Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Älkääpäs nyt.. Saattaahan se vielä tulla tän pvn aikana ;) Onneks ei itellä vielä mitään oireita synnytykseen. Vielä pitäs viis pv ootella täysaikaisuuteen ja sit sais mun puolesta tulla milloin vaan, vaikka pieni tyttö onkin. :) Mun tuurilla se on sit se jouluaatto, mikä ei ois niin hehkee päivä olla synnärillä kun tämä itsenäisyyspäivä olisi ollut :D Mutta pääasia, että tulee kun on valmis ja voisi hyvin synnytyksen jälkeenkin.

Lähenpänä laskettua mä odottelenkin vasta tämän tulevan :) esikoisen synnytys alkoi laskettuna. Jos menee nyt yli lasketun, minkäs sille mahtaa. Eipä ole minun käsissäni.

Meillä mies pitää 3 viikkoa isyyslomaa, luultavasti heti vauvan syntymästä. Loput varmaan syksyllä. Mies kyllä pitää osan vanhempainvapaasta myös, mun on tarkoitus mennä kesällä töihin

Lähenpänä laskettua mä odottelenkin vasta tämän tulevan :) esikoisen synnytys alkoi laskettuna. Jos menee nyt yli lasketun, minkäs sille mahtaa. Eipä ole minun käsissäni.

Meillä mies pitää 3 viikkoa isyyslomaa, luultavasti heti vauvan syntymästä. Loput varmaan syksyllä. Mies kyllä pitää osan vanhempainvapaasta myös, mun on tarkoitus mennä kesällä töihin
.

Mä myös menen jo kesällä töihin, tehään läpsystä vaihto ja vaimo jää syksyksi kotiin :).

Meillä mies piti nyt 2 viikkoa isyyslomaa ja pitää sitte joskus keväällä vielä sen yhen viikon.

Mä palaan toukokuussa hetkeksi töihin ja jään sitten kesälomalle, jolloin mies on vanhempainvapaalla.

Siitä ois sitten suunnitelmissa, että elokuussa mä jatkan vanhempainvapaalla ja hoitovapaalla vielä ens joulun tienoille. Sen jälkeen mies jäänee vielä hetkeksi kotiin ensin isyysvapaalle ja sitten hoitovapaalle.

Esikoisesta mä olin ensin vuoden kotona ja mies sitten toisen, mutta nyt varmaan pikkuveli menee hoitoon himpun aikaisemmin.

.

Mä myös menen jo kesällä töihin, tehään läpsystä vaihto ja vaimo jää syksyksi kotiin :).

Mä en tiedä vielä, kuinka pitkän ajan olen töissä (varmaan 2-6kk, riippuu millainen tarve on ja millaisen sopimuksen saan). Menin töihin puoleksi vuodeksi kun esikoinen oli 6kk ja toimi hyvin :)

Päivän fiilis :smiley-angelic008 Yö meni kituen menkkajomoja ja supistuksia, tänään kannettu puita, vettä, tiiliä ja onko mitään merkkiä ulos tulosta?? No eipä ole :banghead: toosaa vaan painaa ja vihloo, no ai kun kiva sanon minä :arghh: siispä häntä ylös ja kohti huomista kaikkien vaivojen kera.

Tsemppiä ellikki:) btw, oli muuten hyvin leikattu Jennin mekko eilen, ei paljon vauvavatta pömpöttänyt:) en enää muista edes millaista tää oli pari kk sitten:)

Synnytys ei oo edennyt yhtään yön aikana ja nyt tuntiin en oo tuntenu yhtään supistusta :( Aamuvuoro kun tulee töihin tietää miten edetään.

Tsemppiä Ellikki85!

Mä olin tosi pettynyt Haukion pukuun.
Must se oli tosi ruma kaapu ja olis se masu saanut edes vähän näkyä sieltä. Miä ainaki odotin hirveesti sitä pientä masua edes ;/

Tsemppiä Ellikille! Mulla nyt menossa 38+5 jaei itseasiassa vielä edes pänni yhtään! Saahan tuo jo syntyä, mutta ei tässä oo vielä mikään hätä. Lääkärit ja terkkarit veikkaili alunperin, että voi tulla vähän ennenaikasena tai ainakin ajoissa, niin tää tuntuu melkein saavutukselta :). Aattelisin, että se lasketun ajan tienoo on se paras aika lapselle kuitenkin syntyä, niin hyvä näin. Eli hyvillä fiiliksillä vielä, vaikka Sintti ei vielä suostukaan tulemaan ulos.

Aamu aloitettu taas kovasti ittuutuneena! Laittelin puhelinta päälle ja sinnehän lähti taas kilahtelemaan viestiä viestin perään.
Äitini viikonloppuna aloitti joko joko viestittelyn, siskoni tuli hyvänä kakkosena itsenäisyyspäivänä ja nyt mummonikin kyseli olenko vielä kokonainen.
Oikein tunnutaan kyttäävän koska olen online. Ja jos en vastaa niin oletetaan heti, että olen synnyttämässä. KUINKA ÄRSYTTÄÄÄ!!!!
Nyt sitten siskoni oli laitellut viestiä onko kaikki kunnossa kun ei kuulu uutisia.

Tähän asti olen jättänyt vastaamatta, mutta nyt palo käämi. Kyllä meiltä ilmoitetaan, kun on jotain ilmoitettavaa! Mikä se pistää olettamaan, etteikö ilmoitettaisi?

Heh, mulle kans äiti laittoi viestiä keskiviikkona että joko oon synnyttänyt/synnyttämässä kun ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan... toisin sanoen en ole 5päivään soittanut hälle :D mulla kuitenkin laskettuun aikaankin vielä 3,5viikkoa ja sen verran pitäisi tuntea meikäläinen että jos jotain tapahtuu niin sitten kyllä ilmoitankin :D

Mulla on päinvastainen kokemus.. Unohtui puhelin kyläpaikkaan tiistai-iltana, ja mietin jo kuinka kohta alkaa ovesta lappamaan mummoa ja exää huolissaan ku en vastaa, luuriki oli automaattisesti äänettömällä yön. Aamulla menin hakemaan puhelimen niin eipä ollu kukaan kaivannu.. Lasten isä oli vasta laittanu viestin että tulee hakemaan esikoisen, mutta ei hänkään ollu huomannu ajatella esim watsappin last seen ajasta mitään. Eli 12 tuntia oisin saanu virua täällä henkitoreissani jos ois jotain käyny :sour:

Mulla on ny eka oikeesti huono päivä koko raskauden aikana. Onneks tuuppasin miehen eilen kavereiden kans pienelle metästysreissulle ni saan rauhassa muhia täällä itsesäälissäni. Alan oleen aika loppu näitä kipuja, lantioo särkee ties monettako yötä ja panadol ei auta enää. Hitto ku sais ees nukuttua ni tätä jatkuvaa kipua kestäis vähän paremmin. :sad010
Aiemmin panadoli viä jotenki autto ja sain tosiaan ottaa vielä panacodia satunnaisesti lisäks mut nyt tarvi enää sitäkään ottaa ku alkaa la oleen niin lähellä.

IMG_5551.JPG Täällä sitä pötkötellään sinivalossa. Oli arvattavissa, kun esikoinenkin oli keltainen. Tämä alta pois ja kotiin koko perheen kera toivottavasti mahdollisimman pian <3 Tosi tiukkaa tehnyt tällä mammalla olla 2-vuotiaasta esikoisesta erossa nämä pari päivää, vaikka toki on käynyt meitä katsomassakin pari kertaa:sad001

Muokattu viimeksi:
Onko toi bilirubiinien nousu/keltasuus yleisempää talvella syntyneillä? En muista että esikoisen (heinäkuu -16) ois juuri kukaa ollu. Tosin en ollu salasella puolella ollenkaa silloin.

View attachment 63225 Täällä sitä pötkötellään sinivalossa. Oli arvattavissa, kun esikoinenkin oli keltainen. Tämä alta pois ja kotiin koko perheen kera toivottavasti mahdollisimman pian <3 Tosi tiukkaa tehnyt tällä mammalla olla 2-vuotiaasta esikoisesta erossa nämä pari päivää, vaikka toki on käynyt meitä katsomassakin pari kertaa:sad001

Tsemppii <3 me oltiin myös 4pvä ikäsenä ja meillä myös mies ollut 4pvä ikäsenä sinivalohoidossa, sillon oli viel kaapit. Nykyää ihana ku valopatja ja pystyy imettääkki ja ottaa ihokontaktii sen kanssa :)

Takaisin