Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eilen oli käynti äitiyspolilla (37+0). Reilu viikko sitten edellinen käynti, jossa todettiin vauvan vartalon ympärysmitta isoksi viikkoihin nähden. Nyt sitten tarkistettiin uudestaan, kuinka pieni on kasvanut. Ympärysmitta oli edelleen iso ja painoarvioksi tuli 3,5kg. Lääkäri varasi sitten ajan synnytyksen käynnistämiselle 1.12. (laskettu aika 12.12.). Siihen on vaan puoltoista viikkoa! Fiilikset ovat innostunut, jännittää ja ehkä pientä paniikkia myös siitä, mitä kaikkea pitäisi vielä keretä tehdä. Onneksi kaikki on muuten vauvalla ihan kunnossa ja omat arvot hyviä, lapsivettä oli vaan reilusti, mikä johtunee tästä raskausdiabeteksesta. Lääkäri tosin ihmetteli silti vauvan kokoa ja lapsiveden määrää, kun miun sokeriarvot ovat enimmäkseen pysyneet hyvinä. Noh, ken tietää.
Nyt on vaan kova pohdinta, miten me miehen kanssa tehdään tuon viikonlopun kanssa, kun appivanhempien olisi tarkoitus tulla käymään tuolloin. Ja kyseessä olisi ihan tärkeä syykin, kun miehen olisi isänsä kanssa tarkoitus tutkia ja katsoa pihasaunan kiuas, joka on ruvennut savuttamaan ihan tolkuttomasti lämmittäessä. Ja meidän peseytyminen on tuon pihasaunan varassa.
Mutta toisaalta en ihan yksinkään koko viikonloppua haluaisi sairaalalla olla. Matka sairaalallekkin kestää tunnin, niin ymmärrän myös sen, ettei mies mahdottomasti halua ees taas ajella. Ja itselle ei ole nyt ihan selvää, voiko mies tässä vaiheessa miten yöpyä sairaalalla jos itse olen siellä. Pitää varmaan soittaa huomenna ja kysyä. Olisin jo tänään soittanut, mutta soitto aika on 8-9, jolloin olin vielä nukkumassa. Mietityttää myöskin se, että jos käynnistelyssä menee vaikka se viikkokin, miten mies tekee omien töidensä kanssa. Työpaikka on 100km päinvastaiseen suuntaan kuin sairaala. Ja voiko näitä käynnitelypäiviä laskea isyyslomaan, vai lähteekö se laskenta ehdottomasti vasta vauvan syntymästä. Huoh, elämme mielenkiintoisia aikoja.
Mua ihmetyttää miksi moni saa käynnistysajan ja mä en.. painoarvio 36+1 oli 3350g.. ja nyt jo 40+1 menossa eikä tyyppi tunnu haluavan ulos. Mulla kans radi ja myös sokeriarvot hyvät.
Todellaki oisin suostunu käynnistykseen, mutta ei ees oo ehdotettu. Arvaa pelottaako et muksu syntyy kuten isoveljensä 42+0 käynnistettynä ja painaa varmaan sen 4,5kg ellei enemmän..
Päivän fiilis väsynyt. Tuli taas nukuttua huonosti. Muuten kaikki ennallaan. Tänään olin neuvolassa ja perusmittaukset ok. Seuraava käynti sovittiin lasketulle päivälle eli vajaan kahden viikon päähän. Saas nähdä tuleeko mentyä sinne, vai missä sitä on :)
Asian vierestä: te kenelle on tehty kotikäynti, ootteko tarjonnut th:lle jotakin, siis esim. kahvit yms? Tiedän ettei varmaan oo tarve, mut ajattelin, että tarjooko joku. Mä en vielä tiedä pitäiskö jotain sit ku aika koittaa (jos siis edes on kotikäyntiä)..
Päivän fiilis väsynyt. Tuli taas nukuttua huonosti. Muuten kaikki ennallaan. Tänään olin neuvolassa ja perusmittaukset ok. Seuraava käynti sovittiin lasketulle päivälle eli vajaan kahden viikon päähän. Saas nähdä tuleeko mentyä sinne, vai missä sitä on :)
Asian vierestä: te kenelle on tehty kotikäynti, ootteko tarjonnut th:lle jotakin, siis esim. kahvit yms? Tiedän ettei varmaan oo tarve, mut ajattelin, että tarjooko joku. Mä en vielä tiedä pitäiskö jotain sit ku aika koittaa (jos siis edes on kotikäyntiä)..
Tänään äitipolilla sovittiin käynnistys aloitettavaksi ballongilla ensi maanantaina, kun viikkoja 36+1. Syynä pre-eklampsia ja vaikeat oireet. Oon tosi innoissani ja tyytyväinen että näihin oireisiin ottauduttiin ja helpotusta on tiedossa (toivottavasti ensi viikon aikana), kun ei tietenkään voi tietää miten nopeasti synnytys alkaa etenemään!
Mua ärsyttää ku voin koko ajan vaan paremmin. Yliajalla mennään jo niin mielelläni ottasin nyytin syliini, etenki ku 'pelkään' sen kasvavan jättikokoiseksi.. Kävi jo mielessä et soitan naikkarille et saisko käynnistyksen, mahd pian.. mut eivät taida totella
:) juu, sul oli varmaan ekan laskettu aika ja kaikki muut vaa synnyttää ennen sua:)