Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä on ainakin kerrottu että on aivan normaalia ja odotettavaakin että vauvan paino laskee alkuun syntymän jälkeen, ettei sitä pidä säikähtää :) tietty jos hurjia määriä laskee ja varmaan ne ammattilaisetkii osaa arvioida sairaalassa mikä on normaalia ja mikä ei... tuli vaan mieleen kun just oli perhevalmennuksessa puhetta asiasta :)

Noniii jes! Täähän täst viel puuttuki, kohtutulehdus -.- :'(

Hetken mä sitä epäilin, iha vaa vuodon hajusta et onko normaali vai ei. Ei oo vatsakipuha eikä kuumetta. Nyt sit antibiootti kuurille. Lääkäri anto luvan et saa imettää ja suositteli maitohappobaktereita sekä mulle että vauvalle. Nyt sit toivotaa ettei sen suurempii maha ongelmii vauvalle tuu :(

Hetken mä sitä epäilin, iha vaa vuodon hajusta et onko normaali vai ei. Ei oo vatsakipuha eikä kuumetta. Nyt sit antibiootti kuurille. Lääkäri anto luvan et saa imettää ja suositteli maitohappobaktereita sekä mulle että vauvalle. Nyt sit toivotaa ettei sen suurempii maha ongelmii vauvalle tuu :(

Voi kurjuus... :( hyvä kuitenkin, että huomasit ajoissa ja sait lääkkeet ennenku meni pahemmaksi. :)

Oivoi:( ei oo ollu helpoin alkutaival:( mut koht kaikki inhat jutut onki sit jo koetta, ni ei oo ku tie ylös päin:)

Joo en halunu jäädä arpoo viikonlopun yli tai lähtee päivystykseen. Ja nyt tuntuu vähä alavatsa kipua, ehkä ku lääkäri viel kunnolla paineli mahaa. Oli muute hauska ku oli terveyskeskuksessa lääkärinä sama ku neuvolassa :) äske pisti viestii et tulehdusarvot hieman koholla, mutta syön silti tän kuurin. Ja toivotaa ettei oireet pahene ja auttaa antibiootit.

Vähä kyl huolettaa noi antibiootit kefexin ja flagyl. Flagylis lukee ettei sais imettää mut lääkäri ja apteekista sanottiin, että kyllä voi. On vaa laitettu kielto, koska imettäjillä ei voi tehdä kokeita, niin luotetaan vaan kokemuksiin.

Onko kellään ollu kohtutulehdusta ja antibiootteja ja samalla imettänyt?

Joo en halunu jäädä arpoo viikonlopun yli tai lähtee päivystykseen. Ja nyt tuntuu vähä alavatsa kipua, ehkä ku lääkäri viel kunnolla paineli mahaa. Oli muute hauska ku oli terveyskeskuksessa lääkärinä sama ku neuvolassa :) äske pisti viestii et tulehdusarvot hieman koholla, mutta syön silti tän kuurin. Ja toivotaa ettei oireet pahene ja auttaa antibiootit.

Vähä kyl huolettaa noi antibiootit kefexin ja flagyl. Flagylis lukee ettei sais imettää mut lääkäri ja apteekista sanottiin, että kyllä voi. On vaa laitettu kielto, koska imettäjillä ei voi tehdä kokeita, niin luotetaan vaan kokemuksiin.

Onko kellään ollu kohtutulehdusta ja antibiootteja ja samalla imettänyt?

Mulla oli viimeksi. Syö maitohappoja ettei vauvan masu tuu kipeex.

Kohtutulehdusta ei ole ollut, mutta viimeksi oli kaksi rajua rintatulehdusta. Crp oli niin kova ettei pikalaite sitä pystynyt lukemaan, joten jouduin heti tippaan molemmilla kerroilla tosi vahvalla ab-kirjolla. Muutaman tiputuksen jälkeen söin vielä viikon kuurin kefeksiniä molemmilla kerroilla. Synnytyksestä oli vielä silloin niin vähän aikaa, että pelkäsivat leviävän kohtutulehdukseksi kun arvot oli niin kovat, mut sen suuntasia oireita ei ollut lainkaan. Oma bakteerikanta meni todella sekaisin, mut ei onneksi vaikuttanut juurikaan vauvaan.

Kohtutulehdusta ei ole ollut, mutta viimeksi oli kaksi rajua rintatulehdusta. Crp oli niin kova ettei pikalaite sitä pystynyt lukemaan, joten jouduin heti tippaan molemmilla kerroilla tosi vahvalla ab-kirjolla. Muutaman tiputuksen jälkeen söin vielä viikon kuurin kefeksiniä molemmilla kerroilla. Synnytyksestä oli vielä silloin niin vähän aikaa, että pelkäsivat leviävän kohtutulehdukseksi kun arvot oli niin kovat, mut sen suuntasia oireita ei ollut lainkaan. Oma bakteerikanta meni todella sekaisin, mut ei onneksi vaikuttanut juurikaan vauvaan.

Ai kauhee! Inhottavaa :( toivon et tää viikko nyt menis suht kivuttomasti ohi :/

Meidän vauva on melkein kahden vuorokauden ikäinen, tsemppaa tosi hienosti täällä vauvateholla, ei puklauttele enää juurikaan ja nenämahaletkukin saatiin menemään nenän - eikä suun - kautta. Jaksaa hetkittäin imeä rintaa mutta eiköhän sekin asia korjaannu paremmaksi ajan myötä. Myös sokerit ovat alkaneet pysyä kun sokeritipassa ollut. Pääsääntöisesti kaikki siis hyvin <3

Oon niin kyllästynyt tähän raskaana oloon ja etenkin tähän unettomuuteen mikä vaivaa. Joko valvon 03.30 asti tai sit nukahdan ajoissa ja herään 02.30-03.30 ja sen jälkeen valvon 06-09 asti. Esikko herää siinä 10-11 ja pitäis jaksaa hänen kaa touhuta päivät kun mies on töissä. Ja joka paikkaa koskee eniten alavatsaa/nivusia ja sit alaselkää jomottaa. Ulos ei oikein pääse tai pidemmälle kävellä kun heti alkaa pistää alavatsaan ja oikeelle kylkeen. Tänään 39+0 eikä mitään merkkejä että ois tulossa.

Juupa juu. Päivän fiilis. Onnistuin yöllä venäyttämään lonkkani kylkeä kääntäessä. Kävellessä tuntuu tosi kivasti. Onneksi tällä hetkellä ei alapäähän koske kävellessä mutta kyllä sekin vielä tälle päivää alkaa...

Meillä oli eilen vieraita johonkin yli 12 saakka ja kyllä sen jälkeen nukutti kun heräsin vasta 11. Eli jotain 10h tuli nukuttua ♡ häpyluu/alapää oli tosi kipiä yöllä sen tiedostin, mutta ei haitannu kun väsytti ja nukuin samassa asennossa koko yön.

Mitenkähän Milmalla menee? En muista lukeneeni syntymäilmoituksen jälkeen viestejä.

Jännä, että teillä on noin nopeasti annettu tuttipullot lisömaitoon käyttöön. Me annettiin lisämaito ruiskulla osastolla, ettei vauva totu siihen, että maitoa tulee niin helposti vaan malttaa yrittää sitten tissillä. Toki tilanne tietysti ihan erilainen jokaisella ja varmasti riippuu myös sairaalasta ohjeistus.

Käyty tänään joulumyyjäisissä ja tuntu kyllä just siltä, että kaikki haluaa tulla juttelemaan. Itte olisin halunnu lähinnä rauhas kierrellä ja puuskutella :hilarious: Sain myös parit kommentit siitä, että mulla on "poika-maha". Tuntuu yllättävän pahalta, kun itte odotan mielestäni tyttöä... tää raskaus rupes tuntumaan todelliselta vasta siinä vaiheessa, kun ultrassa sanottiin, että tytöltä näyttää. Hieman pelottaa, iskeekö sitten pettymys, jos syntyykin poika. :sad001

Käyty tänään joulumyyjäisissä ja tuntu kyllä just siltä, että kaikki haluaa tulla juttelemaan. Itte olisin halunnu lähinnä rauhas kierrellä ja puuskutella :hilarious: Sain myös parit kommentit siitä, että mulla on "poika-maha". Tuntuu yllättävän pahalta, kun itte odotan mielestäni tyttöä... tää raskaus rupes tuntumaan todelliselta vasta siinä vaiheessa, kun ultrassa sanottiin, että tytöltä näyttää. Hieman pelottaa, iskeekö sitten pettymys, jos syntyykin poika. :sad001

Itelläni on ollut aina ns. poikamaha, vaikka molempia sukupuolia on siitä muodosta huolimatta syntynyt. Että ei nuo vatsan muodot kaikilla vaan pidä paikkaansa. Joten nou panik. :)

Mulla mennyt nyt kans monta yötä niin, että pyörin sängyssä, selkä on kipeä ja lonkat, ramppaan vessassa ja sit joskus kahden aikaan luovutan, nousen ylös ja venyttelen, räplään puhelinta yms. syön jotain. Sit ehkä nukahdan hetkeks, mut edelleen heräilen jatkuvasti. Aamusta en sit pääse ylös ja olo on ihan pökkyrä koko päivän. Mietin vaan, että mulla on kuitenkin tosi helppoa, kun ei oo aiempia lapsia, joista sit huolehtia puolikuolleena ja kivuliaana. Huh, jaksamista kaikille vaivojen ja velvollisuuksien kanssa kamppaileville!
Tänään selkä on tosi jomottava ja alavatsakin hellänä. Ei supistele. Kuitenkin nyt alkaa olla olo, et alkaiskohan kohta tapahtua :rolleyes: vihloo jännästi välillä ja tuntuu, kun vauva pönkeis itteensä alas..

Jännä, että teillä on noin nopeasti annettu tuttipullot lisömaitoon käyttöön. Me annettiin lisämaito ruiskulla osastolla, ettei vauva totu siihen, että maitoa tulee niin helposti vaan malttaa yrittää sitten tissillä. Toki tilanne tietysti ihan erilainen jokaisella ja varmasti riippuu myös sairaalasta ohjeistus.

Meillä ekana iltana otettii lisämaito kun verensokerit oli 1.9 :/ ei mulla maitoo tullu viel sillon. Ja koko sairaala aika annettii maitoo tuttipullosta ja harjoteltiin imemistä. Samalla seurattiin tiiviisti verensokereita ettei laske.

Kylhä se harmittaa et pullo tuli heti sotkee imetyksen harjottelua ja keltasuus aiheutti väsymystä niin ei jaksanu imee :( ei tää helppoo ole ja stressaa paljon. Nyt sit imetystä harjotellaa rintakumin kanssa ja välil onnistuu ilman. Tuttipullolla omaa lypsettyä ja nanin h.a vastiketta. Sähkökäyttösen pumpun tilasin ja olis pitäny tulla jo ennen viikonloppua mut ens viikolle menee. Nyt sit lypsetää käsin. Ja nyt antibiootti kuurin aikaa toivon ettei tuu isompii mahaongelmii vauvalle. Ja pelkään et mun maito ehtyy jos en pumppaakaa ja imetä tarpeeks :/

Takaisin