Pahoinvointi

Mut tietysti jos raskauden mainitsee niin voi olla, että ei työt jatku. Laitonta tää touhu, mutta Mitenkäs näytät toteen jos ei oo luvattu jo jatkoa ennenkuin ilmoittaa raskaudesta, kerran työsoppari loppuu välillä. Kinkkisiä juttuja. Mutta ehkä kannattaisi vain toivoa. Raskaudestaha ei oo lain mukaan pakko ilmoittaa kuin 2kk ennen äitiysloman alkua.

Enkä oo kyl iha varma onko iha laissakaa edes sanottu. Mut joku ohje kuitenki, että silloin viimeistään.

Viime yönä yrjötty neljä tai viisi kertaa.... sain siis nukkua 23-24 ja aamulla 7-8. Aivan tajuttoman huono olo. Hyvä yrittää pitää raskautta salassa miehen vanhemmilta, jotka on reissussa mukana. Onneksi tyttö ei sentään herännyt äidin ykäilyyn. Haluisin maata nakuna lumessa, tuntuu siltä, että se saattais vähentää pahoinvointia. Ihmeellisiä tuntemuksia. Miten muilla onnistuu ruoanlaitto? Mulla esikoisen syöttäminen nyt todella haastavaa, kun se ruoka haisee aivan järkyttävälle.

Mulla ei onnistunut pahimpien olojen aikana. Eikä hirveesti nappaa nytkään. Mies hoiti ruuat pahemman aikaa, kun pystyy etäpäiviä tekee.

Meillä on töissä sellainen kiertävä työvuorosysteemi että kaikilla on aina 2 aamua, 2 iltaa ja 2 yötä. Voi tuoda vähän haasteita työvuorojen tekijälle, kun ilmoitan etten pysty öitä tekemään :D Mutta terveys ensin ja kun ne näin tappo-olot tekee niin en mä jaksa näitä kyllä enää montaa tehdä. Vaikka sitten työkkärin asiakkaaksi joutuisikin..

Täällä on nyt toistaiseksi helpannut pahoinvointi, kun lopetin rautalisän ja otan vitamiinit illalla. Tosin yöunet kärsii, kun vitskut tuntuu niin piristävän. Oh well... Hankin myös rannekkeet. Toivoa on, toivoa on.

Mulla enää huono olo vaan jos syömisestä liian kauan aikaa, mutta ei tarvi enää mättää taukoamatta kuitenkaa ruokaa.

Väsymys pahentaa kans.

Järjetön pahoinvointi ja joka päiväinen oksentelu, kun on väistymään päin niin tää närästys vaivaa liikaakin ja se aiheuttaa äklöt, kun nousee suuhun ykämaut. Tähän haluisin jostain apuja..

Täällä taas valvotaan. Kolmeen mennessä oksennettu neljä kertaa, ja verta tulee vatsahappojen mukana. Aamupahoinvointi kuulostaisi tosi kivalta tähän verrattuna. Uni ei tule, kun koko ajan oksettaa. Onneksi reissu on kohta ohi... jos vaan jotenkin selviää lentomatkasta kunnialla.

Muilla ilmeisesti olot jo helpottaneet. Täällä oksennetaan nyt oikeastaan 24/7... jäähileitä ja appelsiinimehua yritän saada pysymään sisällä. Kaikki hajut ja liikkuminen saa aikaan superpahoinvointia. Mitenköhän pitäisi selvitä esikoisen hoidosta tässä kunnossa? Huomenna varmaan terveyskeskukseen nesteytykseen, jos se edes auttaisi vähän.

Viikkoja menkoista 8+4 ja oviksesta kai vasta 8. Saakohan tähän mitään lääkettä, joka tehoaisi? Nyt ei houkuta tän olon kanssa eläminen seuraavien kuukausien ajan....

Onhan pahoinvointiin lääkkeitä. Mulle jo neuvola esitteli, kun se olo oli rv6-8 iha Älytön.

Ja nesteytykseen kannattaa mennä!

Täällä Ykättiin pitkästä aikaa. Mulla suihku on yks pahentava tekijä.

Mulla on tänää ollu super öklö olo! :hungover: Kotonakaan ei oo oikeen mitään tähän tilanteeseen sopivaa syötävää. Oltii vkl reissussa kotipaikkakunnalla ja jääkaappi tyhjä. Huomen ostan kaupasta sit kaikkee kaiken varalle. :rolleyes: Tänää 10+2.

Mulla on pahoinvointia edelleen, oksennan 1-3 kertaa päivässä. (esikoisesta oksensin lähes aina ku söin jotain)

Onko sulla Tasse pahoinvointirannekkeet? tai syötkö b6-vitamiinia? Varsinaiset pahoinvointilääkkeet ei kai tehoo raskauspahoinvointiin? Ja tosiaa nesteytys on sit vaihtoehto, jos ei oikeesti mikään pysy sisällä. :(
Joillainhan raskauspahoinvointi on niin pahaa, et tosiaan joutuu useamman kerran käymää nesteytyksessä ja se diagnosoidaan ihan hyperemeesiks. (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00170 )

Mulla oli yhdellä ystävällä just toi hyperemeesi. :sad001 Koko raskauden joutu olla saikulla, laihtui kymmenisen kiloa ja tipassa useasti. Aika karseeta. Sitä naista kyllä kunnioitan suuresti, on ollut varmasti ihan kamalaa. Kokis oli ainoo, mikä pysy sisällä.

mun yhellä mammakaverilla oli kans. :( ja sit tuli kauhee synnytys ja koliikkivauva. Häntä on kyllä koeteltu raskauden ja pikuvauva-ajan kanssa! Hän on kyllä sanonut, että ihan heti ei tee mieli toista edes yrittää...

Joo täälläkin on kyllä pahoinvointia edelleen. Onneksi ruoka pysyy sisällä eikä ole tarvinnut pönttöä mennä kattelemaan. Muutaman kerran ollut kyllä tosi lähellä. Kaikki sympatiat teille, joilla kuulostaa olevan tosi vaikeaa pahoinvointia. Vaikka itsekin välillä kiroan tätä huonoa oloa eikä mikään tunnu auttavan niin koen silti olevani tosi onnekas kun tiedän mitä se voi pahimmillaan olla :( Mulla ainakin ne rannekkeet ovat auttaneet viemään sen pahimman pois vaikkeivät huonoa oloa kokonaan poistakaan.

No huh, minkälaista pahoinvointia muutamilla on. :( Mulla vain iltapäivisin eikä yrjö tuu koskaan, mutta olo on öllö. Viime raskaudessa tätä kesti johki 17 viikolle asti. En usko, että öllö loppuis kovin aikaisin tälläkään kertaa.

Mulla pahoinvointi oli välillä jo lievempää, mutta nyt on tullut reilusti takapakkia. Eilen ja tänään ollut taas jatkuva huono olo ja tänään oksensin pitkästä aikaa. Saa nähdä milloin helpottaa. Viikkoja nyt viimeisimmän ultran mukaan 12+5.

Täälläkin edelleen pahoinvointia, nyt rv 12+2.AIvan päivittäin ei tarvi oksentaa, mutta pahoinvointia on päivittäin. Toisinaan herään jopa öisin pahoinvoinnin tunteeseen, siinäpä sitten ottaa oman aikansa taas saada nukuttua kun niin tarkkaan pitää tunnustella missä asennossa on parhain olla(joo tiedän että kuulostaa huvittavalta).

Mieki jo luulin, että pahin olisi jo ohi, mutta viime viikko on ollut kyllä tosi raskas.. Mikään ei maistu, kaikki närästää ja kaikesta tulee huonovointiseksi. Ja se pahentaa, jos jää päikkärit välistä. Yks yö jouduin lähtee hakee pienemmälle lapselle lääkettä, ja matkalla tuli niin huono olo, että jouduin istuun vessan lattialla miettimässä seuraavaa siirtoa. Oksua ei siltikään tullut..

Takaisin