Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sain ekassa ultrassa hyviä kuvia, ku se oliki sen 17+, luultiin et ois 13+. Mut sit rakenneultran kuvat on ihan surkeita. Ei niissä näy mitään 'fiksua'.. yks kuva on naamasta, kuulemma 'kauniit kasvot'.. mä näen siinä kuvassa vaan mulkosilmät o_O

On se 4d ultra niin jotenkin pysäyttävä kun näyttää niin oikeelta ja saa muistoks kuvia ja joissain paikoissa myös tallenteen cd:lle tai muistitikulle et suosittelen :)

Jotkuthan on saaneet rakenneultrassa niitä 3d kuviakin ? Missähän kaupungeissa ne katsoo paremmillakin laitteilla vai katsooko vaan jos on jtn isompaa epäilystä eikä 2d:llä näy? Ja mikä toi 4d sitten on :D mä niin odotan rakenneultraa! Nt: stä saatiin paljon ihania kuvia ja samaa toivon myös seuraavasta ultrasta.

Me saatiin jo nt-ultrassa katsoa 3D kuvaa ja siitä on kuvakin tallessa missä näkyy sikiö edestä päin, vähän kasvoja jne. Tre:n terveystalolla käytiin ja samaan mennään rakenteeseenkin.

Täällä Turussa päin ainakin me turkulaiset käydään Turun kaupungin ultraääniyksikössä ja voitte arvata saako sieltä yhtään enempää kuin 2d-kuvia!! :) Kaikki ympäristökunnat on tehny ostopalvelusopimuksen yksityisen lääkäriaseman kanssa ja sieltä taitavat kaikki saada ainakin 3d-kuvia. Meidän neuvolassa ei edes ole ultralaitteita, et sieltä on turha odottaa mitään kuvia.

Oli muuten paino laskenut yön aikana 3kg!! :) Onneksi on seuraava neuvola heti aamusta... :) :)

Hei täällä lomalta paluu foorumille :) maanantaina töihin..yöks! Onneks alle 3kk ni äitiyslomalle! Sen voimalla eteenpäin :D

Terveiset Ranualta ja Rukalta Kuusamosta :) tehtii meidän pikku road trippi viime viikolla ja kävi niin hyvä tuuri ku just helteet siellä ja aurinkoa riitti :) Käytii Ranuan eläintarhassa ja vihdoinkin näin jääkarhut <3 mentii siitä muutamaks yöks rukalle mökkiin ja oli aivan ihanaa!! <3 jos ei tarttis säästellä rahaa vauvaa varten ni olis voitu olla pitempääkin :) jännäsin vähä automatkoi et miten selkä kestää, mut tosi hyvin meni ei yhtään särkeny! Mutta sit oliki turvotusta ja särkyä jaloissa :( rukalla frisbeegolf kierros oli myös melkosen rankka hyvä et jaksoin ylöspäin mennä ku hengästytti ja hapotti nii paljon :D enkä jaksanu edes joka väylää heittää varsinki jos näin et oli mahdollinen rinne tiputus ja olis joutunu kiekkoo ettii :D

Mutta kaikinpuolin ihanaa ollu ja kiva palata arkeenkin, ja pitää alkaa suunnittelee enemmän tulevaa ku tää aika menee kyl niin nopee! :)

Surullinen ja kiva fiilis tänään. Äiti osti vauvalle vaatteita ja sen sellaista. Kotiin kun päästään, pitää pestä pyykkiä ja pakkaa matkalaukut - huomenna viikoksi Kreetalle.
Surullinen siksi, koska huomenna viedään vauvahauvat hoitoon :(

Meillä on Seinäjoella 4D :) jolla katsottiin jo nt ultrassa ja katsotaan lopuksi myös rakenteessa. Saa myös kuvat mukaan

Anskulaine, pitääpä kokeilla samaa:D maanantaina neuvola ja hirvittää vaaka. Kotona lapset pisti vaa'an palasiksi niin en oo yhtään kärryillä. Vauva on kyllä pieni, mutta äiti ei!:D

Kunnon yöunet vaan, niin paino tippuu!!! :) :)

Ei ihme ku mulla paino vaa nousee :wink esikoinen 2v 3kk alko viikko sit nukkuun paremmin.. :woot: tähän mennessä nää pari vuotta on ollu sellasta max 3h unipätkillä menoa. Nyt se nukku jo yks yö 9h. :)

Aamulla kun heräsin niin heti supisti, ja pari kertaa lisää vielä siinä aamun aikana. Tänään taas töissä pitkien vapaiden jälkeen ja maha painaa ja on tukalan oloinen. Onneksi huomenna lääkäri niin saa tarkistettua että kaikki on kunnossa supistelujen jäljiltä. :)

Mua supistelee myös yleensä aamulla, vissiin täysi rakko ja selällään köllöttely lisää. Sellasta kiristelyä/pinkeyttä on myös joinakin päivinä, mutta mun mielestä ne ei ehkä oo supistuksia. Maha ei oikeestaan oo kova, vaan pinkeä. Enemmän sellanen olo, että vatsanahka ja vatsalihakset on pinkeenä, liittynee mahan kasvuun ja turvotteluun. Supistukset ei tunnu miltään, oon kädellä vaan ne huomannut. Noi kiristämiset on enemmän epämukavia. Toissa viikolla tosiaan lääkäri tarkisti tilanteen ja aattelin huomenna neuvolassa pyytää kans tsekkaamaan.

Mulla vauva välillä asettuu niin että syntyy paine ja samalla liitoskipuja. Edellisien sektioiden kiinnikkeet välillä myös kipuilee.

Niin se fiilis voi hetkessä muuttua. Oli ihan jees olo aiemmin, mutta nyt huono. Mies joutuu ehkä joko nyt syksyllä tai sitten keväällä tai viimeistään kesällä lähtemään reiluksi pariksi kuukaudeksi reissuhommiin. Ja tämä tarkoittaa sitä, että on ma-to tai ma-pe poissa kotoa. En tykkää yhtään. Tiiän, etten tuu kestämään sitä, koska viime keväänä alkuraskauden aikaan hän oli myös reissuhommissa ja olin aivan rikki. Toki mulla oli työuupumusta silloin kaiken lisäksi. Mut ei nyt vaan oo hyvä ajankohta lähtee reissuhommiin. Tarviin ja tuun tarviimaan mun miestä ja hänen tukea edelleen ja yhä enemmän loppuraskaudessa. Ahdistaa.

Takaisin