Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heräsin 3.30 vessaan ja sen jälkeen pyörin sängyssä 1,5h. Tosin herätys oli sit jo 6:15. Pikkasen väsynyt olo. Kävin tänää pelkopolilla ja aikalailla vika käynti kuukauden päästä, jee.

Mä herään 10 kertaa yössä veskiin, ihan kamalaa kun ei saa nukuttua. Ei auta vaikka kuinka vähentäisi juomista iltaa vasten!

Mulla on kans ollu viime öinä tota kolmen ja viiden välillä heräämistä... Kahtena yönä oon heränny joskus ennen viittä ja pyöriny sängyssä sinne kahdeksaan. Ja mä meen tosiaan nukkumaan yleensä joskus 12 aikaan ja tarttisin sen 9 tuntia unta... Kauheeta ku väsyttää ja pyörryttää koko seuraavan päivän.

Mulla pitää herätä kolmesta viiteen kertaan vessaan, sekä kuopus herää pari kertaa yössä.
Nukahtaminen on heräämisen jälkeen todellinen haaste kun jalkoja ja käsiä kuumottaa eikä saa hyvää asentoa mitenkään :(

Varasin ajan mama-hierontaan :) En oo koskaan sellasessa ollu, tää kestää tunnin ja maksaa 45€. Edellisestä hieronnastakin on jo aikaa ties vaikka kuinka. Nyt oli ihan pakko kun tuntuu et en saa itteäni enää mitenkään rentoutumaa, niin jos tuolla sitten. Ja kaikki lihaksetkin kyllä tosi kireenä, venyttely tuo kyyneleet silmiin. Mutta siis ens viikon perjantaille vasta sain ajan, kun niillä on vähän täyttä.

Päähänkoskee, eilen oli vatsa löysällä, nää kaks oiretta on mulla aika usein. Ja en tiiä mistä johtuu... En oo saanu tänää aikaseks vielä mitää. Ei oo kuumettakaan 36,6, mut jotenkii ihan semmonen olo. Ei taida tulla kovin hyvä päivä

Pistetään nyt tähän väliin vähän peukkuakin, ettei tää fiilissivu oo pelkkää negaa:) jos tää raskaus sujuu tällasena loppuun saakka, ni vitsi miten helpolla oon päässy. Harvemmin ottaa mikään päästä, liikunta onnistuu yhä, jaksan yhtä ja toista ja touhututtaa aivan entiseen malliin. Öisin käyn vessassa, enkä ain saa nukuttua, mut jossain kohtaa ain koittaa kuittaa univelat. Vauva möyrää niin et nahkaa(ja varsinki napaa) särkee, mut on sekin viel ihan kestettävissä. Jos kaikki raskaudet olis tällasia, ni voisin olla vaik koko ajan raskaana:) tukka on paksumpi ku ikinä ja nyt ku alun hormoonimyrsky on pois, ni ihoki on tosi elinvoimainen ja hyvä:)

Kaikista kivuista ja kolotuksista huolimatta olen onnellinen että kädet toimii vielä ja pystyn tekemään käsitöitä. :)

Mäkin oon yllättynyt miten mukavasti raskaus on mennyt! :)
Nukun hyvin ja jaksan hyvin.
Välillä närästää:grin ei oo kummemmin vaivoja, toki vauhti vähän hidastunu, mut ajattelen kyllä, et on ollu helppo raskaus!

Tämä on mun raskauksista helpoin (3:as). Töissä en oo aiemmin pystynyt olemaan kuin rv 24-26. Nyt näyttää siltä että täällä porskutetaan ihan mammalomaan saakka :)

Muutenki olo ollut mitä mainioin. Väsymystä lukuunottamatta ja illallisia selkävaivoja. Mutta ne on ihan rasituksesta johtuvia. Issias vaivoilta olen välttynyt täysin; toki mun maha on mun mielestä nyt pienempi kuin aiemmissa. Joka osaltaan vaikuttaa

Mutta ensimmäinen riskiraskaus,verenvuodot,hematooma sekä lisäistukka ja etinen istukka. Ehkä noi muut jääny sit pois säälistä :D

Muokattu viimeksi:
Olen kyllä monelle vastannut, joka on kysynyt että miten olen voinut ja miten on raskausaika muuten mennyt, että helpolla olen tainnut päästä. Ilman suurempia/hallittavia kipuja, ei yrjöämistä, unta olen yleisesti saanut hyvin ja muutenkin olo pääasiallisesti mainio.
Tietenkin juurikin se että liikkeissäni olen hidastunut, mikä on oikeastaan hyväkin asia ja väsymys meinaa välillä tuntua ylitsepääsemättömältä, mutta aika pientähän se on :) kuitenkin hirveän onnellinen olo ^__^ <3

Tänään huono fiilis :sad001 Jotenkin tosi raskas olo, maha tuntuu isolta ja pinkeältä. Seisoessa tuntuu raskaalta. Jouduin esimieheltäkin pyytään helpotusta työtehtäviin. Ja väsyttää mahdottomasti! Aamulla särki myös oikeaa polvea ja rannetta. Toivottavasti huomenna on kevyempi päivä..

Kyllä toi maha vaan niin on koko ajan tiellä ja on niin paksu olo. :( Tytön kanssa on jo aika vaikeaa touhuta :( Onneksi muuten vointi on ollut tosi paljon parempi kuin esikoisen odotusaikana. Väsyttänyt on vaan ihan hullusti, mutta kaikenkaikkiaan on mullakin mennyt yli odotusten tämä raskaus!! :)

Fyysisesti olo on hyvä, nukun hyvin (sen minkä ehdin) ja pystyn liikkumaan hyvin (sen minkä ehdin). Lähinnä rassaa nämä ruuhkavuodet - mies tekee pitkää päivää ja jatkaa yötä myöten, minkä johdosta (?) esikoinen 2v on alkanut selvästi hylkiä isäänsä: "Isi pois!!". Mullakin on vielä muutama hektinen viikko töissä, työmatkoineen, minkä lisäksi tuleva asunnonvaihto pitää varmasti kiireisenä ihan laskettuun aikaan saakka. Tässä juuri avauduinkin kotona siitä, miten tarvittaisiin leppoisa iltahetki kahdestaan ihan joka päivä, että keksittäisiin taas muutakin puhuttavaa kuin lapsen asiat ja arjen logistiikka.

Tänään iski töiden jälkeen tosi turhautunut olo, kun kotiin tulin. En oo raskauden aikana pystynyt harrastaa liikuntaa ja se on harmittanut mua t o d e l l a paljon. Alkuraskaudessa kärsin pahasta olosta ja väsymyksestä ja lisäksi työuupumuksesta, joten energiat eivät riittäneet töiden jälkeen mihinkään. Keskiraskaudessa olin myös väsynyt, mutta silloin tällöin lenkkeilin siihen asti kunnes kivut ja supistukset alkoivat vaivaamaan siten, etten enää oo pystynytkään harrastaa liikuntaa. Ja tosissaan en pysty lenkkeilemään enkä muutakaan, kun heti alkaa supistaa ja sattuu. :sad001 Turhauttaa tosi paljon ja itkin tätä ihan kunnolla tänään. Haluun niin paljon esim metsään lenkkeilemään koirien kanssa... :sad001

Mulla alko viime yönä päänsärky. Ja jatkunu koko päivän. Meni ohi 2x500ml panadolilla. Ja nyt alko uudestaa. Väsyttää ja on nälkä IHAN KOKO AJAN! Voisin syödä hevosen..

Mulla kanssa on päätä särkenyt nyt kaks päivää. En oo viel lääkettä ottanut - aattelin tulevana yönä nukkuu pitkät unet, jos sillä lähtisi. Mutta jos huomenna viel jatkuu nii sit pitää napata kyl panadolia.

Mä en säästele särkylääkkeen kanssa kun on tuo 1v minkä kanssa on vaan touhuttava vaikka olis millanen olo. Mulla on niistä ekasta 3kk huono oma tunto kun meni niin puoli kuntosena eikä jaksanu mitää ylimäärästä. Haluu antaa vielä toiselle kaiken huomion kun pystyy. ♡

Eilen pistin insuliinia toista kertaa, onnistui muutamassa minuutissa verrattuna ekaan iltaan, kun vain tuijotin neula kädessä jalkaa 20 min ajan... :D Kai siihen sittenkin tottuu.

Nyt sattuu, selkä niin jumissa kun ollaan miehen kanssa siivoiltu koko päivä. Ei oo mukavaa kun siivominenkin on nykyään jo hankalaa :D no ruuaksi saan tänään kauan himottua moussakaa, namnam.
Jospa sitä huomenna saataisiin vauvan huoneen seinä vihdoin ja viimein tapetoitua.

Takaisin