Pahoinvointi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aa7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aa7

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka, kaikille helmikuulaisille!
Onko kenelläkään pahoinvointi äitynyt pahaksi. Minulla pari päivää pelkkää ällötystä. Yllättäen nyt on parempi kun kokeilin akuranneketta, jota neuvolasta suositeltiin. Pystyy ajattelemaankin normaalisti.

Vielä ei ole pahoinvointi tullut kuvotusta suuremmaksi. Odottelen jo kauhulla. Tsemppiä Aa7 pahoinvoinnin kanssa kamppailuun! <3

Täällä yksi jolla pahoinvointi melkoista...
Mitään ei pysty oikeen pysty syömään, kaikki tulee ulos... Mutta, sillä jaksaa eteenpäin kun tietää ettei tää kauaa kestä! ( toivottavasti)

Lisänä vielä kauhea päänsärky.... :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on ollut nyt pari päivää tosi ällö olo. Ruoka ei maistu ja kauhee nälkä. Kaikki haisee pahalle ja yökin kyllä mutta vielä ei ole oksennus tullut, tänään oli kyllä superlähellä (koiran raakaruoka teki vähän pahaa). Pelkään hirveesti oksentamista, se on niin kamalaa, toisaalta se vois auttaakin ehkä oloon. Esikoisesta en oksentanut vaikka huonosti voinkin. Viikkoja n. 6+1/6+6

yksi päivä oli pahoinvointia, ja silloin mietin että voikun ei olisi... ja nyt kun ei ole niin on "tyhjä" olo :D
Mutta tsemppiä pahoinvoinnin kanssa kamppaileville, nuo akurannekkeet on olleet monelle hyvä (olen siis kuullut) apu pahoinvointiin! Mehujää, vesimeloni tms muu raikas itselläni auttoi sen yhden illan aikana...

Täällä on pahoinvointi (tai enemmänkin kuvotus/etova olo) alkanut nostaa päätään parina viime päivänä (nyt n. rv 6+1). Toivottavasti pysyis tällä tasolla vaan, vielä kuitenkin pystyy syömään ihan hyvin ym. :P

Täällä oksennettu nyt parina aamuna. Tyttö-raukka istuu ja itkee vieressä kun ei ymmärrä mitä äiti tekee, kiipeilee selkään ja yrittää päästä kainaloon. Yritä siinä sitten jollain hauskalla äänellä hassutella että äiti tässä nyt oksentaa. :D Tää on onneks ollu vielä ihan piece of cake verrattuna edelliseen raskauteen.

Kirjottelinkin jo oireet ketjuun että täällä kanssa alkoi pahoinvointi. Samanlaista kuin joka raskaudessa eli alkaa heti kun silmät avaa ja joutuu nousta heti ylös sängystä ettei oksennus tule. Sitten jotain mehua litkin ja yritän jotain suuhuni saada. Toivottavasti ei tästä järkyttävästä kuvotuksesta oksenteluun ainakaan menisi. Kyllä huomaa että hajut on alkaneet kuvottaa entistä enemmän ja pienestä jo yökkii. Kaipa siellä ainakin kaikki kohdillaan kun olot on tällaiset.

Ja tosiaan, eka raskaus oli aivan järkyttävä pahoinvoinnin osalta. Pahoinvointia oli pitkin päivää ja aamulla oksensin monta kertaa, mikään ei pysynyt sisällä. Ja heti väsymyksen tullen tuli myös järkyttävä pahoinvointi. Eka raskaus oli aivan hirvee, nää muut nyt vielä on kestänytkin jos siihen vertaa. :D

Tänään iski ekaa kertaa oikein kunnon äklötys. Aamulla oli jo sellaista kevyttä kuvotusta, jota on tässä jatkunut jo jonkin aikaa, mutta siinä vähän ennen yhtätoista iski se "nyt tulee ykä" -olo. Siinä sitten nieleskellen raahustin yhteistyökumppanin luokse lounaspalaveriin. Nam.

Onneksi olin hyvissä ajoin, niin ehdin käydä vessassa ensin kakomassa ja sitten vähän siistiytymässä. Oikein kiva oli mennä sitten lounaalle edustamaan, kun mitään ei tehnyt mieli syödä muutenkaan ja lisäksi raflan suppeahkolla lounaslistalla lähes kaikissa ruoissa oli jotain, mitä ei suositusten mukaan tulisi syödä...

Mulla on sellanen olo kuin mua pidettäs nälässä jossain myrskyävällä merellä, hyi hiivatti. Ei mulla esikoisesta tällästä ollut, ja tätäkö kestää viikkokaupalla.. En tykkää. Enkä ole edes oksentanut kertaakaan vaikka yökkäillyt olenkin. Itku tulee kun miettii että jos tää menee kunnon oksentamiseksi, se on niin kauheeta. Miten esim Kolmenäiti olet pärjännyt lasten kanssa pahoinvoivana ja yrjöilevänä. Mun tarttis raahautua yläkertaan nukkumaan ja pestä hampaat ja laittaa pyykit kuivumaan matkalla, keräilen voimia nousta sohvalta..

Samsam, kasvissyöjänä on vaikea kans syödä tai kahvitella ulkona raskaana. Kasvisvaihtoehto on aina jotain tiskissä lojunutta mozzarellaa...

Anna K. : Mullakin on jatkuva nälkä ja jos ei saa jotain mahaan nälkää helpottamaan niin tulee ylös. Mulle tää tunne on pelkästään raskausaikana, koska normaalitilassa en kovin herkästi tunne nälkää ja jos tunnen niin alkuraskauden näläntunne on se kertaa tuhat. Se on järkkyä. Kyllä mä olen pahoinvoinnin kanssa selvinnyt niin että oon vaan antanut itselleni luvan istahtaa lasten kanssa sohvalle ja pistää piirretyt pyörimään, litkinyt mehua ja syönyt kuivaa hapankorppua ihan ensialkuun. Aamupäivällä 12 aikoihin alkaa vasta ruoka maistumaan, mutta sillonkin saattaa etoa niin että joutuu lopettamaan syömisen kesken kaiken ettei tuu sitten kaikki ulos. Kyllä sitä oksentaakin kerkeää aina välillä, mutta ei se kivaa ole. Tässä raskaudessa ei vielä ole oksennus tullut, jos sitten vaikka huomenna aamulla... Hyi. Ulkoilma kyllä auttaa kivasti ja pakkohan se on lasten kanssa ulkoilla vaikka olis kuinka kamala olo.

Nostan hattua kaikille, jotka raskausoireidensa kanssa taistelee. Minulla ensimmäinen raskaus ja tietenkin olen kuullut ystävien tarinoita, mutta nyt kunnioitan heita vielä enemmän. Pitää varmaan halata heita kun seuraavan kerran näkee!

taalla ei viela laatoiteta, valilla kun tulee nalka on sellainen vellova olo vatsassa muttei muuta, kuvotukseksi sita voisi pahimmillaan sanoa.

tosin rv 5 vasta joten kerinnee viela hyvin tulla.

Vuosikausia sitten intian reissuni jalkeen sain tuliaisen joka laatotti n vuoden paivat oisin kunnes rauhoittui joten oksentaminen on ihan tuttua huttua joten sita en sinallaan pelkaa, mietin vaan jos pahoinvointi tulee kovin voimakkaana ja elimiston kuivuminen lahinna mietityttaa, mutta sita ennattaa sitten paa kotoisasti vessanpontossa miettia kun sen aika on. :0

Tänään se sit tuli, oksennus, yyh. Mutta eipähän jäänyt tuntikausiksi vellomaan mahaan :D Ehkä pidättäminen ei olekaan paras tapa ;)

ma en edelleenkaan karsi pahoinvoinnista kop kop mutta kokeneena laatoittajana voin sanoa etta jos se yhtaan meinaa olla ujo oksu, kannattaa sita auttaa ulos vaikka sormin kun se olo todella helpottaa sen jalkeen, hetken piina vs tuntien kuvotus.

Työkaveri sanoi hyvin tuosta syömättömyyden pahoinvoinnista että nälän sietokyky on alentunut. Mun mielestä se kuvaa hyvin tämän hetkistä tilannetta kun tekee pahaa jos ei syö.

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

Oltiin eilen syomassa miehen synttareiden kunniaksi ja ruoka oli suolaista (en kayta suolaa, en lisaa sita mihinkaan ruokaan missaan muodossa kun juustot ja leikkeleet ja leipa on tanskassa niin suolaisia) mutta tuli eilen mieliteko syoda suolaista, tanaan ullatus ullatus turvottaa...
Herasin hehkean hedarin kanssa, nakojaan hankittu eiliselta kun oli aurinkoinen tuulinen keli ja pyorailin 20 km kotiin ja nakojaan olen laseista huolimatta siristellyt simmuja kun nyt on sellainen tylppa jomottava orastava hedari.
Jotta aamusta ei olisi liian ruusuinen tullut join tyhma apina mina ensimmaisen kupin kahvia tyhjaan vatsaan, kun paasin toihin vedin nektariinin ja smoothien helpottamaan pahinta vellontaa ja siina kavi mielessa etta tastako tama nyt sitten riemu ratkeaa :D
Ma syon muutenkin tosi saannollisesti, aamupala on yleensa pahkinoita ja hedelma kun olen tullut toihin
Lounas paljon kasviksia, proteiinia ja leipaa 2-3 palaa sen mukaan onko tulossa punttitreeni vai aerobinen
valipaloja syon 2 1 lounaan jalkeen ja 1 ennen treeneja, yleensa pahkinaa ja hedelmaa
tulen kotiin otan pienen valipalan iso lasi piimaa tmv ja sitten illallisen tekoon
illallinen ja jos on jaanyt valipaloja valista otan 2 palaa tummaa leipaa ennen nukkumaanmenoa mutta tuo on totta etta jos paasee tulemaan ns liian nalka on kuvotus seurana myos taalla vaikken pahoinvoinnista karsikaan

Takaisin