Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olo on tukkoinen ja räkäinen, yskittää ja vähän nuutunut mutta ei kuumetta. Soitan huomenna lääkäriin jos pääsisi tarkistamaan poskiontelot.

Muuten fiilis on ihan jees.
Oli niin kiva päästä pikaiseen käymään kirjastossa ja kaupassa, kun mies oli pikkuneidin kanssa sen aikaa. Ei nyt ollut kuin max. puolen tunnin pyrähdys, mutta tuntui jopa ihan ihmismäiseltä käydä rauhassa kirjastossa. Ne pienet ilot... :D

Noni, tuli käytyä pihalla miehen ja koirien kanssa lyllerrys-happihyppelyllä. :hilarious: Tooosi hitaasti mentiin ja matkaa tuli yhteensä ehkä reilu puoli kilsaa. Mut parempi sekin kuin ei mitään! Kipuja oli alkuun ja supisti, mutta siitä ne sit helpotti. Kävelyn jälkeen haravoin vähän takapihaakin ja mies raivaili terassia. Hyvä fiilis nyt! :smug::smug:

Vielä vois imuroida talon nopeesti kaikista koiran karvoista. Kiva kun niillä on nyt karvanlähtöaika... ja kaikenlisäksi huomenna tulee sisko koiransa kanssa meille alkuviikoksi. Saa imuri heiluu kyllä joka päivä! :eek: Mut onneks voi laittaa siskon imuroimaan... :grin:hilarious:

Kylläpä vaan väsyttää. Ärsyttävää. Ihan kuin tässä suurenevassa mahassa ei ois tarpeeksi hankaluutta. Niin tylsää, kun ei jaksa tytön kanssa touhuta. Oon nyt ollut äitiys"lomalla" 5 päivää ja joka päivä oon tehnyt töitä. :/ Ei nyt ihan toteudu tämä huilaaminen... :( Jospa sitten joulukuussa, kun ei enää saa tehdä töitä.

Baby showerit juhlittu ja nyt väsyttää xD oli jotenkin todella rankkaa.
Aamusta olis neuvola, miehen piti viedä mut unohti (ylläriylläri) joten anoppi sitten vie mut sinne.

Flunssa. Oi just tätä mä toivoinkin tähän kohtaan näiden halvatun liitoskipujen lisäks. Mies meinas et mulle voi tulla ny miesflunssa koska odotan poikaa. :laughing002
Saa nähä mitä tästä ny kehkeytyy, en muista että olis hetkeen ollu näin kipee kurkku :dead:

Kävin lääkärissä yllättäen nousseen kamalan koko kropan kattavan turvotuksen vuoksi. Nyt kolmatta päivää, ja käden niveliä alkanut särkeä samalla. Toksemiakokeissa ei kuitenkaan mitään poikkeavaa. Mitä tämä voi olla, ja helpottaakohan tämä ollenkaan ennen synnytystä?

Mulla oli tänään vimppa työpäivä! Ensin vähän vuosilomaa ja sit alkaa äippäloma. Jotenkin ihan absurdi olo. Jotenkin kuvittelis että olis onnensa kukkuloilla, mut muhun iskikin joku ihme alakulo. Kummasti masentaa ja ajatukset on jotenkin ihan maassa. Kai tää on tällänen pudotus pois totutusta ja uuden opettelu.. ehkä tää mieli tästä kohentuu.. :sad001:eek: mielessä olis kaikkee "pakko ehtiä tekeen ennen l.a:ta", mut tällä hetkellä ei vaan huvita. Sisäinen kaaos..

Täällä kans töiden loputtua tuli vähän haikee olo, nyt kuiten ku ollut kotona niin siihen on jo tottunut eikä ihan koko aikaa tarvi pohtia että mitä tekis ettei mee aika hukkaan [emoji26] aikalailla kaikki vauvan hommat vielä laittamatta mutta on tässä vielä 2kk aikaa, kuhan pinnasängyn saa paikoilleen ja vaatteet pestyä ja laitettua kaappiin niin siinä kai ne tärkeimmät [emoji4]

Kävin lääkärissä yllättäen nousseen kamalan koko kropan kattavan turvotuksen vuoksi. Nyt kolmatta päivää, ja käden niveliä alkanut särkeä samalla. Toksemiakokeissa ei kuitenkaan mitään poikkeavaa. Mitä tämä voi olla, ja helpottaakohan tämä ollenkaan ennen synnytystä?

Mulla oli esikoisen aikaan hurjasti turvotusta ja lähti vasta synnytyksen jälkeen. En saanut kunnolla edes sormia taittumaan, ainoat kengät mitkä meni jalkaan oli crocksit. Onneksi oli vähäluminen talvi silloin. :) 15kg tuli painoa joista 11kg jäi sairaalaan, et hyvin nopeasti turvotukset sitten lähti.

Mulla oli tänään vimppa työpäivä! Ensin vähän vuosilomaa ja sit alkaa äippäloma. Jotenkin ihan absurdi olo. Jotenkin kuvittelis että olis onnensa kukkuloilla, mut muhun iskikin joku ihme alakulo. Kummasti masentaa ja ajatukset on jotenkin ihan maassa. Kai tää on tällänen pudotus pois totutusta ja uuden opettelu.. ehkä tää mieli tästä kohentuu.. :sad001:eek: mielessä olis kaikkee "pakko ehtiä tekeen ennen l.a:ta", mut tällä hetkellä ei vaan huvita. Sisäinen kaaos..

Mulla vähä sama! Ku jäin jo viikko sit saikulle ja nyt on vaaan aikaa ni ei jotenkaa saa itestää kiinni ku niin paljon tehtävää mitä haluis enne la:ta tehä :/ viime viikko jotenki meni haahuillessa :D mies oli iltavuorossa ni tylsistelin yksin kotona :( ehkä ens viikol oon aikaa saavampi! Ku haluun vaihtaa verhot ja alkaa jouluu laittaa ajoissa että varmasti kerkee :) kohta kaikki vauvan vaatteetki pesty et sit vaa järjestelen lipastoon koottain :)

Neuvolassa tänään keskusteltiin turvotuksesta, ja todettiin, että kannattaa juoda paljon enemmän nesteitä ja yrittää liikkua, vaikka se supistaiskin. Eli varovasti vain eteenpäin. Oon myös ylpeä itsestäni kun uskalsin ottaa influenssarokotteen ilman mitään itkupotkuraivarikohtausta :D (aikaisempi rokotus/pistopelko). Hyvin oon jo siedättynyt insuliiniin pistämisellä neuloihin.

Mä pelkään epiduraalia (ja kaikkia puudutteita ja niihin liittyviä neuloja, rokotteita yms) mutta verinäytteet ja muut sellaiset olen opetellut sietämään, auttoi kun kerran vain päätin että se ei satu, ja sen jälkeen on ollut paljon helpompaa. Mutta puudutteet, en tiedä miten selviän jos en anna laittaa epiduraalia jos sitä oikeasti tarvitsee. Mieluummin kärsin (porautan myös hampaat ilman puudutus ja siedän kipua kuin otan puudutteen) kuin mietin epiduraalin laittoa ja sitä viismetristä neulaa.

Jos yhtään lohduttaa niin kyllä sen synnytyksessä sit huomaa, että onko siihen epiduraaliin valmis vai ei. Siis jos ne kivut käy sietämättömäksi ni sitä antais vaikka kätensä leikata irti. Nimimerkillä ”kun itsellä ei mennyt kaikki putkeen” :D

Ja jos taas kokee, että se menee ilmankin niin mikäs sen mukavampaa! Luottaisin omaan tuntemukseen siinä tilanteessa sit

Meiän 4v:llä 38.9 nyt kuumetta eli huomenna fiilis on väsynyt ku tääl valvotaan:wacky:
Ihan reppana toinen ku on niin kipee! :sad001
Onkoha nyt jotai kovaa kuumetta liikkeellä? Meilleki tää tuli aika puskista, vähä räkänen on mut aika yllättäen pamahti päälle.

Voi ei Meritähti90. :sad001 Toivottavasti menee pian ohi!

Mulla oli eilen ihan huippufiilis, koska aurinko paistoi ja mulle oli järkätty vauvakutsut! Yllätyin ihan täysin ja kaksi kauempana (6h matkan päässä) asuvaa ystävääkin oli tullut paikalle! Oli niiiin ihanaa ja koti oli koristeltu tosi kauniiksi kaikenlisäksi. :Heartred Lämmitti kyllä mieltä ja sydäntä ja itkuhan siinä tuli, kun tajusi mitä on meneillään. :Heartred Luulin, että jos mulle ois jotain järkätty niin ne ois ollu perjantaina, mutta ei. Ja muutenkin olin jo ajatellut ja hyväksynyt sen, että mulle ei isoja juhlia järkätä, kun oon niin paljon nähnyt kavereita viime aikoina ja vauva on saanut paljon lahjoja. Mutta toisin kävi! :love017

Myö mentiin perjantaina naimisiin! <3 silleen ei jännittäny niin kauan kunnes näin mieheni puku päällä vastassa ja mentiin sinne vihkijän eteen. Heti kun hän rupes puhumaan meinasi itku tulla ja jouduin vaan hokemaan itselleni että ”hengitä hengitä”. Oli vielä niin sympaattinen ja pehmeä ääninen vihkijä.<3
Mieskin kai jännitti aika paljon kun sanoi ettei kuullu mitä se vihkijä puhui, huulet vaan liikku ekat puolet ajasta :D <3
oli erittäin monta hetkeä päivässä kun itkua sai pidätellä eikä nuo niiskuttavat vieraatkaan helpottanut asiaa x)
Voisin sanoa että olo on kaikenkaikkiaan aika pirskatin onnellinen ^__^ <3

Myö mentiin perjantaina naimisiin! <3 silleen ei jännittäny niin kauan kunnes näin mieheni puku päällä vastassa ja mentiin sinne vihkijän eteen. Heti kun hän rupes puhumaan meinasi itku tulla ja jouduin vaan hokemaan itselleni että ”hengitä hengitä”. Oli vielä niin sympaattinen ja pehmeä ääninen vihkijä.<3
Mieskin kai jännitti aika paljon kun sanoi ettei kuullu mitä se vihkijä puhui, huulet vaan liikku ekat puolet ajasta :D <3
oli erittäin monta hetkeä päivässä kun itkua sai pidätellä eikä nuo niiskuttavat vieraatkaan helpottanut asiaa x)
Voisin sanoa että olo on kaikenkaikkiaan aika pirskatin onnellinen ^__^ <3

Onnea Sirpaleina! :Heartbigred

Takaisin