Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ärsyttäääää kun 1 ultra vasta 9 pvä.. kokoajan epävarmuus persees et onko kaikki hyvin. No nyt on oireita taas enempi ja välillä vähempi.. argh.. elämäni pisimmät viikot!

Rita29, mua kans ärsyttää tällä hetkellä aivan kaikki. Miehen sukulainen ärsytti, aattelin että soitanpas äitille, niin saan jotain muuta ajateltavaa. Äiti päätti ruveta kommentoimaan mun opiskelujen hitautta, vaikka ne etenee ihan suunnitelmien mukaan :angry5 Ihan niinku en itte stressais riittävästi ilman muistuttamistakin.

Paljon onnea Sirpaleina! Ihanaa kun on ihmisiä jotka vielä haluaa ihan virallistaa uskonsa loppuelämän yhdessäoloon. :) :heart:

No mepä ei saatu OP:n vauvavakuutusta, sillä olen "liian lihava." Enpä ole ollut näin surullinen kouluaikojen jälkeen, jolloin jouduin kärsimään usean vuoden koulukiusaamisesta - yllätys yllätys - koska olin "läski ja ruma". Muut saavat hyödyntää vuoden ilmaisen vauvavakuutuksen, mutta meille sitä ei suoda. Ja nimen omaan näillä tuloilla se ensimmäinen ilmainen vuosi olisi ollut poikkeuksellisen tärkeää. Oon niin vihainen ja surullinen, että alkaa kaduttaa koko perkeleen vauvatouhu....!!!! Nämä hormonit...

Äh, ihan hanurista tuo :(. Tiiän ettei lohduta paljoa, mutta yritä antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Noi vakuutushommat tuntuu monesti tosi epäreiluilta syystä tai toisesta.

No joo... Neuvolassa ollaan oltu ystävällisiä ylipainosta huolimatta (aikaisempia ikäviä kokemuksia terveydenhuollon ihmisiltä) niin sitten tämän piti käydä. Muutenkin tällä hetkellä niin pöhöttynyt ja tukala olo, niin tämä tuntuu nyt ylitsepääsemättömän raskaalta päivältä taas.

Voi ei :( No meilläkin tuli siitä nyt ainakin aluksi hylsy kasvukontrollien vuoksi, joka ottaa muakin päästä. Sanoi, et voidaan hakea uudestaan, jos kontrolleja ei enää tarvita. Saa nyt sit nähdä, kontrollien tarvetta ei enää oo, mut lääkäri halus 38 viikolle vielä yhden ultran vähän kuin rutiininomaisesti. En tiedä vaikuttaako toi sitten siihen että ei voitais hakea vielä uudestaan.

Esikoisen kohdalla meillä oli se, ja ei tarvittu onneksi kertaakaan! Toivotaan terveitä vauvoja :)

Lady19 kai kokeilet vielä muistakin yhtiöistä?
Mikä riski se ylipaino sitten on kun eivät myönnä? :S

No joo onhan tuo, että tupakoiva äiti saattaa saada vakuutuksen, mutta ylipainoinen ei. Mielestäni kyllä molemmat kuuluisi jättää ulkopuolelle, ihan vain niiden riskien myötä. Kyllähän sen ymmärrän, että se tuntuu epäreilulta, mutta eihän vakuutusyhtiöt voi ottaa riskejä. Ihan niinkuin ei pankkikaan myönnä lainaa peeaalle!

Lady19 kai kokeilet vielä muistakin yhtiöistä?
Mikä riski se ylipaino sitten on kun eivät myönnä? :S

Ihan vain puhtaalla matematiikalla ylipainoisen lapsella on keskiverto lasta suuremmat riskit tiettyihin sairauksiin ja siksi vakuutusyhtiöt eivät halua myöntää vakuutuksia.

Onko se suoraan verrannoillista siihen itse ylipainoon? Mietin vaan että kai ne on ne raskausajan elintavat oleellisempia kuin ennen raskautta? Sikälimikäli siis ylipaino johtuu nimenomaan elintavoista eikä vaikka jostain sairaudesta tai lääkkeestä tms.
Vähän kyllä rupes suututtamaan tollanen syrjintä! ;O tupakoivan ja muita päihteitä käyttävän luulis jäävän ilman automaattisesti kun on kuitenkin vapaaehtoista sikiöö ja itseään vahingoittavaa toimintaa.. MUR!

Mulla on kerrankin hyvä päivä :happy: Syy on ihan hirvittävän typerä: mulla oli tänään hammaslääkäri. Oon lykänny kauheesti sinne menemistä, koska mulla on huonot hampaat, enkä jaksa syyllistäviä hammaslääkäreitä. Mutta se ei kommentoinu millään lailla mun hampaita tai oikeen mitään muutakaan, teki vaan työnsä. Kyl ne kerran naurahti vähän siihen malliin, ettei tälläsiä hampaita kuuluis olla tän ikäsellä. Mutta se oli tosi rentouttava käynti. Ei tarvinnu murehtia siitä, että pitäis tehdä jotain hyödyllistä. Sai vaan maata siinä tuolissa "huollettavana." Olisin oikeesti voinu nukahtaa siihen. Pääsen vielä toisenkin kerran sinne rentoutumaan :hilarious:

Ja minulla ei ole mitään sairauksia ylipainosta johtuen/seurauksena. Olen perusterve. Itkin eilenkin illalla tätä asiaa vielä. Olen tuntenut monesta asiasta surua raskauden aikana (radi, raskaudenaikainen kilpirauhasen vajaatoiminta, sukulaisen kuolema, ystävien katoaminen, sairauslomalla oleminen...) Todellakin tuntuu että ei minusta voi edes mitään hyvää äitiä tulla kun kaiken teen väärin jo nyt. Itken vain ja olen surullinen päivästä toiseen.

Noi kaikki syyt ei vaikuta yhtään mitenkään siihen millanen äiti tuut olemaan. Ja jos et saa vakuutusta, ni ei se maailma siihen kaadu, kyllä suomessa on julkinen terveydenhuolto jolla on velvollisuus hoitaa. Toki yksityinen voi olla nopeampi ja vaivattomampi. Ei kaikki edes ota vakuutuksia lapsilleen.

Mulla ei oo käynyt edes mielessä ottaa vakuutuksia lapsille. Ja kun pk-seudulla asun niin tässä on niin paljon neuvoloita ja lääkäreitä ja päivystyksiä lähellä että jonnekki aina pääsee.
Enkä usko et oisin ottanu sitä vaikka tuppukylässä asuisin. Muutama tuttu kironnu sitä kuinka monta sataa menee vuodessa 'hukkaan' ku harvoin sitä kuitenkaan mitään on ollut. Mutta tietenkin on tapauksia millon rampataan lääkärillä vähän väliä, en väheksy yhtään.

Niiiii ja onnettomuuksia sattuu ja muuta. Tossa vauvavakuutuksessa on sekin hyvä puoli että jos pieni päättäiskii syntyä ennenaikojaan tai jos onkin joku juttu minkä takia joutuu jäämään sairaalaan, ei itse tarvitse maksaa kuin omavastuu-osuus joka on sen 100€. Toi 100€ tulee jo melkein siitä mahdollisesta 2päivästä mitä joutuu sairaalassa olemaan synnytyksen jälkeen. Jos vauva joutuukin vaikka keskososastolle tai valohoitoon eli ei saa olla äidin kanssa samassa huoneessa, maksaa sekin erikseen oman maksunsa sen n.40€/päivä. Eli 2päivää on jo160€.
Koskaan ei voi tietää, siksi niitä vakuutuksia otetaan.
Vähän niinku kerrostalossa asuva sanoisi ettei tarvitse kotivakuutusta koska elää niin säntillisesti, mutta entäs kun naapuri onkin se joka sytyttää tulipalon tai aiheuttaa vesivahingon, et saa korvausta mistään.
Eli pelkästään ajatus siitä että lääkäri on lähellä, miten se edes liittyy siihen vakuutuksen ottamiseen?
Miä en oo edes ajatellu siltä kantilta että voisin yksityisellä käydä vaan just että jos jotain sattuu, varsinkin synnytyksen suhteen.

Takaisin