Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä Sinikka. Mulla mies 7-8kk vuodesta reissuhommissa. Kyllä siltä ainakin tukea saa, vaikkei fyysisesti läsnä olekaan:) itseä ei kyllä ole pätkääkään missään kohtaa reissuhommat vaivanneet, touhuilen viikot omia juttujani ihan tyytyväisenä:)

Kiitos. Viime vuoden elokuusta toukokuun loppuun oli sen 9kk nii se oli ihan liikaa mulle. Ehkä se työuupumus ja alkuraskauden oireet, jotka oli mulla vahvoja vaikutti paljon. Ekat 6kk meni suht ok. Mut nyt en vaan enää kestäs reissuhommaa ja yksin oloa. Tottakai mäkin mun mieheltä tukea saan, mutta tarviin ja haluun sen mun lähelle fyysisesti. Vastahan tässä on saanut nauttia yhteisestä arjesta reissuhommien jälkeen 2kk... Me kyl toivotaan, ettei hänen tarviis lähtee minnekään. Mut tänään selviää.

Mun tän päivän fiilis on melko ällistynyt. Aina ku mä luulen ettei meidän esimiestiimi pysty enää alittaan rimaa ni ne vetää uuden ässän esiin. Oon ollu kesälomalla ja kävin tänään kurkkaan työvuorolistoja niin mulle on laitettu koko kuukaudeks vaan 13h/vko töitä vaikka mulla on 20h soppari. Tiedustellessani syytä tähän esimies sanoo ihan pokkana että "kun ei me voitu olla varmoja että pystytkö sä kuinka tekeen enää töitä ku oot raskaana" :bored::woot:

Mun tän päivän fiilis on melko ällistynyt. Aina ku mä luulen ettei meidän esimiestiimi pysty enää alittaan rimaa ni ne vetää uuden ässän esiin. Oon ollu kesälomalla ja kävin tänään kurkkaan työvuorolistoja niin mulle on laitettu koko kuukaudeks vaan 13h/vko töitä vaikka mulla on 20h soppari. Tiedustellessani syytä tähän esimies sanoo ihan pokkana että "kun ei me voitu olla varmoja että pystytkö sä kuinka tekeen enää töitä ku oot raskaana" :bored::woot:

Jos työsopimuksessa lukee 20h/vko ni vaikka tekisit 1h/vko ni sun pitää saada 20h palkka. Onkohan ne tietosia asiasta?

Meillä on puolen vuoden tasuri niin se tekee tämmösen mahdolliseks. Jännä vaan ku mä olin ainoo jolta oli otettu tunteja pois täs tasurin lopussa, ja vielä sekin että kun asiasta talvella kysyin, niin mulle luvattiin että vaikka tekee enemmän ku sopimustunnit niin se ei vaikuta tasurin loppupään vuoroihin. Juu, kuinkas sit kävikään. Tää oli kolmas kerta ku mulle on esimies puhunu kakkaa päin naamaa. Luulen että kattelen äippäloman jälkeen ihan suosiolla itelleni uuden duunipaikan.

Onko se sun keskimääräinen viikkotyöaika? Ne voi tasata sen kalenteri kk aikana.

Jos on 6kk tasuri niin periaatteessa töitä voi olla vaikka 0h joku kuukausi, kunhan sopparin tunnit tulee tasurin aikana täyteen. Se on periaatteessa työnantajan oikeus... Mutta kannattaa muistaa se työntekijän oikeus, eli jos sulla teetetään koko tasurin ajan (tai pidempään) 20h/vko sopparilla 30h/vko tunteja, sulla on oikeus siihen että sun sopparia nostetaan 30h/vko koska tarve on sillon ollut jatkuvaa eikä hetkittäistä ;) näissä on hyvä soitella aina liittoon, sieltä saa vielä varmistuksen :) mutta kaupan alalla ainakin näin :)

Kelaneuvolapäivä ja kohtalaiset fiilikset :happy:
Suurimmat palikat päässä jo kohdillaan ja on jo vähän uskaltanut suunnitella tulevaisuuttakin :angelic: Vielä ei ihan voi sanoa tasaiseksi ja tyyneksi, mutta lähellä ollaan :cool01

Ja nyt saa sitten alkaa laskea päiviä äippälomaan ja se kun alkaa niin kohta tuleekin jo kakalle haiseva nyytti :happy093

Ne on ne hormoonit, ne on oltava ne hormoonit. Tai näin ainakin itselleni tänä aamuna vakuutin, kun itkeä pillitin tarhan pihassa. Olen reilu vuoden joka aamu nähnyt saman miehen kulkevan tarhan parkkipaikkojen poikki. Ensin mies kulki nuhjuisissa vaatteissa, rikkinäisissä lenkkareissa muovipussia kannellen. Kuukausia myöhemmin miehen jalkaan oli ilmestynyt uudet lenkkarit. Taas kuukausia myöhemmin muovipussi oli vaihtunut reppuun selässä. Tänä aamuna mies kulki ohitseni uudella hienolla polkupyörällä.

Nyt on ehkä pakko kirjottaa tänne, ku on näin hyvä hetki. Älkää ymmärtäkö väärin, elämä ei oo täydellisestä, en oo voittanut lotossa eikä kaikki todellakaan oo niin hyvin kun vois, mutta oon taas hetkellisesti niin kiitollinen ja onnellinen elämästä. Siis oikeasti, istun kotona lattialla virkkaamassa ja äsken vaan pyyhkäs yli semmonen suunnaton onnellisuus aalto, niinku että kaikki on hyvin. Mun mahassa kasvaa uusi pieni elämä, joka potkii siellä mukavasti aina välillä ja sillä tulee olemaan maailman rakastavimmat vanhemmat ja vaikka en millään jaksaisi odottaa neljää kuukautta että saan hänet syliin, tiedän et kaikki tää kuuluu tähän hommaan ja tää on aika pirun makeeta kantaa mukanaan toista ihmistä. Lisäks löydettiin uusi isompi koti, mihin muutetaan 7 viikon päästä ja vaikka viime aikoina on ollu jos jonkinmoista ylämäkeä ja rapakkoa matkalla, niin silti mulla on ihmisiä lähellä, joihin voin nojata ja ne tukee ja auttaa ja äääää, anteeks jos jollakin on huono päivä ja lukee tätä naama kurtussa ja toivoo, että tukin suuni, mut oikeesti.. elämä ei koskaan tuu olemaan täydellistä, pitää vaan muistaa keskittyy niihin hyviin juttuihin mielummin ku huonoihin :) ihanaa loppuviikkoa mammat!

Masentunut fiilis vaikka aurinko ulkona paistaa. Ilmotin miehelle tänään että kun reissusta kotiudun varaan neuvolasta ajan perhetyöntekijälle. Ei tilanne kahden kesken juttelulla mihinkään etene :( Miehen mielestä en tee kotona mitään. Energia ei vaan riitä muuhun kun siihen et hoidan esikon aamusta iltaan. En oo enää pitkään aikaan onnellinen ja asialle on jotain tehtävä ennen ku masennun täysin.

No voi mälsä, toivottavasti jotain helpotusta saisit tilanteeseen ennen ku menee ihan mahdottomaksi.. koita tehdä paljon asioita mistä tykkäät ja jos jotenkin saisit välillä omaa aikaa, niin varmaan auttais jaksamaan myös vähän paremmin..

Masentunut fiilis vaikka aurinko ulkona paistaa. Ilmotin miehelle tänään että kun reissusta kotiudun varaan neuvolasta ajan perhetyöntekijälle. Ei tilanne kahden kesken juttelulla mihinkään etene :( Miehen mielestä en tee kotona mitään. Energia ei vaan riitä muuhun kun siihen et hoidan esikon aamusta iltaan. En oo enää pitkään aikaan onnellinen ja asialle on jotain tehtävä ennen ku masennun täysin.

Tsemppiä kovasti että saisitte ajan pian ja asiat alkaisivat selkiintyä.
On ikävää, että kommunikointi ei toimi. Ja eihän sitä silloin mitään jaksakaan kun mieli on matala ja parisuhde takkuaa eikä toisen vähättelyt auta asiaa yhtään.

Täällä kurkku alkoi eilen kutiseen ja tänäänkin tuntuu niin kuin siellä olis kaktus. Lihaksia särkee. Toivottavasti ei pahene flunssaksi! En halua sairastaa raskaana ja minilomakin alkamassa huomenna.

Jos on 6kk tasuri niin periaatteessa töitä voi olla vaikka 0h joku kuukausi, kunhan sopparin tunnit tulee tasurin aikana täyteen. Se on periaatteessa työnantajan oikeus... Mutta kannattaa muistaa se työntekijän oikeus, eli jos sulla teetetään koko tasurin ajan (tai pidempään) 20h/vko sopparilla 30h/vko tunteja, sulla on oikeus siihen että sun sopparia nostetaan 30h/vko koska tarve on sillon ollut jatkuvaa eikä hetkittäistä ;) näissä on hyvä soitella aina liittoon, sieltä saa vielä varmistuksen :) mutta kaupan alalla ainakin näin :)

Juu kyllä näin mutta kyllä mun mielestä on vähintäänkin kyseenalaista ettå mä olen ainoa työntekijä jonka tunteja on tasattu. Noi listat on mustaa valkosella ja sieltä näkee että jopa henkilöt joilla on tunnit jo miinuksella saa edelleen tehdä 30h/vko vaikka niillä on myös 20h soppari. Jos tää tuntien tasaus koskisi kaikkia tasapuolisesti niin en asiasta valittaisi.

Ja sitäpaitsi, vaikka työnantajalla olis lainpuitteissa mahdollisuus tehdä vaikka miten kusinen temppu työntekijälle niin onko se hyvää johtamista sillon jos niin tekee? Kuka haluaa työskennellä paikassa jossa saa koko ajan varautua pahimpaan?

Juu kyllä näin mutta kyllä mun mielestä on vähintäänkin kyseenalaista ettå mä olen ainoa työntekijä jonka tunteja on tasattu. Noi listat on mustaa valkosella ja sieltä näkee että jopa henkilöt joilla on tunnit jo miinuksella saa edelleen tehdä 30h/vko vaikka niillä on myös 20h soppari. Jos tää tuntien tasaus koskisi kaikkia tasapuolisesti niin en asiasta valittaisi.

Ja sitäpaitsi, vaikka työnantajalla olis lainpuitteissa mahdollisuus tehdä vaikka miten kusinen temppu työntekijälle niin onko se hyvää johtamista sillon jos niin tekee? Kuka haluaa työskennellä paikassa jossa saa koko ajan varautua pahimpaan?

En missään nimessä tarkoittanu että se ois reilus tai kivaa, mutta periaatteessa heidän oikeus. Kusinen tilanne, mutta toivottavasti ratkea kaikille edukkaalla tavalla :) ja aikahan liitosts voi kysyä varminta tapaa toimia tilanteessa :) Tsemppiä kuitenkin!

Jos työvuorolistasta näkee, että selvästi jonkun tunnit tasurin päättyessä miinuksella niin voi esittää kysymyksen, että onko lisätyöt jaettu tasapuolisesti tai tarjottu kaikille, jotka niihin ovat oikeutettuja.

Päivän fiilis on väsynyt mutta tyytyväinen.
Olin muksujen kanssa Power truck showssa. Vierähtihän siellä koko päivä, mutta ainakin kaikki tykkäs (vaikka osan autoista olinkin nähnyt jo edellisillä kerroilla). Itelläni kun on haaveena saada ammattipätevyys ja ajamaan kuorma-autoa, vaikka ei varastoalan ammatissakaan mitään vikaa ole. :)

Takaisin