Päivän fiilis

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiina P.
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihmekyllä ei tunnu eilinen festareilla seisoskelu kropassa :) Ihana aurinkoinen päivä, puhalsin esikolle uima-altaan missä sai viilentyä ja kuluttaa energiaa, sit kävi näin <3
a0bf24717209a370229bc2075ea187b4

Voihan flunssa! Eilisestä asti aivan tukossa ja viime yö oli huonosti nukuttu:sad001
Kaikissa avaavissa nenäsumutteissa lukee, että pitäisi keskustella lääkärin kanssa ennen käyttöä!
Onko jollain näistä kokemusta? Päivän pärjään tukossa ja niistämällä mut yöks olis kiva jotain helpotusta saada...

Mulla oli kova flunssa alkukesästä ja päivisin lotrasin nenäkannulla niin pärjäsin ihan ok. Yöksi läträsin vähän lisää kannulla ja laitoin seesaminsiemenöljyä, jossa oli jotain eukalyptusta niin se auttoi alkuun. Mutta kun flunssa vain kesti ja kesti, siirryin "järeämpiin" aseisiin, kun yöunet alkoi kärsiä. Laitoin Nasolinin sitä miedointa versiota toiseen sieraimeen yöksi ehkä 1-2 suihkausta niin, että se aukesi ja sain nukuttua. Just oli samoihin aikoihin neuvolalääkäri ja kysyin, kuinka vaarallista se sikiölle sitten oikeesti on, niin tuumas että huoletta voi öisin käyttää kunhan ei ylitä sitä viikon aikaa. Sanoi, että on paljon pienempi paha se sumute kuin se etten hengitä ja nuku kunnolla. :) Näin oli sanonu lääkäri ystävällekin. Farmaseutti apteekissa ei saanut sitä tosin suositella vaan juurikin neuvoi kysymään lääkäriltä. Lääkäri suositteli myös jotain suolasuihketta. Sanoi, että on yllättävän avaavaa, vaikkei uskoisi.

Pomo palasi eilen kesälomilta ja minä ensimmäisten joukossa hyökkäsin kimppuun ilmoittamaan tärkeitä asioita.
Ensi viikon perjantaina tulee lyhyt työpäivä jos tulee ollenkaan, koska lähden reissuun. Pomo tokaisi vain trevlig resa!
Ja äitiysloma alkaa silloin ja silloin, johon pomo tokaisi, laita hänelle sähköpostilla muistutus asiasta :wink

http://physiomer.fi/valikoima/physiomer-hyperton-spray/ tota voi ainakin käyttää, on just suolasuihke :) Ihan apteekeista saa. Ite en oo käyttäny, mut vauvaversio o ollu jokasella vauvana käytössä ja on tosi hyvä ollut.

Tukkosta nenää voi yöllä helpottaa sipulin puolikkailla tyynyllä/tyynyn vieressä. Vickkiä nenän alle lisäksi. Ja jos oikee tukkonen siltikin, niin sipulisiivut sukkiin ja sukat jalkaan yöksi. Noilla konsteilla mä oon pärjänny pahoinakin hetkinä. Mulla on myös joskus ollu joku reseptillinen kortisonia sisältävä nenäsuihke, ja määrättii ihan raskausaikana mulle. On tosiaan niin paikallinen vaikutus ja pienempi paha kuin hapenpuute huonon hengittämisen vuoksi. On myös olemassa sellasia huoneilman kostuttimia, joilla voi myös helpottaa hengittämistä, tolla Vickilläki on oma versio siitä, mut ite ei ole tullu sitä hankittua.

Mä kokeilisin kans tota suolasuihketta. Alle 1v lapsille ei saa myöskään muuta antaa ni tosiaan sitä on ollut esikoisella aikaisemmin

Mä kävin kaverin kanssa ikeassa :) Tosin sit viimein ku kotia päästiin, ni huomasin et oltii kaikesta huolimatta ostettu väärä trofast-runko. Piti olla se porrasmallinen, niin tää olikin tasanen. Nyt saa sit odottaa ens viikkoon et saadaan se vaihtoon ja oikea versio tilalle :/

Loisto fiilis taas vaihteeks! Ostettiin tänään meille toinen auto, nyt on perheauto :p piti heti lähtee ajelee, onneks on automaattinen, inhoan manuaalista. Khihii. Perjantaita odotellessa, miehellä alkaa silloin kesäloma vol 2. 3viikkoa. Sit päästään torstaihin asti mökille ja sunnuntaina onkin lähtö Kreikkaan ❤️

Oon virkannut uutta isoa vilttiä niin paljon, et mulla on niska ja sormi kipeenä :D

Fiilis on ihan jees, vaikka vauvelilla oli tosi levoton yö eikä paljon nukuttu (eilinen neidin neuvolakäynti ajoittui juuri päikkyjen aikaan ja koko loppupäivä meni plörinäksi unien osalta). Huomenna meidän neitokainen onkin jo 8kk. :) Ja oon kohta saanut kevät/syyssiivouksen valmiiksi, vaikka selkä vähä huutaa jo hoosiannaa. Ei ny ihan joka päivä jaksa olla nurkkia puunaamassa tämmösessä kaksikerroksisessa maalaistalossa kun isäntä kantaa kenkien mukana sotkut tupaan. Ilmeisesti vähä mökkihöperyys iskemässä kun sisustusta tekisi mieli uusia joissain kohdin tekstiilien osalta. :P

Mahtava fiilis! Aurinko paistaa, lämmintä on. Meidän esikoinen täytti tänään 10kk, päivä vietetty puistossa ja sit mennään siskon ja sen lapsien kaa iltapäivästä rannalle :)

Peerjantai perjantai :smiley-bounce015
Hyvä on fiilis Ja koitan keksiä viikonlopuksi niin paljon tekemistä että se hurahtaa silmissä!
Sitten vielä maanatai jännätään ja tiistaina pääsee ultraan!:happy:

Tosi hyvä fiilis täälläkin! Palasin maanantaina selkäsaikun ja loman jälkeen töihin, ja on ollu jotenkin tosi kivaa :). Lantioniveletkin tuntuu kestävän, oon joka päivä kävellyt 30-60min ja tuntuu auttavan. Tykkään töistäni, ja nyt on positiivinen olo myös jaksamisen suhteen.

Mä yritän palata elävien kirjoihin. Mulle iski toissayönä ihan hirveät vatsakivut ja sit aamuyöstä oksensin huolella ja sit jo tuli toisestakin päästä. Päivä meni kipuillessa ja seilatessa kuumeen ja normaalin rajoilla. Alkuun lähti kaikki nestetki niin että pyörrytti paljon. Onneks mies hoiti noi muksut ja mut siinä samalla. Vieläkin ihan puhki, onneks yöllä ei enää kuume noussu ja toivotaan ettei nousekkaa. Veti myös koko kropan ihan jumiin ja nikamissa useempi lukko joita en toistaseks oo auki saanu. Nyt kauhulla odotan alkaako joku muuki oksentamaan, oli nimittäin ihan hirveä kokemus. Nuorimmalle ku on vaikee juottaaka mitää jos ei halua juoda. Täytyy toivoo et oli ennemmin joku ruokamyrkytys kuin tarttuva vatsatauti. Sunnuntaina nimittäin ois ristiäisetki tiedossa ja nyt kiikun kaakun joutuuko perumaan sinne menon.

Mä yritän palata elävien kirjoihin. Mulle iski toissayönä ihan hirveät vatsakivut ja sit aamuyöstä oksensin huolella ja sit jo tuli toisestakin päästä. Päivä meni kipuillessa ja seilatessa kuumeen ja normaalin rajoilla. Alkuun lähti kaikki nestetki niin että pyörrytti paljon. Onneks mies hoiti noi muksut ja mut siinä samalla. Vieläkin ihan puhki, onneks yöllä ei enää kuume noussu ja toivotaan ettei nousekkaa. Veti myös koko kropan ihan jumiin ja nikamissa useempi lukko joita en toistaseks oo auki saanu. Nyt kauhulla odotan alkaako joku muuki oksentamaan, oli nimittäin ihan hirveä kokemus. Nuorimmalle ku on vaikee juottaaka mitää jos ei halua juoda. Täytyy toivoo et oli ennemmin joku ruokamyrkytys kuin tarttuva vatsatauti. Sunnuntaina nimittäin ois ristiäisetki tiedossa ja nyt kiikun kaakun joutuuko perumaan sinne menon.

Kuulostaa norolle! Meillä kiersi jouluna. Ihan kauhee tauti. Jättäisin ristiäiset väliin ihan sen tarttuvuuden takia!! On myös hengenvaarallinen vauvoilla. Meillä ei tuttö onneks oksentanu kun kerran. Oli silloin 4kk.

Muokattu viimeksi:
Meil oli tosiaan noro viime jouluna, mut se oli sellanen mikä tarttu 12h sisällä jo seuraavaan, siks vähän epäilyttää ku nyt ei kukaan muu oo saanu. Lisäks pidän erittäin todennäkösenä ruokamyrkytystä, kun söin dippiä jota muut ei syöny, ja aloin katella että näytti varsin juoksettuneelta (pistin sen eka chilin piikkiin), ja toisekseen Ikean reissulla söin kyl samaa ku muutki, mut join ruusunmarjamehun, ja jo silloin oudoksutti maku; mun mielestä maistu käyneeltä. Sitä taas samasta poppoosta kukaa muu ei juonu. Ton dipin syömisen kanssa vatsaoireet osuis tuntimäärällisesti kohdalleen myös. Mut tosiaan katellaan sunnuntaihin asti, ja neuvotellaan myös ristiäisväen kanssa mitä tehdään. Vauvaan en kyl aio missää tapauksessa mennä koskemaan vaikka sinne päädyttäis menemään.

Takaisin