Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Teen vielä yövuoroja ku kroppa ei ole niistä mitään erikoista ilmoittanut, tälläkin hetkellä valvon muiden unta ja odotan, että kello kuluu =) Ainoastaan olen huomannut sen, että yövuoron jälkeen unirytmit on pahemmin sekaisin kuin ennen raskautta.

Ihan kaamee päivä ollaan miehen kaa molemmat yrjötaudissa mut tuo mein poika on terve oma vauhdikas itsensä koska sairasti ite taudin perjantaina :( Voimat aivan loppu tekee pahaa kun vauva heittää mahassa kuperkeikkaa, jotenki sitä on vaan pakottanut hoitaa pojan mihin muuhun ei sit voimat riitäkkään.

Fiilis parani kerta heitolla vielä paremmaksi: ystävä laittoi kuvan vastasyntyneestä lapsestaan! :love017

No ei me sitä seinää saatu vieläkään tapetoitua, mutta siivottiin koko kämppä lattiasta kattoon :D pikkasen oli selkä kipeenä ja nää liitoskivut on niin pyllystä. Mut ompahan siisti koti ja ollaan käyty shoppailee huonekalujakin :p

Oon nyt viikonlopun ja viime yön nukkunut todella hyvin, ihana herätä kun ei ole heti herättyään jo koomassa.
Jotenkin helpottavaa, kun tällä viikolla ei ole terapia, neuvola eikä sype käyntejä, jes! Mutta ensviikolla sitten maanantaina heti aamusta neuvola ja illemmalla terapia.

Voikun tuli hyvä fiilis, kuulla presidenttiparin vauva uutiset! :) Onnea heille! <3

Kyllä täällä samat fiilikset, vaikka yleensä ei tollaset "julkkisuutiset/edes kuninkaallisten" mua hetkauta. Jotenkin Sauli ja Jenni on vaan niin ihanan tavallisia ja aitoja ihmisiä, että mahtava nähdä kun heidän toiveensa toteutuu. Itsekin lasta pitkään haaveilevana osaan samaistua tuohon iloon kovin, vaikka heillä se on varmasti vieläkin suurempi kun Jennillä ikää kuitenkin sen verran ettei asia mikään itsestäänselvyys ole. Paljon iloa, onnea heille ja siunattua raskausaikaa ♡♡

Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi tänään äitiysloma!!! :) Toki Kela pilasi vähän tunnelmaa soitollaan, et mun äitiysrahat on laskettu väärin ja heiltä puuttuu nyt työnantajan lappu, minkä itse siis vein hlökohtaisesti Kelaan...

Mistä määrästä harkkasupistuksia tulisi huolestua?

Mulla alko su lähes jatkuvat kivuttomat supparit. Ainostaan pitkällään levossa kohtu rauhottuu. Lääkäri tänää tarkisti, et paikat edellee kiinni. Meinas, et kenties flunssa on pistäny kehon koville. Voin yrittää pari pvää viä lepäillä, sit täytyy alottaa antibioottikuuri. Vaikka kuinka lepäilen, täytyy jotain arjen juttui hoidella. Voiko ne harjotussupistukset kuitenki alkaa availeen paikkoja?

Mistä määrästä harkkasupistuksia tulisi huolestua?

Mulla alko su lähes jatkuvat kivuttomat supparit. Ainostaan pitkällään levossa kohtu rauhottuu. Lääkäri tänää tarkisti, et paikat edellee kiinni. Meinas, et kenties flunssa on pistäny kehon koville. Voin yrittää pari pvää viä lepäillä, sit täytyy alottaa antibioottikuuri. Vaikka kuinka lepäilen, täytyy jotain arjen juttui hoidella. Voiko ne harjotussupistukset kuitenki alkaa availeen paikkoja?

Mulla on ollu niitä joka raskaudessa todella runsaasti. Ekoissa kahdessa ei avannu paikkoja yhtään ennen ku vasta synnytystä edeltävänä vuorokautena, tosin silloin oli jo kipeitäkin epäsäännöllisinä. Kolmannessa raskaudessa noin rv 36 lääkärin tarkastuksessa oli ulkosuu yhdelle sormelle auki, joten ei ne sen kummempia tehnyt silloinkaan. Mulla vaan on todella supistusherkkä kohtu. Enkä osaa sanoa mikä määrä on huolestuttavaa, kun niitä todellakin tulee paljon ja ympäri vuorokauden. Tosikkoa odottaessa oli myös sellasia että ne kesti noin 10min ja niitä saatto tulla helposti se neljä yhtä pitkää tunnin aikana levossa, muutoin on ollu lyhyempikestosia aina.

Mulla kans päivästä riippuen paljonkin supistuksia (kivuttomia, kuitenkin vessahädän tunne tulee aina silloin). Tietyt asennot kuten sohvalla puoli-istuva löhöasento tekee lähes poikkeuksetta supistuksia. Saattaa tulla peräkkäin useita, jos en vaihda parempaan asentoon. Nyt onneksi ollu vähän taukoa näistä. En tiedä liityykö sit joku stressi siihen vai miksi välillä tulee ja välillä ei. Varmaan useita kymmeniä pahimpina pvnä tullut. Ei ole avannut/pehmentänyt vielä onneksi paikkoja. Oon kyllä alkanu välttään noita hankalia asentoja.

Mulla ihan samanlainen tilanne kuin mitä Diann kin kirjoitteli. Nyt ei oo melkein viikkoon supistellut niin paljoa, vain muutamia kertoja päivässä. Pahimmillaan supisteli kymmeniä kertoja ja osa supistuksista oli kivuliaitakin. Vessahädän tunne tulee myös välillä. Oon vältellyt tiettyjä asentoja ja liikkeitä, joiden oon huomannut aiheuttavan supisteluja ja ottanut muutenkin rauhallisemmin. Alkava loma on paljon mielessä ja itsellä on tosi helpottunut olo sen takia, ettei kohta tarvitse ajatellakaan töitä - voi siis olla hyvinkin niin, että stressitasojen laskeminen vaikuttaa supistelujen määrään. :smug:

Mullaki näit supistuksii tullu ja tulee usein :/ olin viime viikol saikulla ja olin jo elokuussaki viikon saikulla ei oo avannu paikkoi toistaseks vaik pelottaaki et syntyis enneaikasesti :( nyt ollu pari viime yötä taas hirveitä, mahaa sattuu paljon ja vessas saa rampata ja supistaa kipeesti kokoajan et vaikee päästä sängyst ees ylös. Nyt huolestuttaa ku kokopäivän tänää särkeny mahaa menkkakipumaisesti myös, kun ei supista :( onko muilla ollu särkyä? Oon nyt ollu taas töissä 3 päivää ja ei kyl tee hyvää.. mut hitsi ku toivon et voisin olla töissä nää viimiset 2viikkoo viel enne lomaa :(

Paska fiilis, iltapäivä menny itkien. Ei vaan meinaa jaksaa tän raskauden päälle huolehtii tosta esikosta yksin kun mies ei suostu jeesaamaan missään :( Onneks lähti Tampereelle ettei tarttee katella muutamaan päivään. Valtava väsymys painaa kun menny 4 yötä enemmän ja vähemmän valvoessa.

Paska fiilis, iltapäivä menny itkien. Ei vaan meinaa jaksaa tän raskauden päälle huolehtii tosta esikosta yksin kun mies ei suostu jeesaamaan missään :( Onneks lähti Tampereelle ettei tarttee katella muutamaan päivään. Valtava väsymys painaa kun menny 4 yötä enemmän ja vähemmän valvoessa.

Tsemppiä kovasti sinne. Olisiko kotiapu mitään? Täällä ainakin joka tuutista sitä tyrkytetään. Meillä toki tilanne, että käyn/käydään nlapsykologilla, perheneuvojalla, perheneuvolan perheterapeutilla, koulussa opettaja+kuraattori palavereissa ja sairaalan lastenpsykalla. Vanhimmalla pojallani (10-vuotias) käytöshäiriöitä (väkivaltaa, uhkailua, kiusaamista, ym.) joita selvitellään ja joita olen viime aikoina itkenyt väsyneenä ja turhautuneena, puolitoista vuotta sitten alkoi ongelmat jotka pahentuneet lyhyessä ajassa. Lopetin omat mielialalääkkeet ja psykologikäynnit jäi tänään tauolle, myös perheneuvoja laitettiin tauolle. Ehtii keskittyä pojan juttuihin paremmin. Olen kyllä todella keskittynyt viemään asiaa eteenpäin.
Onneksi miehen äiti on hoitanut tuota neiti marraskuuta edes joidenkin käyntien ajan, niitä on meinaan riittänyt. Vien myös poikaa 2x viikossa sählyyn että saa muuta tekemistä ja mies on onneksi edes sen aikaa neidin kanssa.
Onneksi edes tuo herra 7-vee on helppohoitoinen. Ja tosiaan tämä neiti 10kk heräilee vielä sen 3-5 kertaa yössä. Mutta viime aikoina olen ollut niin väsynyt, että hyvä kun on isäntä illalla ehtinyt viereen kun kuorsaan jo unten mailla.

Itelläni ole viime raskaudessa harkkasupistuksia n. 14 vkolta lähtien, eivät tehneet mitään kohdunsuulle. Nyt viimeisen kuukauden on ollut välillä kivuliaita supistuksia, mutta eivät nekään ole mitään tehneet. Ja muutaman viikon päästä on toisaalta jo ihan sama tekevätkö jotain. :) Issiaskipujakin on mukavasti. Lääkäri kyllä neuvoi ottamaan rennommin, mutta missä välissä ehtisi? Ois kolme lasta ja maalaistupa hoidettavana, muutaman muun jutun lisäksi. :D

Eiköhän se perhe työntekijä ehdota jotain kotiapua mutta sama ois jos mies ois jossain muualla pojan kanssa et saisin tehtyä asioita kotona. Nyt on pakko levätä esikon päikkäriaika muuten ei jaksa iltaan asti.

Kannattaa hyödyntää ne pienen päikkäriajat todellakin omaan lepäämiseen. Eikä kodin tarvi olla tiptop kaiken aikaa, jostain kohtaa voi löysätä. Kannattaa vaikka päässään laittaa tärkeysjärjestykseen kotihommat. Sitäkin voit kokeilla että laitat esikon lattialle leikkimään, haet vaikka kirjastosta jotain kirjoja (kaikki mistä lähtee ääntä painamalla on hyviä) että pieni voi niitä tutkia, istut vaikka sohvalla vieressä vähä lukemassa ja puhelet samalla lapselle. Siitä pikkuhiljaa sitten laajennat omaa "reviiriä" että lapsi kuulee sinut ja alkaa luottamaan siihen ettei se äiti minnekään katoa ja saisi enemmän rohkeutta omatoimisuuteen. Ja sellaistakin voi kokeilla, ettet heti reagoi lapsen pienimpäänkin inahdukseen. Lapsi on voinut oppia siihen että tarpeisiin, jopa ihan vaan niihin "oletko äiti tässä?"-huhuiluunkin vastataan heti syliin ottamalla eikä muusta tiedä. Mutta sinua voisi helpottaa jos lapsi tyytyisi lopulta siihenkin, että ääni kuuluu jostain eikä ole hätää. Saisit enemmän vapaat kädet touhuiluun lapsen hereillä ollessa.
Ja se kotiapu olisi kuulemani mukaan auttamista siivoamisessa yms. tai sitten vain lastenhoitoa että äiti saisi hengähdystauon. Uskon, että teidän kohdalla voisi olla hyvä jos saisit sen oman lepohetken välillä. Omaa jaksamista ei tarvitse vähätellä, koska meillä jokaisella on eri kapasiteetti oman jaksamisen suhteen. :)

Muoks. Ja jos isäntä nassuttaa kodin siisteydestä niin hänelle voi kertoa missä imuri ja moppi sijaitsee, että voi hoitaa itseään häiritsevän asian kuntoon. :D

Muokattu viimeksi:
Olis sata asiaa hoidettavana, mutta empä aio tehä niistä yhtään vaan sluibailla vaan tässä koneella hetken ennenku menen nukkumaan! :taunt014

Maatuskan kanssa samoilla linjoilla! Jos jotain häiritsee meidän kodin siisteystaso ni ei muuta kun moppi ja rätti kauniiseen käteen ja siivoaa. Mun äiti esim. imuroi meillä aika usein kun käy. :D Eka vähä ehkä loukkaannuin mutta nyt en jaksa välittää. Hyvää vaan tarkottaa! :)

Meidän naapuri (50v "vanhapiika" jos se nyt mitenkään asiaan liittyy) oli miehelle ystävällisesti huomauttanut että meidän pihalta puskee raja-aidan läpi/vierestä hänen puolelleen heinää. Jotenki ei oo nyt ollu ensimmäisenä tärkeysjärjestyksessä joku aidan alustan perkaaminen... Onneksi se avasi sen suunsa miehelle eikä mulle :D

Mulla alkoi eilen illalla nenä mennä tukkoon ja pää kipeytyy. Yöllä huomasin, että kurkkukin on kipeä. Mulla on enää kaks päivää töitä ja sit jään syyslomalle, jonka jälkeen 1 maanantai töitä ja mammaloma alkaa virallisesti. En nyt haluaisi tulla kipeeksi ja jäädä sairastamaan näin loppuvaiheessa - tulis niin lusmu ja huono olo Toivon tosissaan, että en tuu tän kipeämmäksi. Lisäksi ystäväpariskunta on tulossa meille viikonlopuksi kauempaa nii en haluu sairastaa viikonloppua! :sad001

Takaisin