Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tuo esikoinen ja raskaus. Ohhoh. Varsinkin kun hän on 100% kotihoidolla ja pitäs opiskella samaan aikaan ni apuaa!! Vaikka hän on ihana ja kiltti ja mulla ei yleisesti mee hermo hänen kanssa ni ei jaksais enää illalla tehdä koulua kaiken kodin- ja lastenhoidon päälle. Kyllä niiiiiin mietin esikoisen odotusaikaa, kun suurin ongelma oli just tuo, että mitähän sitä tekis. Että olkaa nyt onnellisia siitä!!!!

Joo toisaalta ei tässä valittamista oo, kun saa olla vaan. Mutta kun ei oo tottunut tällaiseen niin se tuottaa turhautumisia. Tänään on joulunavaus kaupungilla niin pitää lähteä iltapäivällä sinne joulua fiilistelemään. :santa Kivaa! Joko ootte muuten sisustanut joulua jo kotiin?

Diann, kyllä se runsas kävely aiheuttaa niitä supistuksia ja tukalan olon. Ite oon tilannu joululahjoja nyt vain netistä kun tiedän, että se tunninkin kiertely kaupassa saa jo aikaan hyvät kivut ja hikisen kiukun pintaan. Kokeiltu on. :D

Oon täällä laittanut vähän joulujuttuja valmiiksi. Mies ei halua että jouluvaloja on vielä päällä, joten jouluvalot (kyntteliköt ikkunalla) ovat valmiina mutta pistoke irti seinästä. :D
Verhot pitäisi jaksaa tuvan puolelle silittää ja laittaa ikkunaan. Aika vähäistä on koristelu kun ei omisteta kovin paljoa joulukrääsää. :)

Hormoniryöpyistä tuli mieleeni, että ite olen viime aikoina huomannut muutoksen hormonitoiminnassa. Siis en nyt ole sen herkemmällä kuin ennenkään, mutta iho ja hiukset ovat alkaneet rasvoittua herkemmin vaikka muuten olen atoopikko. Ja uni on alkanut olla aamuyöstä huonoa, herään usein neljän aikoihin eikä tahdo tulla uni uudestaan. Että kyllä sitä vain jotain tapahtuu kehossa mitä lähemmäksi laskettua aikaa saavutaan.

Mut kotiutettiin tänään 35+0, vaikka pre-eklampsia on päällä. Päätöstä käynnistyksessä raskauden missään vaiheessa ei tehty. Keskiviikkona äitipoliaika, jospa siellä saisi enemmän vastauksia. Kaikki valot käyvät silmiin ja päähän. Nyt pitäisi ainakin se kaksi viikkoa kestää että täysiaikaisuus 37+0 poksahtaa! Parasta olisi, jos tämä synnytys vaikka käynnistyisikin itsestään...!

Maatuska: mä oon niin tyhmä kun luulen että oon muka ihan normi kunnossa ja voin tehdä asiat niin kuin normaalistikin. Normaalistihan sitä kiertelee kaupungissa ehkä max 2-3h vaikka ei ois raskaanakaan. No nyt sitten raskaana ollessa tuli kierreltyä eilen joku kuus tuntia! Toki välillä kahvilla käytiin mut silti. Ja syöminenkin tietenkin unohtui. Näistä oppii, toivottavasti!

Nyt onneksi normaali olo.Aamuyöstä vähän sukkapuikko tuikkimista hetken aikaa ja perus vihlontaa mutta nyt nekin kaikonnut. Nyt jos ois pari viikkoo rauhassa.

Joulujuttuista olen laittanut jotain pientä. Etupihalle valot (takapihalla meillä oli kesänkin sellaiset tunnelmavalot). Sitten sisällä vähän havun oksaa ja joulukalenteri tehty valmiiksi. Vielä en ole saanut sitä seinälle nostettua, mutta näinä päivinä ehkä jo tänään laitan. Kynttelikön laitan varmaan ekaksi adventiksi :)

Mä oon laittanu jo kaikki joulujutut :D piti olla ajoissa et varmasti kerkee mm. silittää 7 verhoo :D mies vaa saa viel laittaa ulos pihalle ja parvekkeelle valot :) ja ainoo mikä jäljellä ni kuusi vasta aatonnaattona :) ja yks lahja vasta ostettuna, mut onneks niit ei tarvi paljoo nyt ostella :)

Mutta on mul viel to do listassa paljon tehtävää! Ja tänää 37+0! Eniten stressaa ku vaunuverho ja unipesä tekemättä :( kankaat ja melkee kaikki pikkujutut jo niihi hankittuna, mutku vaa sais niskasta kiinni ja alotettuu! :/ virkattava mustekalaki kesken, ku hyvä opetusvideo poistunu youtubesta ja nyt o käsie niveletki nii kipeet ettei pysty virkkaa mitää :(

Mä oon yli 39+ viikolla ja kyllä mä tuntikaupalla jaksan kauppakeskuksessa pyöriä kunhan välissä istun. En tietty tee sitä enää usein ku tärkeempi varmaan ois levätä eikä pyöriä kaupoissa :D

Päivän fiilis väsynyt, hyvin väsynyt... käyrillä perjantaina käyty, hieman huoli helpotti vaikka ultralla sieläkin saatiin pään koko isommaksi, totesi lääkäri että hän saa koko vaavin vastaan viikkoja 36... eli joko on radi mistä en tiedä kun ei rasitusta tehty tai sitten omat tuntemukset osu oikeeseen raskauden kestosta, mutta virtaukset ym kunnossa mikä on pääasia ja vaavi alko siellä myllään koko viikon edestä :grin tarvis vaan joulustaa kans taloo, mutta taidan luistaa ja uskoa päivän olevan huomennakin.

En oo kyl tehny joulun eteen yhtään mitään kotona, suurin osa lahjoista kumminki hankittu jo. Nyt kun alkaa noi isoimmat rempat olee tehty, ni sit voi täs alkaa kattelee noit joulujuttuja paremmin:)

Päätettii et tänä vuonna jolukuusi saa asua parvekkeella :) Saas nähä mitä mieltä lapset aiheesta on. Mut nyt on niin täyttä meillä sisällä ja olkkarin järjestys muuttunut, niin sille kuuselle ei sisältä paikkaa oikein enää löydy. Toiseksee onhan se helpompi tuolla pitää siistinä ja jos on viileetä niin pysyy paremmin kunnossakin eikä varista niin helposti. Parveke on kumminkin lasitetu joten pysyy sit vesisateeltakin suojassa. Tosin en tiedä mitä lahjojen kanssa käy, ne ku on ollu tapana laittaa kuusen alle aattoyönä. Jos on pakkasta niin ei varmaan uskalla ihan niinkään tehdä..

Tuntuu että alkaa tulla seinähulluksi, riepoo jo aika huolella. Siis kun ei pääse paljoa liikkumaan kipujen ja supistusten takia ja kaipaan vapaata liikkumista luonnossa..vaikka sitten lasten kanssa. Mies on isyyslomalla ja vähän väliä ramppaa metsällä tekemässä kaikkea kivaa. Ite joudun kököttämään paljon neljän seinän sisällä kun ei tuossa pihallakaan ny mitään tekemistä ole. Ei oo yhtään sama asia kun vien poikaa sählyharkkoihin maanantaisin ja sen pari tuntia saan olla itekseni, joo sisätiloissa jossain kirjastossa tai liikuntahallissa. Ei kovin terapeuttista. :-(

Maatuska83, olen kohtalon toverisi.. jotain omaa kodin ulkopuolella pitäisi tehdä, mikä kumminkaan ei sattuisi.

Täällä samat fiilikset, aika pitkälti tulee oltuu sisällä kun ei pysty oikein mihinkään liikkumaan harmittaa kyllä esikon puolesta kun jää hänellä ulkoilu :(

Mua ottaa aivoihin esikoisen puolesta ku on niin huonot kelit koko ajan. Mun äiti ollu täällä puoltoista viikkoa - odotellu vauvaa syntyväksi - eikä olla kertaakaan päästy ulos leikkiin. Mä siis en tykkää mennä ulos vesisateeseen touhuamaan, tällee ku kerrostalossa asutaan. Äiti lähtee tänään, niin ehkä me mennään tonne lumimössöön touhuamaan. Poika tykkää niin lumesta, nyt on märkä versio kylläki..

Mä oon kyl viime viikkoja lukuunottamatta mennyt säällä kuin säällä lapsen kanssa ulos. Ei ne lapset siitä huonosta säästä välitä vaan vanhemmat. Täytys olla tarpeeks hyvät vehkeet vaan itellään.

Nyt tosin on ollut pakko sekin lopettaa. Sattuu nii pirusti seisoskelu ja kävely ylipäätään, että pakko säästellä pakolliselle menoille. Siis tulee samantien kivuliasta supistusta...

Mutta meillä on mies sit käynyt joka ikinen päivä töistä tultuaan lapsen kanssa ulkona. Täytyyhän jonkun jos kotona vaan on muukin huoltaja..

Mä oon kyl viime viikkoja lukuunottamatta mennyt säällä kuin säällä lapsen kanssa ulos. Ei ne lapset siitä huonosta säästä välitä vaan vanhemmat. Täytys olla tarpeeks hyvät vehkeet vaan itellään.

Nyt tosin on ollut pakko sekin lopettaa. Sattuu nii pirusti seisoskelu ja kävely ylipäätään, että pakko säästellä pakolliselle menoille. Siis tulee samantien kivuliasta supistusta...

Mutta meillä on mies sit käynyt joka ikinen päivä töistä tultuaan lapsen kanssa ulkona. Täytyyhän jonkun jos kotona vaan on muukin huoltaja..

Joo, mulla ku ei o itellä mitää sadekamoja.. ja ku on vaan yks pitkä ohut toppatakki ainoo mikä menee päällekki, ni en viitti ostaakaan nyt pienen hetken takia muuta.
Ja kyllä mulla mies on mut turha kuvitellakaan et se työpäivän päätteeksi lähtis ton kaa ulos. Kyl se onneks sisällä sen kans touhuaa..

Mekin ollaan pojan kans ulkoiltu yleensä 2x päivässä, päivällä keskenämme ja illalla myös mies mukana. Mulla tullut nyt huono omatunto siitäkin, että mulla liikkuminen jo kivuliasta ja vaivalloista, että puistoilut ym nyt pitänyt päivisin unohtaa. Koiraa vaan ollaan lenkitetty mitä jaksaa ja lapsi rattaissa. Illalla sitten isi hommailee ulkona pojan kans ja minä enemmän seurailen vierestä. Oman pään kannalta ulkoilu kyllä ollut ihan ehdotonta vaikka sattuukin :grumpy:

Joo siis täytyy sitä johki ees kotoota poistua, muuten tulee hulluksi.

Ja onpa kurja, että mies ei sit mee lapsen kanssa töiden jälkeen koskaan ulos :(
Meillä ei tarvii tapella asiasta, mutta eipä sillä oo vaihtoehtoja :D. Onneks tosiaan menee ihan omasta halusta ja saattaa käydä lapsen kanssa vaikka kaupassa ja sen yhteydessä puistossa tms

Meilläki oli lapsen ulkoilut pelkästään mun vastuulla, mutta nykyään sitä jopa tapahtuu isinki kanssa. Asutaan lähekkäin niin se hakee lapsen luokseen kävellen, ja on kai huomannu että aika kuluu mukavasti ku äijä viihtyy ulkona. Muutenki eron jälkeen ollu paljon toimeliaampi isä, ku onki täysin vastuussa lapsesta silloin ku se on sillä. ;) Oon niin tyytyväinen että erottiin, kaikki toimii paremmin :D

Muokattu viimeksi:
Takaisin