Niiiii ja onnettomuuksia sattuu ja muuta. Tossa vauvavakuutuksessa on sekin hyvä puoli että jos pieni päättäiskii syntyä ennenaikojaan tai jos onkin joku juttu minkä takia joutuu jäämään sairaalaan, ei itse tarvitse maksaa kuin omavastuu-osuus joka on sen 100€. Toi 100€ tulee jo melkein siitä mahdollisesta 2päivästä mitä joutuu sairaalassa olemaan synnytyksen jälkeen. Jos vauva joutuukin vaikka keskososastolle tai valohoitoon eli ei saa olla äidin kanssa samassa huoneessa, maksaa sekin erikseen oman maksunsa sen n.40€/päivä. Eli 2päivää on jo160€.
Koskaan ei voi tietää, siksi niitä vakuutuksia otetaan.
Vähän niinku kerrostalossa asuva sanoisi ettei tarvitse kotivakuutusta koska elää niin säntillisesti, mutta entäs kun naapuri onkin se joka sytyttää tulipalon tai aiheuttaa vesivahingon, et saa korvausta mistään.
Eli pelkästään ajatus siitä että lääkäri on lähellä, miten se edes liittyy siihen vakuutuksen ottamiseen?
Miä en oo edes ajatellu siltä kantilta että voisin yksityisellä käydä vaan just että jos jotain sattuu, varsinkin synnytyksen suhteen.
Mä siis oon ymmärtäny et yleensä ihmiset ottaa sen nimenomaan sen takia et pääsee yksityiselle..
Meillä esikoisen synnytys meni pieleen, lapsi oli 4 päivää omalla osastollaan + 2 päivää mun kans ja minä sen 6 päivää omalla osastolla. Kyllähän niistä hintaa tuli, mut muuten ei o penniäkään menny lapseen sen jälkeen, ja hän on nyt 2,5v. Niin luulen että enemmän ois menny vakuutukseen rahaa tässä vaiheessa ku mitä meni synnytyssairaalalaskuun.