Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vituttaa ja väsyttää!! Mä oon kyllä menettäny kaiken toivon että tulis itekseen.. :mad: Parempi vaan odotella sinne 2.1 ni pääsee taas kokemaan sen niin ihanan käynnistyksen..

Täällä ollaan ottamassa vauvan sydänkäyrää. Viime yö meni jo kipeiden supistusten kanssa, tänä aamuna tuli veristä limaa (limatulppa?).
Nyt siis yliaikakontrollissa, mutta ymmärsin että saan huomiselle käynnistysajan jollei nyt lähde käyntiin itekseen.. auki oon 1,5cm ja muutenkin paikat ja vauva valmiina synnytykseen. Huomenna 42+0.

Yks asia miksi helpotti suunnattomasti on se että painoarvio on vaan n 3,7kg !! Ja 36+1 ultran painoarvio oli 3,4kg.. toivon hartaasti että tämä 3,7kg tällä hetkellä olisi oikein !! Mutta pitkää tyyppiä kaikki ennustaa.

Me ollaan edelleen vauvateholla, nyt viidettä päivää. Positiivisia asioita kuitenkin tapahtuu, sokeri-infuusio saatiin purettua sekä sinivalohoito lopetettua. Nyt vaan odotellaan ja harjoitellaan syömistä, jotta nenä-mahaletkun saisi pois ja alkaisi ruoka pysyä sisällä puklaamisen sijasta. Aika kuluu hitaasti ja huoli on kova, tuntuu että en oo nukkunut silmäystäkään viikkoon. Siitä se ikuinen huolehtiminen ja hermoilu sitten alkoi! Ihmeellisiä nuo äidinvaistot. Pikkuprinssillä ikää tänään vajaa 5 vuorokautta.

Hmmm, saakohan joku meistä 6.12 vauvan:) itse en kyllä usko saavani, jos edes jouluks sais:)
Ei vaikuta siltä, että ainakaan meidän pikkuisella olisi vielä mitään kiirettä ulos. Olisihan se helposti muistettava syntymäpäivä :grin Meillä saattaisi todennäköisempi olla jouluaatto, kun LA on 22.12. Mutta mistäs sitä tietää, vaikka päättäisikin syntyä jo ensi yönä ilman ennakkovaroitusta :p

Hmmm, saakohan joku meistä 6.12 vauvan:) itse en kyllä usko saavani, jos edes jouluks sais:)

Mun äiti on ihan varma, että tää syntyy 6.12. Oli kuulemma nähnyt siitä jo jonkun enneunenkin. :D mutta tuskimpa vaan, kun silloin vasta rv36+6 eikä mitään merkkejä, että vielä tulis pitkään aikaan. :)

Tänne on isoisoisä, isotäti, kaverit ja isä tilannut 6.12. Synnytyksen, ite oisin valmis lähtemään vaikka tänä iltana :happy:
Jos nyt sattuis keskiviikkona tulemaan niin se ois 39+4, eli mahdollista mutta itse epäilen että tilauksista huolimatta niin huomenna klo 23-23.59 tai torstaina 00.01-> syntyy :grin

Uskon että jollekin kyllä tulee 6.12. Itseäni en pidä todennäköisenä kun ei vielä edes täysaikainen silloin, mutta eihän sitä tiedä. :)

Täällä mies on haaveillu, että lapsen syntymäpäiväks tulis toi 6.12. ja oishan se kauheen hauska päivämäärä! Ittelle on jääny miehen haaveilujen takia sellanen olo, että lapsi syntyy joko just 6. päivä tai menee vähintään viikolla eteenpäin :hilarious:

Ootteko te muut miettiny, miten Haukio jaksaa suoriutua linnanjuhlista?

Mulle se 6.12 on mahdollinen.. huomenna aamulla (5.12) käynnistys klo 9 jollei ny synny ennen sitä. Ja käynnistyshän saattaa kestää....
Mut nyt on kyl ni paljo ja kipeitä supistuksia et en tiä meneekö ees huomiselle..

Mulla on tullut tänään verensekaista vaaleanpunaista vuotoa. Joko limatulppaa tai lapsivettä, jatkan havainnointia. :D Huomenna iltasella kun lähtis kunnolla käyntiin niin olis hyvät mahkut Suomi100 -vauvalle! Tänään 40+4. Mun puolesta kyllä sais tulla jo huomenna kunhan vaan tulis jo ulooooos! :confused:

Mulla kans eilen illalla kun istuskelin sängyssä niin pisteli kohdunsuulle ikävästi ja vessassa käydessä tuli vaaleanpunaista limaa ja tänään 2kertaa vähän vaaleanpunaista. Taitaa olla limatulppaa. Viikon ku kestäis vielä niin pääsis täysiaikaisensi :happy:

Voi olla Haukiolla aikamoinen seisoskelu”tuokio”! Väsyy itellä selkä ja jalat alkaa särkeen pelkästä ajatuksesta :hungover: toiv ny joku penkki on siellä varuiks että sais edes hetkittäin istahtaa, luulis ihmisten ymmärtävän!

Jee neuvolassa käyty ja pikkuisen paino on jo enemmän kuin syntyessään! :happy: Vielä mennään viikko samalla ruokintarumballa ja paljossa ihokontaktissa, jotta maito alkaa mulla nousemaan kunnolla. Mutta jos alkaa näyttää siltä, että vauva on tyytyväinen jo rintaan, eli että maito riittäisi imettäen, lisämaidosta ja pumppailusta voidaan luopua aiemminkin. :happy: Rinnoista ainakin tänään on imettäessä herunut eilistä enemmän maitoa kerääjään, mikä on hyvä merkki maidonnousun kannalta. Mutta siis hyvä fiilis meidän pikkuisen painon puolesta! Ensi viikolla uusi painokontrolli neuvola.

Muuten sitten olo on kuin jyrän alle jääneellä. Väsyttää ihan törkeästi! :hilarious:

Meillä olis 40+2 itsenäisyyspäivänä. Olis kyl hienoa jos syntyis sillon. Jotenkin en kyllä jaksa uskoa että niin tapahtuis..olo että mennään yli ja paljon :arghh: mitään ei tapahdu!!

Mulla on tavoite huomiselle ja sukukin siihen tilaillu saa nähdä huomenna ois 39+4 :) Tänään illalla alan ottaa ässiä käyttöön ;)

Ite käytän häikäilemättä miesparkaa hyväksi yhen ässän verukkeella. :D

Minä oon kahta ässää kovasti kokeillut, kolmatta miehen harmiksi en, koska siitä on erotiikka melko kaukana kun selkäranka rutisee ja paukkuu ja lonkat loksuu, ei oo kivaa :shifty:

Täällä kans olis tarkoitus ottaa se kolmas s käyttöön, viimeksi kesällä tullut kokeiltua ja tuli sellaisia supistuksia, että ei olla sen jälkeen uskallettu hommailla mitään. Eilenkin yritin jos mies olis innostunut, mutta ei halunnut ottaa riskiä että syntyy ennen itsenäisyyspäivää. :-D Siivoukset ja saunomiset on jo testattu. Mutta mulla on jotenkin vaan tunne, että saan kattoa itsenäisyyspäivän vastaanottoa kotisohvalta... Tänään olis 40+3 ja toivottavasti viimeinen neuvola.

Miten teillä miehet pitää isyyslomaa? Meillä pidetään se täysi 18 päivää jotka saa olla äidin kans samaan aikaan, ja jää heti kun vauva syntyy. Joulukuussa on siitä hyvä aika syntyä, että iskä saa vielä ekstralomapäiviä joulun pyhien muodossa, ekan lapsen kans oli sama juttu meillä :wink

Takaisin