotain mutta ehtikin syntyä jo muutaman päivän ennen sitä.
Mä niin toivon, että tää poika tajuais tulla itsekseen ulos ilman käynnistystä. Vaikka monilla on kyl ihan hyviäkin kokemuksia käynnistyksistä mut ainahan semmonen pelottaa, mitä ei ole tehnyt koskaan ennen.
Jospa ne catti kuuntelisi sun omaa toivetta siellä! Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että sillä voi olla vaikutusta mitä itse haluaa, vaikka en tietysti tiedä, miten hyvin perillä ne neuvolassa tästä ovat. Puhuttiin siis K-SKS:n synnäristä.
Loistava juttu Catti! Olen kuullut, että aika usein synnytys käynistyy itsestään just ennen kun olis tarkoitus alkaa käynnistämään. Tiedä mihin toikin perustuu mutta Catti vahvisti kyllä tänkin uskomuksen taas todeksi.