Päivän fiilis

Mulla on hyvä fiilis. Tuntuu kuin elämä olisi taas auennut eri tavalla monen viikon oksentelun ja väsymyksen jälkeen. Toki varmaan tuo lämmin sää myöskin nostattaa mielialaa.

Ihana kun moneen päivään ei ole ollut huono olo ja tarvinnut oksentaa (nyt kun taas hehkuttaa niin huomenna varmaan laatta lentää kunnolla :joyful:).
 
Mä en o oksentanut olleskaan, mut eilen 2v päätti kuorruttaa meän auton ihan uudella tavalla. Siis miten sitä tavaraa voiki olla joka kolossa, etenki hänen omassa istuimessa. Örks.

Muuten kaikki ok.
 
Väsynyt on päivän fiilis. Nuorin heräs oletttavasti jo viiden aikaa (kännystä oli yöllä loppunu akku ni en tarkkaa aikaa osaa sanoa). Esikoinen halus ruveta kattoo ohjelmaa, ja samal nousin itekii ylös, ja kappas kello oli vasta kuusi. Luulin et ois ollu vähintää seittemän, ku normaalisti kuopus herää aikasintaa kuudelta, mut nyt oli jo ikuisuudelta tuntuneen ajan ollu pystyssä ja kiusannu mua (repi hiuksia ja tökki mahaa). Nyt ku kuopus ois sit päikkäreillä, niin ois munkii ollu järkevä mennä, mut ei kun piti tehä taas kaikkee muuta :shy: Kuten tulla tänne foorumille :hilarious:
 
Ellikille tsemppiä! Toivottavasti saatte pian puhuttua asioita kuntoon. Inhottava tilanne tuollainen :/

Mulla tänään ihan hirveä morkkis tästä saikuttamisesta. Tänään joudun taas lääkäriin kolmatta kertaa, kun ei täältä sängyn pohjalta ylös pääse mitenkään tai heti alkaa raju oksentaminen. Mulla on semmonen työ etten oikeastaan edes voisi olla pois, kun esimiesasemassa työskentelen. Nyt sitten siellä asiat hiljalleen kertyy ja kohta on kaaos ellen pian pääse takaisin. Muutenkin aina olen mennyt töihin ellei ole oikeasti pää kainalossa ja aina saikutan vaan äärimmäisessä hädässä mahdollisimman vähän. Nyt jo useamman viikon ollut pois ja lisää saikkua joutuu hakea. Ihan hirveän huono omatunto, vaikka tiedostan etten siellä voisi mitenkään olla avuksi ja joutuisin tippaan siitä oksentelusta, mutta silti. Kai se jotenkin tulee jostain takaraivosta, että "tämä on itse aiheutettua" eikä mikään perus norovirus vahingossa tullut. Lääkäritkin ovat sanoneet, että tippaan joudun tuolla oksentelulla, jos liikkeessä joudun olla. Kotona sängyssä maatessa ei tarvitse oksentaa läheskään niin usein ja siksipä tipalta olen säästynyt. Paranispa olo vaan mahdollisimman pian, että pääsisi takaisin normaaliin elämään niin ei tarvis kärvistellä sängyssä kaikkia viikkoja :sad001 masentaa varmasti vielä entisestään tämä tekemättömyys, kun normaalisti kokoajan jotain touhuamassa. Huoh.

Täällä toinen jolla kamala morkkis ja tiedän että huomenna pakko taas mennä lääkäriin hakemaan lisää saikkua, ja ahdistaa ihan sairaasti jo valmiiksi se JA töihin soittaminen.. :sorry: Sama meininki ku sulla ollut, tippa vältetty sillä että makaan kotona sängyssä ja sohvalla.. Sun postauksesta on jo vähän aikaa, onko olo yhtään parantunu?
 
Päivän fiilis on kyllä niin väsynyt, ei energiaa yhtään. Vaikkakin pitkästä aikaa tuli nukuttua kunnolla ! Otin jopa päikkärit mikä ei ole mun tapaista yhtään.
Huono olo jatkuu. Ja koitan tässä kuunnella kroppaani onko tämä nyt raskauspahoinvoiintia jota on tässä ollut jo parisen kk vai alkava vatsatauti. Kuopus pari päivää oksenteli ja on vieläkin aika tööt. Nukkuu tuossa mun vieressä jo toista tuntia. Nyt on sitten lähinnä flunssaisen oloinen ja väsynyt hänkin.
Likka tulee pian kotiin isovanhemmiltaan, ja tässä sit odotellaan että koskahan se oksennus lentää sitten häneltäkin. Samassa hoitopaikassa kun kuitenkin ovat pojan kanssa ja sieltä tämä tauti rantautunut meille .:meh:
Ainut asia mikä päivää piristää on se että laskin että nt-ultraan on ENÄÄ 9 päivää ! :happy090
 
Täällä toinen jolla kamala morkkis ja tiedän että huomenna pakko taas mennä lääkäriin hakemaan lisää saikkua, ja ahdistaa ihan sairaasti jo valmiiksi se JA töihin soittaminen.. :sorry: Sama meininki ku sulla ollut, tippa vältetty sillä että makaan kotona sängyssä ja sohvalla.. Sun postauksesta on jo vähän aikaa, onko olo yhtään parantunu?

Mulla on nyt 11+1 menossa ja on olo parantunut nyt viime viikon aikana niin, ettei ole tarvinnut välttämättä oksentaa kuin kerran aamulla, mutta liikkua ei ole edelleenkään pystynyt kodin ulkopuolelle juurikaan ilman oksentamista. Tänään itseasiassa ensimmäistä kertaa pääsin ihan ulos asti liikenteeseen ilman pahaa oloa, mutta muutaman tunnin reippailun jälkeen tulikin yhtäkkiä huono olo ja meinasi taju lähteä, että ei vissiin liikaa passaa vielä touhuta. Paremmalta kuitenkin siis jo näyttää. 5 viikkoa minäki saikutin ja viimeiset saikkupäivät nyt menossa. Toivotaan, että tästä kuntoutuu vielä sen verran, ettei työmatkalla tuuperru.

Mutta se on oikeesti vaan yksinkertasesti pakko ottaa sitä saikkua tommosessa tilanteessa ja se vaatii aikansa, että nesteet palautuu elimistöön ja saa muutenki ravittua niin, että pysyy edes pystyssä. Mulla raju oksentaminen loppui jo tuossa yli viikko sitten, mutta edelleen hutera olo (kuten tämän päiväinen melkein pyörtyminen osoitti). Kyllä se morkkiskin siitä vähän laantuu, kun tiedät, ettet vaan ole kykeneväinen töihin ja se on sinun ja pienen parhaaksi makoilla kotona. Ennemmin kotona kuin sairaalassa tiputuksessa, mitään järkeä leikkiä omalla/lapsen terveydellä. Tsemppiä ja jaksamisia pahimmille viikoille, pidän peukkuja että pian sullakin helpottaa olo :) Pahoja päiviä ja takapakkiakin saattaa tulla, mutta kyllä se elämä sieltä vielä hymyilee, kun alkaa saada niitä parempia päiviä!
 
Mulla on nyt 11+1 menossa ja on olo parantunut nyt viime viikon aikana niin, ettei ole tarvinnut välttämättä oksentaa kuin kerran aamulla, mutta liikkua ei ole edelleenkään pystynyt kodin ulkopuolelle juurikaan ilman oksentamista. Tänään itseasiassa ensimmäistä kertaa pääsin ihan ulos asti liikenteeseen ilman pahaa oloa, mutta muutaman tunnin reippailun jälkeen tulikin yhtäkkiä huono olo ja meinasi taju lähteä, että ei vissiin liikaa passaa vielä touhuta. Paremmalta kuitenkin siis jo näyttää. 5 viikkoa minäki saikutin ja viimeiset saikkupäivät nyt menossa. Toivotaan, että tästä kuntoutuu vielä sen verran, ettei työmatkalla tuuperru.

Mutta se on oikeesti vaan yksinkertasesti pakko ottaa sitä saikkua tommosessa tilanteessa ja se vaatii aikansa, että nesteet palautuu elimistöön ja saa muutenki ravittua niin, että pysyy edes pystyssä. Mulla raju oksentaminen loppui jo tuossa yli viikko sitten, mutta edelleen hutera olo (kuten tämän päiväinen melkein pyörtyminen osoitti). Kyllä se morkkiskin siitä vähän laantuu, kun tiedät, ettet vaan ole kykeneväinen töihin ja se on sinun ja pienen parhaaksi makoilla kotona. Ennemmin kotona kuin sairaalassa tiputuksessa, mitään järkeä leikkiä omalla/lapsen terveydellä. Tsemppiä ja jaksamisia pahimmille viikoille, pidän peukkuja että pian sullakin helpottaa olo :) Pahoja päiviä ja takapakkiakin saattaa tulla, mutta kyllä se elämä sieltä vielä hymyilee, kun alkaa saada niitä parempia päiviä!

Mulla on menossa Rv 9+2. Välillä on sellasia ihan semi ok päiviä, ettei oksenna kertaakaan, esim tänään. *kop kop* Mutta veto ihan veks kun tuntuu ettei mitään saa syötyä eikä juotua kuitenkaan.. Ihan samalla tavalla käy mulle välillä, yritän mennä koiran kanssa ulos kun olis kiva saada välillä raitista ilmaa, sit saattaa yhtäkkiä tulla ihan karsee olo ja oksentaa jossain puskan juurella. :wtf:
Muutenkin se 20min koiralenkki on ihan jäätävä suoritus, vie niinku kaiken energian mitä on.
Joo niinhän se on vaan ajateltava ja pitää kuunnella omaa kroppaa. Mun työ on muutenki sellasta että saattaa olla sellasia vuoroja etten ehdi esim syömään. No senhän tietää mitä siitä sitte seuraa. Jos olis helpompi duuni niin ehkä jotenki pärjäiskin. Ahdistaa vaan tää kotona makaaminen, varsinki ku on tällasia ihania kesäpäiviä.. :oops:
 
Mulla on menossa Rv 9+2. Välillä on sellasia ihan semi ok päiviä, ettei oksenna kertaakaan, esim tänään. *kop kop* Mutta veto ihan veks kun tuntuu ettei mitään saa syötyä eikä juotua kuitenkaan.. Ihan samalla tavalla käy mulle välillä, yritän mennä koiran kanssa ulos kun olis kiva saada välillä raitista ilmaa, sit saattaa yhtäkkiä tulla ihan karsee olo ja oksentaa jossain puskan juurella. :wtf:
Muutenkin se 20min koiralenkki on ihan jäätävä suoritus, vie niinku kaiken energian mitä on.
Joo niinhän se on vaan ajateltava ja pitää kuunnella omaa kroppaa. Mun työ on muutenki sellasta että saattaa olla sellasia vuoroja etten ehdi esim syömään. No senhän tietää mitä siitä sitte seuraa. Jos olis helpompi duuni niin ehkä jotenki pärjäiskin. Ahdistaa vaan tää kotona makaaminen, varsinki ku on tällasia ihania kesäpäiviä.. :oops:


Voi että tiedän niiiiin tuon fiiliksen. Ite jouduin suosiolla jättämään koiranki ulkoilutukset miehelle. Yritin pari kertaa käydä mukana lyhyemmällä lenkillä, mutta se päätty aina siihen, kun jouduin oksentamaan kans jonneki puskaan. Ei se oikeesti auta mennä, kun oman jaksamisen mukaan ja muistaa, että elimistölle kestää aikansa palautua siitä oksentelusta.

Kotona vaan lepoa nyt :) Palaat sitten töihin, kun olot sen sallii. Muaki ahisti tuo kotona makaaminen ja Netflixistä tuli kaikenmaailman sarjatki katsottua, että sai ajan kulumaan. Tännekki kirjoittelu helpotti, kun sai purkaa fiiliksiä. Kurjaahan se on vaan olla ja makoilla. Jos löytyy partsi/terassi niin laita sinne joku hyvä istuma/makoilupaikka ja lueskele vaikka jotain niin saat vähän edes olla ulkona!
 
Oksentelu alkaa jo helpottaa! Rv 11+3 mutta väsymys on järkyttävä. Ei meinaa jaksaa seistä. Esikoinen kaipaa näin viikonloppusin kokoajan seuraa, onneks on ollut lämmin nii ollaan oltu ulkona ja siellä hän jaksaa touhuta yksinkin niin saan vaan istuu. Sisällä joutuu kyllä laittaa telkkarii usein esikoiselle, että saan nukuttuu päikkärit.
 
Mites aurinko ja raskaus? :grin
Mä en oo vaaleimmasta päästä enkä yleensä suomen kesässä kovin herkästi pala. Tänää ku lähettii leikkipuistoon rasvasin sk30 rasvalla rinnan, hartiat ja naaman. Selästä osin avonainen toppi ja en saanut selkää rasvattua.

Nyt ku menin suihkuun niin huomasin et yläselkä ihan punanen! Samoin käsivarsissa mukavat punaset rajat ja muutama läikkä.

Onks nyt jotenki herkempi auringolle vai häh? Emmä yleensä pala tällee +20 asteessa:eek:
Alkaa mietityttää mitä mulle käy heinäkuussa Kreikassa:grin siellä aion kyllä suosiolla käyttää sk50!
 
Auringonotosta.
Mä oon aina rakastanu ottaa aurinkoa, suomessa en koskaan käytä suojakertoimia, ulkomailla usein alottelen nrolla 15. Enkä pala. Ja tiedät ettei pelkästään sen takia niitä rasvoja käytetä.
Mutta.
Kun tulin eka kerran raskaaksi niin en kestäny yhtään olla edes kevätauringossa, iho meni ihan oudoksi. Eikä mua enää ees kiinnosta ottaa aurinkoa, olla kuumassa yms.
Jotenki mulla ainaki koko homma muuttu.
 
Jotku saattaa olla herkempiä raskaana. Ite makasin koko viime kesän baadenbaadenilla maha pystyssä. Rasvaa laitoin varuiksi vaikken normaalisti käytä. Kätilöt kyseli että oonko ollu etelässä. :D
 
Päivän fiilis heti näin aamutuimaan; vituttaa! Pissaan kohta alleni, en jaksa hereillä pidättää kolmea tuntia pissaa. Eikä yhtään auta tähän oloon, että mies pyörii vieressä ja hytkyttää sänkyä.
 
Aika toiveikas olo, että pääsen tosta auton räyskästä eroon! Meillä on siis tosi kiva ja tehokas farmari auto kahden muun auton lisäksi. Nää kaks muuta on tosi tilavia jenkkiautoja mutta harrastuksena vaan, joista toinen on kesä- ja toinen talvikäyttöön. Niillä ei siis läpi suomen ajella varautumatta tonnilla polttoaineisiin ja varaosiin :D Toi farkku on siis käyttöauto, mutta se on ihan saakelin pieni! Kun tytön kaukalo on apukuskin penkin takana nii apukuskin penkki on vedettävä eteenpäin ja siinä on tosi nihkeetä istua esim se 400km mitä matkustellaan mm. mun äidin luo. Takapenkillä siis kaukalo ja mäyräkoira ja paljoo muuta sinne sit mahdukaa. Peräluukkuun rattaiden lisäks mahtuu hätinä hoitolaukku plus se mitä vaunukoppaan on tungettu. Eihän me siihen mahduta uuden tulokkaan ja tuplarattaiden myötä :D
Nyt on löydetty muutama auto ja to tai pe olis tarkotus käydä kattoo ja koeajaa josko joku niistä tulis kotiin :)
 
Meillä aamu alkoi esikoisen oksentelulla, kuopus jo taudin sairasti.
Tämä päivä onkin mennyt siis neitiä hoitaessa ja poijjallekin pitäny yrittää pitää seuraa.
Onneksi olo on tällä hetkellä ihan ok joten yrjöjen siivoaminen on ollut suht helppoa muutamaa kyökkimistä lukuunottamatta.
Viime yön nukuin huonosti ja sen kyllä huomaa kun pinna on kireällä pojan kanssa joka osaa koetella mua :D
Rintoja särkee pirusti enkä ole pitkään aikaan voinut käyttää muutakuin urheiluliivejä. :joyful:
Mies lupasi tulla suoraan töistä kotiin vaikka sillä ois ollu jotain hommia.
Mun on pakko päästä hetkeksi kotoa pois kun oon monta päivää ollut vain kotona.
Ajattelin jos pojan kanssa käytäis pesettämäs auto, se on hänen mielestä melkoisen jännää puuhaa :wink
 
Karsee olo. Hetkeksi aina helpottaa jos saan jotain syötyä mutta pääasiassa oksettaa koko aika ja huimaa. Kai tää joskus loppuu. Ei kyllä esikoisesta ollut läheskään näin pahoja oloja..
 
Väsyttää.. viimeyön unisaldo 2h pätkissä. Tyttö on kipeenä sekä 6pv työputki takana ,vielä yksi ilta edessä sitten yx vp...
 
Takaisin
Top