Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä taas yöllä heräsin tosi kipeään supistukseen. Onneksi ei jatkunut, mutta oli vaikee saada enää unta. Häpyluu särkee edelleen öisin ja asennon vaihtaminen tuskaa.

Tääläkin on supistellut koko viikon välillä kipeemmin ja välillä kivuttomammin. Mutta ei näistä mihinkään tositoimiin pääse. Liittyvät selvästi rasitukseen. Siivous, kävelylenkit ym. touhuaminen saa kipeät supistukset aikaan, mutta laantuvat levossa. Maanantaina taas aika äitiyspolille ja täytyy pyytää katsomaan kohdunsuun tilanne. Toivottavasti olisi jotain saaneet ees aikaan. Antavat nimittäin käynnistysajan minulle maanantain käynnillä ja voi ollakin että käynnistelevät jo ensi viikolla.

Ite alan oleen aika väsyny tähän raskauteen. Maha ei kauhean iso ole, eikä vauvakaan, mutta muut oireet on jo liikaa. Väsyttää, mutta ei saa nukuttua, jalat turpoaa ja on kipeät, aamuisin taas oksennus lentää ym. pientä.

Tänään on vaan ärsyttänyt ja itkettänyt. Koko aamu meni siihen kun kaikki putoili käsistä ja levis ja kissa oli mennyt kusemaan laatikon viereen lattialle ja se piti tietty ähisten saada pestyä pois. Mies oli yövuorosta toipumassa(nukkumassa) nii en viittiny moneks tunniks jättää odottamaan lattialle. Siinä sitten kiroilin ja äyskin kissalle ja sit alkoikin itku mikä ei oo meinannu ottaa loppuakseen. Jotenki tuntee ittensä niin huonoks kaikessa, vaikkei kai mitään varsinaista syytäkään ole. Ärsyttää kun ei pysty tekemään ja liikkumaan tän mahan kanssa, turvottaa ja joka päivä jotai ihmeteltävää ja nyt särkee päätäkin kaiken sen itkemisen jälkeen.
Kivat hormonit..kiitos.

Joo, täälläkin tänään ollu taas kivuliaampi päivä. Lantion seutu tulessa ja pitää yrittää järkätä neidin 1 vee synttäreitä. Ei sit ottanu onnistuakseen kakun leipominen ja hain lopulta valmiin pohjan kaupasta. Koko illan tapellu kakun kanssa ja kärvistelly kivuissa. Rupes riepomaan niin lujaa, kun muut ottaa vaan yläkerrassa rennosti ku ite kipiänä yksin väsään synttäreitä. Sit isäntä toi neidin minulle ja meni ite takas kattoon telkkua. Tiuskaasin siinä, että en näköjään pääse ite rentoutumaan ku tuotiin neiti minulle nukutettavaksi. Että se oli sit siinä se minun iltani. Joo, menen pienen kaa nukkumaan että jaksan aamulla jatkaa, kun kaikki p***a jäi siivoamatta ja suuurin osa hommosta muutenkin tekemättä. Tehkööt muut mitä lystää

Joo olo on TUKALA! Vaikka maha ei mikään mahti olekaan. Mutta vauva punkee ylöspäin ja ulos kylkiluiden alta. Tosi hankala hengittää ja supistaa levossakin jatkuvasti. Sais jo tipahtaa alas ni ei ois nii pirun ikävä olla. Istuma-asento kaikista pahin... Ja kävellessä supistaa ihan koko ajan ja ei tosiaan happi kulje kun tuo yrittää tulla kurkun kautta ulos :D. Tekis mieli kädellä painaa se alaspäin :D.

Ja tosiaan en kyllä yhtään ole tän loppuraskauden fani! Näinä hetkinä en ymmärrä, että miten joku kykenee tähän jopa 4 kertaa tai yli! Hatunnosto! Itse kun tekis mieli tosiaan pahimmassa ahdingossa googlettamaan piuhojen poikkaisuun pääsyä :D :D

Niin hassua kuinka erilaisia ihmisten raskaudet on! Mä odotan viidettä, ja mä en oo koskaan tuntenu oloa tukalaksi tai tuskaiseksi. En ole muistaakseni koskaan oksentanut, en itkeskele, ei särje sinne eikä tänne, ei ole turvotuksia ja vointi on muutenkin aina mitä mainioin. MUTTA. Mulla onkin sitten ns terveydellistä pulmaa ja problematiikkaa senkin edestä. On radia, hepatoosia, kilpparia jne ja sepä onkin sitten veemäistä maata osastolla kun tuntee olevansa terve kuin pukki.. En mä mitenkään suuremmin saa mitään nautintoa raskaudesta, mutta mulla vaan ei oo mitään vaivoja mistä valittaa :D Tai no, ukko valittaa että mun jalat on luikerot, painoa lähtenyt 8kg ekasta neuvolakäynnistä..
Huomenna sitten aamusta induktiopolille (toivottavasti) käynnistykseen hepatoosi takia, tänään rv 35. Poks!

Lady paljon tsemppiä huomiseen. Tuu sit kertoon miten meni :) Huomenna pieni nyytti sylissä ♡

Kiitos Diann <3 Toivottavasti ainakin jo huomenna! Pahin pelko tosiaan on, että käynnistys venyisi monen vuorokauden mittaiseksi. Onneksi olen optimisti ja ajattelen, että asiat tapahtuisi jouhevasti!

Nuska oot kyllä aikamoinen mamma mun silmissä, että viidettä viedään! Vaikka mullakin on ollut helpot raskaudet yleisesti ni en tykkää yhtään mahan tuomasta liikkumisen vaikeudesta. Lisäksi en tiiä miten sitä handlais viiden kanssa ja yhdistäis opintoja tai työtä siihen! Että hatunnosto kaikenkaikkiaan perheille, jossa on paljon lapsia!
Meillä tuo kaksi tulee olemaan se maksimi ja mieskään ei enempää halua. Onneksi on siunaantunut nyt esikoinen ja tämä raskaus. Voisihan sitä olla niinkin, että kärsisi lapsettomuudesta tyystin.
Ja enempää ei ois rahkeita kyllä lapsia olla rahallisestikaan. Me asutaan alueella, jossa on Suomen kovimpiin neliöhintoihin lukeutuva asuntokanta, että ei millään olisi varaa niin isolle porukalle pitää ees kattoa pään päällä :D

Tänä aamuna herännyt neljältä, vähän ennen kuin miehen herätyskello soi. Nukkumaan tullut käytyä joskus puolelta öin. Perinteisen vessareissun jälkeen yritin käydä uudestaan nukkumaan. No ei, oli sen verran nälkä, että piti nousta aamupalalle. Eikun uudestaan sänkyyn unta koittamaan, olisi kerennyt ennen omaa herätystä nukkumaan vielä 1,5 tuntia. Noh, mies oli jo lähtöä tekemässä ja käynyt autolla, niin oli huomannut rahapussin puuttuvan. Sitä sitten etsi kissojen ja koirien kanssa, ja nousin siinä itsekkin auttamaan etsinnöissä. Tressikäyrä nousee, mies vaan hokee myöhästyvänsä töistä, mutta ei malta jättää etsintöjä (ruokatilanne vaatii kaupassa käyntiä tänään). Vihdoin muistan, että itselläni löytyy käteistä ja tyrkkään rahat miehen kouraan ja hän pääsee matkaan. Jälkeensä hän jätti myllätyn kaaoksen, josta suurin osa on nyt ladottu sängylle. Raivaamatta ei mahdu nukkumaan ja kellokin kerkesi tulemaan jo niin paljon, että turha enää yrittää nukkua. Myöskin miehen stressi kerkes tarttua itteeni. Eli nyt väsyttää, ärsyttää ja stressaa. Neuvolaankin on aika tänään, mutta koska bussi yhteydet on mitä on, niin omalla autolla max. 1,5 tunnin reissu onkin 5 tunnin reissu. Kotonakin olisi paljon tekemistä, mutta näillä yöunilla tietää olevansa ihan nuutunut kotiin päästyään. Aaargggh...

Rusina, mulla on kolme vanhinta jo omillaan, nuorinkin asuu itekseen ja täyttää pian 18 :D:D tän hetken junnu on 5,5v. Että raskaus on kyllä viides mutta toinen lapsi tulossa..

Takaisin