Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ellikille tsemppiä! Toivottavasti saatte pian puhuttua asioita kuntoon. Inhottava tilanne tuollainen :/
Mulla tänään ihan hirveä morkkis tästä saikuttamisesta. Tänään joudun taas lääkäriin kolmatta kertaa, kun ei täältä sängyn pohjalta ylös pääse mitenkään tai heti alkaa raju oksentaminen. Mulla on semmonen työ etten oikeastaan edes voisi olla pois, kun esimiesasemassa työskentelen. Nyt sitten siellä asiat hiljalleen kertyy ja kohta on kaaos ellen pian pääse takaisin. Muutenkin aina olen mennyt töihin ellei ole oikeasti pää kainalossa ja aina saikutan vaan äärimmäisessä hädässä mahdollisimman vähän. Nyt jo useamman viikon ollut pois ja lisää saikkua joutuu hakea. Ihan hirveän huono omatunto, vaikka tiedostan etten siellä voisi mitenkään olla avuksi ja joutuisin tippaan siitä oksentelusta, mutta silti. Kai se jotenkin tulee jostain takaraivosta, että "tämä on itse aiheutettua" eikä mikään perus norovirus vahingossa tullut. Lääkäritkin ovat sanoneet, että tippaan joudun tuolla oksentelulla, jos liikkeessä joudun olla. Kotona sängyssä maatessa ei tarvitse oksentaa läheskään niin usein ja siksipä tipalta olen säästynyt. Paranispa olo vaan mahdollisimman pian, että pääsisi takaisin normaaliin elämään niin ei tarvis kärvistellä sängyssä kaikkia viikkoja masentaa varmasti vielä entisestään tämä tekemättömyys, kun normaalisti kokoajan jotain touhuamassa. Huoh.
Täällä toinen jolla kamala morkkis ja tiedän että huomenna pakko taas mennä lääkäriin hakemaan lisää saikkua, ja ahdistaa ihan sairaasti jo valmiiksi se JA töihin soittaminen.. Sama meininki ku sulla ollut, tippa vältetty sillä että makaan kotona sängyssä ja sohvalla.. Sun postauksesta on jo vähän aikaa, onko olo yhtään parantunu?
Mulla on nyt 11+1 menossa ja on olo parantunut nyt viime viikon aikana niin, ettei ole tarvinnut välttämättä oksentaa kuin kerran aamulla, mutta liikkua ei ole edelleenkään pystynyt kodin ulkopuolelle juurikaan ilman oksentamista. Tänään itseasiassa ensimmäistä kertaa pääsin ihan ulos asti liikenteeseen ilman pahaa oloa, mutta muutaman tunnin reippailun jälkeen tulikin yhtäkkiä huono olo ja meinasi taju lähteä, että ei vissiin liikaa passaa vielä touhuta. Paremmalta kuitenkin siis jo näyttää. 5 viikkoa minäki saikutin ja viimeiset saikkupäivät nyt menossa. Toivotaan, että tästä kuntoutuu vielä sen verran, ettei työmatkalla tuuperru.
Mutta se on oikeesti vaan yksinkertasesti pakko ottaa sitä saikkua tommosessa tilanteessa ja se vaatii aikansa, että nesteet palautuu elimistöön ja saa muutenki ravittua niin, että pysyy edes pystyssä. Mulla raju oksentaminen loppui jo tuossa yli viikko sitten, mutta edelleen hutera olo (kuten tämän päiväinen melkein pyörtyminen osoitti). Kyllä se morkkiskin siitä vähän laantuu, kun tiedät, ettet vaan ole kykeneväinen töihin ja se on sinun ja pienen parhaaksi makoilla kotona. Ennemmin kotona kuin sairaalassa tiputuksessa, mitään järkeä leikkiä omalla/lapsen terveydellä. Tsemppiä ja jaksamisia pahimmille viikoille, pidän peukkuja että pian sullakin helpottaa olo :) Pahoja päiviä ja takapakkiakin saattaa tulla, mutta kyllä se elämä sieltä vielä hymyilee, kun alkaa saada niitä parempia päiviä!
Mulla on menossa Rv 9+2. Välillä on sellasia ihan semi ok päiviä, ettei oksenna kertaakaan, esim tänään. *kop kop* Mutta veto ihan veks kun tuntuu ettei mitään saa syötyä eikä juotua kuitenkaan.. Ihan samalla tavalla käy mulle välillä, yritän mennä koiran kanssa ulos kun olis kiva saada välillä raitista ilmaa, sit saattaa yhtäkkiä tulla ihan karsee olo ja oksentaa jossain puskan juurella.
Muutenkin se 20min koiralenkki on ihan jäätävä suoritus, vie niinku kaiken energian mitä on.
Joo niinhän se on vaan ajateltava ja pitää kuunnella omaa kroppaa. Mun työ on muutenki sellasta että saattaa olla sellasia vuoroja etten ehdi esim syömään. No senhän tietää mitä siitä sitte seuraa. Jos olis helpompi duuni niin ehkä jotenki pärjäiskin. Ahdistaa vaan tää kotona makaaminen, varsinki ku on tällasia ihania kesäpäiviä..